ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رسانه‌های چینی: کوالکام مجوز فروش چیپست به هواوی را دریافت کرد

تحریم هواوی از سوی غول‌های صنعت چیپ مشکلات بسیاری را دامن گیر این شرکت کرد حالا اما به نظر می‌رسد کوالکام به عنوان یکی از پیشرو‌ترین تولیدکنندگان چیپ مجوز تجارت دوباره با این شرکت را ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

تحریم هواوی از سوی غول‌های صنعت چیپ مشکلات بسیاری را دامن گیر این شرکت کرد حالا اما به نظر می‌رسد کوالکام به عنوان یکی از پیشرو‌ترین تولیدکنندگان چیپ مجوز تجارت دوباره با این شرکت را پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رسانه چینی «36KR Holdings» به نقل از منبعی نزدیک به هواوی، درخواست کوالکام برای فروش تجهیزات به این شرکت با موافقت مقامات آمریکایی همراه شده است.پیش از این «فایننشال تایمز» مدعی شده بود ایالات متحده صدور مجوز داد و ستد با هواوی را برای دیگر تولیدکنندگان چیپست را کلید زده اما این مجوز به شرطی صادر می‌شود که از قطعات آنها در بخش 5G هواوی استفاده نشود

کوالکام هفته گذشته در گزارش مالی فصلی خود با اشاره به درآمد ۱.۸ میلیارد دلاری فروش پتنت به هواوی تاکید کرده بود که از دولت ترامپ درخواست کرده دوباره اجازه همکاری با این شرکت چینی را به آنها بدهد.

بر اساس تحریم‌هایی که آمریکا به بهانه جاسوسی برای دولت چین علیه هواوی اعمال کرده هر شرکتی در هر نقطه از دنیا که از فناوری‌های حساس آمریکایی استفاده می‌کند، برای فروش تجهیزات به هواوی باید موافقت واشنگتن را جلب کند در غیر این صورت خود آن شرکت هم در خطر تحریم و جریمه مالی قرار می‌گیرد.

واحد های‌سیلیکون هواوی خود توانایی تولید چیپست دارد اما به خاطر تحریم‌ها امکان همکاری با ARM به عنوان ارائه کننده فناوری زیربنایی ساخت چیپست و همچنین واردات برخی قطعات لازم را از دست داده و از اینرو همکاری با کوالکام می‌تواند خبر بسیار خوبی برای آنها باشد. قبلا «گو پینگ»، رییس هیئت مدیره شرکت چینی هم گفته بود در صورت فراهم شدن شرایط هواوی مایل به استفاده از چیپست‌های کوالکام است.

پیش از این TSMC، اینتل، سونی و Omnivision نیز برای ادامه همکاری با هواوی موفق به دریافت مجوز از وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا شده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی