ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمار سرسام‌آور فروشگاه‌های آنلاین چین در روز مجردها: فروش ۱۱۶ میلیارد دلاری و ارسال ۳ میلیارد بسته

کمپانی چینی «علی بابا» در «روز مجردها» به فروش خیره کننده ۷۵.۱ میلیارد دلاری دست پیدا کرده که نسبت به سال قبل از رشدی قابل توجه خبر می‌دهد. روز مجردها (Singles' Day) به نوعی نسخه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۵

کمپانی چینی «علی بابا» در «روز مجردها» به فروش خیره کننده ۷۵.۱ میلیارد دلاری دست پیدا کرده که نسبت به سال قبل از رشدی قابل توجه خبر می‌دهد.

روز مجردها (Singles' Day) به نوعی نسخه چینی پرایم دی است و از لحاظ اقتصادی برای فروشگاه‌های آنلاین اهمیت ویژه‌ای دارد. با توجه به شیوع کرونا امسال اهمیت این مراسم دو چندان نیز شده است. در این روز فروشگاه‌های آنلاین با ارائه تخفیف‌های چشمگیر کاربران را به خرید محصولاتی از شرکت‌های بزرگو کوچک از اپل و سامسونگ گرفته تا برند‌های کمتر شناخته شده تشویق می‌کنند.

علی بابا در مجموع طی روز مجردها و ۳ روز قبل از آن به رکورد فروش ۴۹۸.۲ میلیارد یوان معادل ۷۵.۱ میلیارد دلار دست پیدا کرده که در تاریخ این شرکت بی سابقه است. نتایج حاکی از آن است که فروش محصولات نسبت به سال قبل رشدی ۲۶ درصدی را تجربه کرده است. پلتفرم JD.com به عنوان رقیب علی‌بابا نیز در همین بازه زمانی به فروش ۴۰.۹ میلیارد دلاری دست پیدا کرده است.

بر آساس برآوردهای اداره پست چین خریدها به حدی بوده که در هفته پس از روز مجردها حدود ۲.۹۷ میلیارد بسته پستی در سراسر چین توزیع خواهد شد. این میزان نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد بیشتر شده و بدین معنی است که هر شهروند چینی به صورت میانگین دو بسته دریافت می‌کند.

این شرکت‌ها برای ارسال سریع‌تر بسته‌ها نیز تدابیری نظیر استفاده از پروازهای چارتر را در نظر گرفته‌اند. برای مثال ۹۳ درصد مرسولاتی که از طریق خود سیستم JD.com ارسال شوند، در کمتر از ۲۴ ساعت به دست دریافت کننده خواهند رسید. همچنین با توجه به خطرات ناشی از شیوع کرونا فروشگاه‌های آنلاین چینی از روش‌هایی مثل ضدعفونی ایستگاه‌های تحویل مرسوله و ماشین‌های حمل و نقل استفاده می‌کنند. هرچند از نخستین دور برگزاری فروش ویژه روز مجردها تنها یک دهه سپری شده اما میزان فروش آن از جمعه سیاه و پرایم دی فراتر رفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی