ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماسک پس از چهار بار آزمایش کرونا در یک روز: تست‌های سریع ساختگی هستند

«ایلان ماسک»، مدیر عامل «تسلا» و شرکت فضایی «اسپیس ایکس» که در یک روز چهار بار تست کرونا داده بود؛ هنوز وضعیت سلامتی‌اش در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. از چهار بار تست سریعی که ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۶:۵۶

«ایلان ماسک»، مدیر عامل «تسلا» و شرکت فضایی «اسپیس ایکس» که در یک روز چهار بار تست کرونا داده بود؛ هنوز وضعیت سلامتی‌اش در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. از چهار بار تست سریعی که صورت گرفته، نتایج دو بار مثبت و دو مرتبه منفی اعلام شده است. وی در توئیتی نسبت به صحت پاسخ تست‌های کرونا ابراز نگرانی کرد.

ایلان ماسک روز گذشته به دلیل برخی علایم سرماخوردگی، تصمیم گرفت تست کرونا بدهد. وی در یک روز، توسط یک پرستار و در یک مرکز درمانی مشخص چهار بار تست کرونا داد و جالب است که دو بار نتیجه تست مثبت و دو بار نتیجه تست کرونا منفی اعلام شد.

ایلان ماسک در توئیتر اعلام کرد:

«موضوع کمی تقلبی و ساختگی به نظر می‌رسد. امروز چهار بار تست کرونا دادم. یک پرستار، یک مرکز درمانی و روش تست مشابه، نتایج متفاوتی داشت و دو بار نتیجه مثبت و دوبار منفی شد. اگر برای من چنین اتفاقی افتاده است، می‌‌تواند برای بقیه هم رخ داده باشد. به آزمایشگاه دیگری مراجعه کردم و تست PCR داده‌ام. نتیجه آن ظرف 24 ساعت آینده مشخص می‌شود.»

ماسک بارها شدت تهدید ویروس کرونا را نادیده گرفته و در مواردی مشاهده شده که اطلاعات نادرستی را نیز در مورد کووید-19 منتشر کرده است.

وی در مصاحبه شهریورماه خود اعلام کرد که نه خودش و نه خانواده‌اش واکسن کرونا دریافت نخواهند کرد، زیرا در معرض ابتلا به این بیماری قرار ندارند.

وی معتقد است هر کسی در معرض خطر است باید قرنطینه را رعایت کند تا این طوفان عبور کند. چند ماه قبل نیز اعلام کرد که خطاهای تست کرونا افزایش یافته است و خود ویروس در این حد شیوع پیدا نکرده است.

ماسک در توییتر نوشت:

«تعداد تست‌های مثبت کاذب واقعا مسخره است. به همین دلیل آمار تست‌های مثبت C19 در حال افزایش است؛ اما تعداد بستری شدگان در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا رو در حال کاهش است.»

«آنجلا راسموسن» ویروس شناس دانشگاه کلمبیا چنین اطلاعاتی را غلط و خطرناک توصیف می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • patrik
    patrik | ۲۳ آبان ۱۳۹۹

    موضوع خیلی ساده است. ماسک یه کارآفرین و متخصص تکنولوژیه و آدم باهوشی هم هست، اما لزومی نداره در زمینه پزشکی، که اندازه من و شما میدونه، نظراتش درست باشه. فلذا عقایدش در مورد ویروس رو جدی نگیرید، همونطور که اگه در مورد مد نظر بده یا جامعه‌شناسی.

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

      ربطی به عقیده و نظر ایلان ماسک نداره، داره در مورد این ابزار تست کرونا حرف میزنه و گفته که ایراد دارن به دلیلی که ذکر کرده و منطقی هم هست چرا باید دوبار منفی و دو بار مثبت باشه؟
      خب یا داره یا نداره، کرونا قایم باشکش که نگرفته

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۲۳ آبان ۱۳۹۹

    این ویروس شناس محترم چی داره اطلاعات غلط توصیف میکنه
    این اقای ماسک یا کرونا داره یا نداره وقتی از چهار بار تست دوبار مثبت دوبار پنفی هست یعنی تست هاتون به درد سطل اشغال میخوره
    جز این نتیجه گیری منطقی دیگه ای که میشه کرد اینه که این مرکز خاص اشکال داشته

مطالب پیشنهادی