ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون ۱۲ پرو با ۱۲۸ امتیاز در رتبه چهارم DXOMark قرار گرفت

DXOMark نتایج بررسی کامل دوربین آیفون 12 پرو را منتشر کرده است. دوربین این گوشی هوشمند با اسکنر لایدار در مجموع موفق به کسب امتیاز 128 شد تا در فهرست پنچ دوربین برتر سایت DXOMark ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۷

DXOMark نتایج بررسی کامل دوربین آیفون 12 پرو را منتشر کرده است. دوربین این گوشی هوشمند با اسکنر لایدار در مجموع موفق به کسب امتیاز 128 شد تا در فهرست پنچ دوربین برتر سایت DXOMark قرار گیرد.

در حالت عکاسی، دوربین آیفون 12 پرو عملکرد خوبی از نظر فوکوس خودکار از خود نشان داد و عملکردی سریع و دقیق در شرایط نور محیطی مختلف داشت.

براساس آزمایش‌های DXOMark ، این گوشی هوشمند در تست عکاسی امتیاز 135 و در تست تصویربرداری ویدیویی موفق به کسب امتیاز 112 شده است. نتایج نشان می‌دهد که آیفون 12 پرو در تست بررسی از نظر بزرگنمایی امتیاز بالایی کسب کرده است.

 

براساس جدول رتبه بندی DXOMark، هواوی میت 40 پرو با کسب امتیاز 136 صدرنشین، شیائومی می 10 الترا با امتیاز 133 دررتبه دوم، هواوی P40 پرو با امتیاز 132 در جایگاه سوم قرار دارند.

در این رتبه‌بندی آیفون 12 پرو با کسب امتیاز 128 درکنار شیائومی می 10 پرو با 128 قرار دارد. گوشی‌های هوشمند ویوو X50 پرو پلاس با امتیاز 127، اوپو فایند X2 پرو با امتیاز 126 و سامسونگ گلکسی S20 الترا 5G نیز با امتیاز 126 قرار گرفته‌اند.

در بین ده گوشی هوشمندی که در DXOMark رتبه‌های نهم و دهم را به خود اختصاص داده‌‌اند، هواوی 30 پرو پلاس با امتیاز 125 و آیفون 11 پرو مکس با امتیاز 124 دیده می‌شود.

 

این گوشی هوشمند در پیش نمایش تصویر نیز نمره خوبی کسب کرد و پیش نمایش آن نسبت به بسیاری از گوشی‌های پیشرفته به تصویر نهایی نزدیک‌تر بود.

در تنظیمات نوردهی نیز عملگرد خوبی از خود نشان داد؛ اما با توجه به محدودیت‌هایی در داینامیک رنج، تصویر با کیفیتی در شرایط سایه و نور نتوانست به نمایش بگذارد. در فضای داخلی رندر رنگ‌ها را با دقت خوبی انجام می‌دهد اما گاهی در فضای باز ته‌رنگ‌هایی در تصاویر دیده می‌شود.

دوربین جزئیات خوب تصویر را نشان می‌دهد؛ اما در محیط‌های با نور بسیار کم چه در فضای داخلی چه فضای بیرون، تصاویر نویزداری را ارائه می‌دهد.

گوشی‌های سری آیفون 12، علاوه بر بهره‌مندی از دوربین‌های عریض، تله فوتو و فوق عریض، برای نخستین بار از ماژول دوربین سه بعدی لایدار بهره می‌برند.

دوربین لایدار در تشخیص سریع‌تر اجسام کمک می‌کند که برای کاربرد در واقعیت افزوده بسیار مناسب خواهد بود. اپل در جریان رویداد رونمایی آیفون‌های جدید اعلام کرد که نسخه‌های پرو آیفون پرو از دوربین لایدار برای فوکوس بهتر در محیط‌های با نور کم البته با 6 برابر سرعت بیشتر استفاده می‌کنند.

حسگر دوربین عریض آیفون 12 پرو مانند نسل قبلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.6 است که باعث می‌شود 27 درصد نور بیشتر وارد حسگر شود.

دوربین لایدار همچنین امکان ثبت تصاویر پرتره و تفکیک بهتر سوژه از پس زمینه عکس را در حالت شب نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در واقع باید گفت دوربین‌های عریض و فوق عریض در آیفون‌های جدید اپل امکان استفاده از حالت شب را نیز فراهم می‌کنند.

آیفون 12 پرو مجهز به فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel است که باعث می‌شود تمامی پیکسل‌های روی حسگر برای فوکوس کردن روی سوژه مورد استفاده قرار گیرند.

آیفون 12 پرو با بدنه شیشه‌ای با فریم استیل، نمایشگر 6.1 اینچی سوپر رتینا XDR با پنل اولد، چیپست اپل A14 بایونیک، بهره مندی از 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی توانسته است با دوربین اصلی 3 گانه 12 مگاپیکسلی + اسکنر لایدار، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی در کنار باتری 2815 میلی‌آمپر ساعتی در DXOMark چنین امتیازی را از آن خود کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • MO7
    MO7 | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    شیپل هارو

  • فراز
    فراز | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    امتیازای dxomark همونقدر واقعین که بررسی‌های دیجیاتو از گوشی‌های هوآوی واقعین، زیاد درگیر این عددای فیک نشید که پشتشون فقط پوله داداش پول

  • dr x dr xx
    dr x dr xx | ۲۳ آبان ۱۳۹۹

    این امتیازا ۱۰۰ درصد دروغه، مطمئنم اپل از تمام این برندای مزخرف چینی بهتره

مطالب پیشنهادی