ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هشدار گوگل به کاربران: اگر از گوگل درایو استفاده نکنید فایل‌هایتان حذف می‌شود

گوگل به کاربران هشدار داده که از خرداد ماه سال آینده، فایل‌های موجود در فضای گوگل درایو حساب‌های کاربری غیر فعال را حذف می‌‌کند. اگر هر از چند گاهی کاربران به سراغ فایل‌های ذخیره شده ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۱

گوگل به کاربران هشدار داده که از خرداد ماه سال آینده، فایل‌های موجود در فضای گوگل درایو حساب‌های کاربری غیر فعال را حذف می‌‌کند. اگر هر از چند گاهی کاربران به سراغ فایل‌های ذخیره شده در سرویس‌های گوگل نروند، ممکن است فایل‌ها برای همیشه حذف شوند.

به نظر می‌رسد گوگل سیاست‌های جدیدی را در ارائه خدمات خود برای فضای ذخیره سازی رایگان در پیش گرفته است. این شرکت علاوه بر اینکه قصد دارد از خرداد ماه سال آینده محدودیت‌ فضای ذخیره سازی برای سرویس گوگل فوتوز را اجرایی کند؛ به کاربرانی که حساب‌های کاربری غیرفعال دارند نیز هشدار داده است.

گوگل معتقد است که برخی کاربران حساب‌های کاربری دارند که ممکن است دیگر هیچ وقت به سراغ آنها نروند و در واقع عملا این حساب‌ها غیرفعال هستند. این شرکت قصد دارد محتوای فایل‌های ذخیره شده در گوگل درایو مربوط به این حساب‌های کاربری را حذف کند.

این در حالی است که برخی کاربران از مستندات فیزیکی خود نسخه دیجیتالی تهیه می‌کنند و آن را در چنین فضاهایی برای خود ذخیره می‌کنند. حتی ممکن است سال‌ها به سراغ چنین فایل‌هایی نروند ولی مطمئن هستند که چنین داده‌هایی را در فضای ذخیره سازی در اختیار دارند. د رنتیجه این تصمیم جدید گوگل می‌تواند برای چنین کاربرانی بسیار نگران کننده باشد.

گوگل اعلام کرده است:

«سیاست‌های جدیدی را برای حساب‌های کاربری غیرفعال یا با ظرفیت بیش از حد در جی‌میل و گوگل درایو شامل گوگل داکس، شیتس، اسلایدز و ... غیره در پیش گرفته‌ایم. فایل‌های ذخیره شده کاربرانی که یکی از سرویس‌های ذکرشده آنها به مدت دو سال (‌24 ماه) غیر فعال باشد، ممکن است حذف شوند.»

البته گوگل ابتدا موضوع حذف کردن فایل‌ها را به اطلاع کاربر می‌رساند و نسبت به حذف شدن فایل‌ها اطلاع رسانی‌ می‌کند. این برنامه قرار است از تاریخ 11 خردادماه سال آینده از سوی گوگل به اجرا درآید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۲۳ آبان ۱۳۹۹

    ایمیلشو دیدم ولی متوجه نشدم منظورش از محدودیت واسه گوگل فوتوز چی بوده، یعنی دیگه از فضای نامحدود با کیفیت بالا که نامحدود بود خبری نیست؟

  • AmirHossein
    AmirHossein | ۲۲ آبان ۱۳۹۹

    گوگل دیگ شمشیرو از رو بسته! اون از محدودیت گذاشتن برا گوگل فوتوز و اینم از این?

  • Reza12022
    Reza12022 | ۲۲ آبان ۱۳۹۹

    احتمالا از ایران خودرو یاد گزفته????

مطالب پیشنهادی