ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افشای اسناد آموزش سازمان یافته هک آیفون و شبکه‌های اجتماعی توسط اتحادیه اروپا

یکی از آژانس‌های کمتر شناخته شده اتحادیه اروپا به تهیه آموزش‌های برای هک آيفون و فیسبوک و ارائه ان به کشورهای مختلف متهم شده است. بر اساس اسنادی که توسط موسسه غیر انتفاعی «Privacy International» ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

یکی از آژانس‌های کمتر شناخته شده اتحادیه اروپا به تهیه آموزش‌های برای هک آیفون و فیسبوک و ارائه ان به کشورهای مختلف متهم شده است.

بر اساس اسنادی که توسط موسسه غیر انتفاعی «Privacy International» منتشر شده آژانس مجری آموزش نهادهای قانونی موسوم به «CEPOL» به نیروهای پلیس در کشورهای اروپایی و آفریقایی آموزش داده چگونه با کمک بدافزار از سدهای امنیتی آیفون عبور کنند.

این خبر در حالی منتشر شده است که پیشتر، اتحادیه اروپا در مورد اپلیکیشن ردیابی تماس در چرخه ویروس کرونا، اپل را در مورد رعایت حریم خصوصی به شدت تحت فشار قرار داده بود. گزارش‌ها نشان می‌دهد که آژانس اتحادیه اروپا در حال آموزش دادن جاسوسی از کاربران به مقامات دولتی است.

از سوی دیگر موسسه «Privacy International»  موسوم به  «PI» ادعا می‌کند که چنین آموزش‌هایی در سراسر جهان انجام می‌شود و اتحادیه اروپا با تبیین چنین طرح‌هایی در بخش تامین بودجه تحقیقات حضور پررنگی داشته است. ظاهرا مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا نیز در معرض چنین آموزش‌هایی قرار دارند. اغلب این کشورها سابقه درخشانی در زمینه حقوق بشر ندارند.

«ادین امانوویچ» مدیر موسسه PI اعلام کرد:

«افشای چنین اطلاعاتی، ترس شدیدی در مورد به انحراف کشیده شدن رعایت امنیت توسط اتحادیه اروپا را تایید می‌کند. چنین رویکردهایی به جای آنکه به افرادی همچون روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی که هر روز در معرض تهدیدهای امنیتی توسط نهاد‌های مختلف قرار دارند، کمک کند، می‌‌تواند نتیجه‌ای معکوس به دنبال داشته باشد.»

وی در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد:

« اتحادیه اروپا به عنوان بزرگترین نهادی که می‌‌تواند با قدرتی که در دست دارد به جهان کمک کند؛ باید به سرعت اصلاحاتی در چنین برنامه‌های سری و مخفی خود ایجاد کند. اگر چنین رویکردهایی اصلاح نشود، نه تنها کمکی به افراد درگیر در موضوع نمی‌‌کند، بلکه ارزش‌های خود اتحادیه اروپا را نیز زیر سوال می‌برد.»

این اسناد به خوبی نشان می‌دهند که چگونه CEPOL و پلیس اروپا دولت‌‌‌ها را به جاسوسی در شبکه‌های اجتماعی تشویق می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mahmood torabi
    mahmood torabi | ۲۳ آبان ۱۳۹۹

    یجا نوشتید حقوق بشر ، کلا موندم چی بگم!

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۲۲ آبان ۱۳۹۹

    اروپا کلا ریده.

مطالب پیشنهادی