ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

ایمنی صفر؛ با ماروتی سوزوکی S-Presso آشنا شوید [تماشا کنید]

سازمانNCAP  که به صورت جهانی در حوزه تست مربوط به تصادفات و امینی خودروها و وسایل نقلیه فعالیت می‌کند به تازگی خودرو ماروتی سوزوکی S-Presso را مورد ارزیابی قرار داده است. این هاچبک ۵ درب ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

سازمانNCAP  که به صورت جهانی در حوزه تست مربوط به تصادفات و امینی خودروها و وسایل نقلیه فعالیت می‌کند به تازگی خودرو ماروتی سوزوکی S-Presso را مورد ارزیابی قرار داده است. این هاچبک ۵ درب که محصولی مناسب برای بازار هند است در ارزیابی مذکور هیچ ستاره‌ای را از ۵ ستاره ایمنی دریافت نکرده و در بخش ایمنی بزرگ‌سالان مردود شده است.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر ویدئو منتسب با ارزیابی این وسیله نقلیه که البته حاوی صحنه‌های دلخراشی نیز هست.

سازمانNCAP در ابتدا نسخه پایه خودرو S-Presso را مورد آزمایش قرار می‌دهد. در این خودرو تنها امکانات ایمنی که موجود است کیسه هوا مخصوص راننده است. البته در نسخه‌های پیشرفته‌تر و بالاتر این ایربگ برای سرنشین کنار دست راننده نیز موجود است.

ماروتی سوزوکی S-Presso

مطابق با ویدئو راننده خودرو پس از برخورد با مانع و حتی با وجود باز شدن کیسه هوا نیز دچار آسیب شده و سر وی با ستون B خودرو برخورد می‌کند. براساس اطلاعات دریافتی از سنسورهای تعبیه شده در خودرو در تصادف مذکور فشار فراوانی به عروسک‌های قرار گرفته در صندلی جلو وارد می‌شود. این فشار به حدی است که اگر به جای این عروسک‌های مذکور انسان قرار می‌گرفت احتمال آسیب رسیدن به قفسه سینه و قلب وی وجود داشت.

از بعد ایمنی سرنشین کودک نیز سازمانNCAP  به خودرو مذکور دو ستاره ایمنی اهدا کرده است. به همین جهت نیز شدیدا توصیه می‌شود که در هنگام استفاده از این وسیله نقلیه هاچبک از صندلی کودک مناسب استفاده شود.

این سازمان همچنین یادآور شده است که به صورت استاندارد در ماروتی سوزوکی S-Presso  هیچ ایزوفیکسی برای اتصال استاندارد صندلی کودک به خودرو وجود ندارد.

دیوید وارد، رئیس یکی از بنیادهای مرتبط با ایمنی وسایل نقلیه در خصوص نتایج بدست آمده از این تحقیق گفت:

«بسیار ناراحت‌کننده و ناامیدکننده است که خودرو ماروتی سوزوکی S-Presso چنین ایمنی را در اختیار مصرف‌کنندگان هندی قرار می‌دهد. این خودرو با چنین عملکرد ایمنی ضعیفی سهم قابل‌توجهی از بازار هند دارد و این موضوع می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد. خودروسازان هندی همچون ماهیندرا و تاتا سطح بالایی از ایمنی و کارایی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. هر دو خودروساز مذکور موفق شده‌اند محصولاتی با ۵ ستاره ایمنی تولید کنند. بنابراین به نطر می‌رسد که وقت آن رسیده تا ماروتی سوزوکی S-Presso  سطح ایمنی خود را افزایش دهد.»

تست تصادف و ایمنی این خودرو بخشی از برنامه سازمانNCAP  برای محصولات کشور هند است. در آخرین دور ارزیابی این برنامه Hyundai Grand i10 Nios دو ستاره و Kia Seltos سه ستاره را کسب کرد.

در حال حاضر ، ارزیابی‌های سازمانNCAP برای وسایل‌نقلیه موجود در بازار هند فقط شامل دو سرنشین جلو می‌شود و ارزیابی اثرات جانبی یا حفاظت از عابر پیاده را در بر نمی‌گیرد. این سازمان قصد دارد به زودی بخش‌های مذکور را نیز به حوزه فعالیت خود اضافه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • hasan imani
    hasan imani | ۲۵ آبان ۱۳۹۹

    تو فیلم که خوب بود ،سقف و چهارستون و فضای داخلی کاملا دست نخورده باقی موند

  • Milad
    Milad | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    بازم خوبه اینو تست کردن? پراید ما که اصلا رنگ اونجا رو هم نتونسته ببینه

  • Mahyar ali tabrizi
    Mahyar ali tabrizi | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    ماروتی کرونا

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    باید جمعیتشون کم بشه

مطالب پیشنهادی