ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۱۶۵ شرکت و انجمن صنفی خواستار مقابله با انحصارگرایی گوگل شدند

گروهی متشکل از 165 شرکت و انجمن صنفی از اتحادپه اروپا خواستند تا نسبت به نقض قوانین ضد انحصاری گوگل موضع سخت‌گیرانه‌ای را اتخاذ کنند. آنها معتقد هستند که غول فناوری ایالات متحده رویکردهای ناعادلانه‌ای ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

گروهی متشکل از 165 شرکت و انجمن صنفی از اتحادپه اروپا خواستند تا نسبت به نقض قوانین ضد انحصاری گوگل موضع سخت‌گیرانه‌ای را اتخاذ کنند. آنها معتقد هستند که غول فناوری ایالات متحده رویکردهای ناعادلانه‌ای در ارائه خدمات موتور جستجوی خود دارد.

این گروه شامل شرکت‌هایی در ایالات متحده، انگلیس و همچنین شرکت‌هایی در 21 کشور عضو اتحادیه اروپا می‌شوند و در نامه‌ای از کمیسر رقابت اقتصادی اتحادیه اروپا درخواست کردند که نسبت به رویکرد گوگل در ارائه نتایج موتور جستجوی خود به سرعت واکنش نشان دهد.

آنها معتقد هستند که گوگل قوانین ضد انحصاری را رعایت نمی‌کند و در ارائه نتایج جستجو در موضوعات مختلف اعم از محل اقامت، مسافرت و مشاغل، نتایج را به صورت سوگیرانه به کاربران ارائه می‌دهد. در نتیجه رقابت سالمی در بازار برقرار نمی‌شود.

این در حالی است که گوگل چنین ادعاهایی را رد می‌کند و معتقد است که قوانین ضد انحصاری را رعایت می‌‌کند و رقابت سالمی در بازار برقرار است. گوگل معتقد است کاربران می‌توانند به راحتی از موتور جستجو استفاده کنند و هیچ محدودیتی برای آنها درنظر گرفته نشده است. 

در سه سال گذشته مارگارت وستاگر، عامل اصلی جریمه شرکت های فناوری که ترامپ او را بانوی مالیات نامیده، به دلایل مختلفی نظیر عدم رعایت عدالت در مقایسه محصولات و سو استفاده از نفوذ خود در تبلیغات تجاری گوگل را در مجموع ۹.۷ میلیارد دلار جریمه کرده است.

این نخستین باری است که این تعداد شرکت و انجمن نسبت به اقدامات گوگل به صورت جمعی اعتراض می‌کنند. در بین امضا کنندگان نامه اعتراضی نام 135 شرکت ارائه دهنده خدمات آنلاین و 30 انجمن صنفی دیده می‌شود.

کمیسر رقابت اقتصادی اتحادیه اروپا قرار است پیش نویس قانون ضد انحصار را در تاریخ 12 آذرماه ارائه دهد. ممکن است فرآیند قانونی شدن این پیش نویس حدود یک سال یا بیشتر طول بکشد. باید ببینیم چنین قوانینی چگونه می‌تواند بر نتایج جستجوی گوگل تاثیرگذار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی