ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بتای iOS 14.3 برای توسعه دهندگان منتشر شد؛ با قابلیت‌های جدید آشنا شوید

اپل نخستین نسخه بتا سیستم عامل «iOS 14.3» و «iPadOS 14.3» را برای توسعه دهندگان منتشر کرد و حالا برخی ویژگی‌های آن قبل از انتشار نسخه رسمی مشخص شده است. پشتیبانی از فرمت ProRAW اپل ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۸

اپل نخستین نسخه بتا سیستم عامل «iOS 14.3» و «iPadOS 14.3» را برای توسعه دهندگان منتشر کرد و حالا برخی ویژگی‌های آن قبل از انتشار نسخه رسمی مشخص شده است.

پشتیبانی از فرمت ProRAW

اپل در نسخه iOS 14.3 از فرمت ProRAW برای گوشی‌های آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس خبر داد و در جریان رویداد رونمایی گوشی‌های هوشمند جدید، کوپرتینونشین‌ها فرمت ProRAW را معرفی کردند؛ اما اعلام کرده بودند که در تاریخ دیگری عرضه خواهد شد.

دوربین‌گوشی‌های جدید اپل با این فرمت جدید می‌توانند عملکرد بهتری از خود نشان دهند. این فرمت به کاهش نویز و افزایش محدوده دینامیکی کمک می‌کند.  امکان فعال کردن این قابلیت در قسمت تنظیمات گوشی‌های جدید آیفون 12 وجود دارد. حجم عکس‌های گرفته شده با قابلیت ProRAW تقریباً 25 مگابایت است.

پیشنهادهای مربوط به اپلیکیشن شخص ثالث

به نظر می‌رسد اپل در کنار اضافه کردن ویژگی ProRAW، به کاربر پیشنهاد دانلود و نصب برنامه‌‌های شخص ثالث را می‌دهد. البته این قابلیت ممکن است در همه کشورها فعال نباشد و تنها کاربران ایالات متحده این ویژگی را دریافت کنند. هنوز مشخص نیست کاربران کدام کشورها پیشنهادهای اپلیکیشن شخص ثالث را مشاهده خواهند کرد.

Health App

یکی دیگر از قابلیت‌های نسخه جدید Health App است که به نظر می‌رسد برای کاربران باردار کاربرد داشته باشد.

پشتیبانی از کنترلرهای جدید

iOS 14.3 با پشتیبانی از کنترل بی‌سیم جدید پلی استیشن DualSense برای پلی استیشن 5 و کنترلر Luna برای سرویس بازی آمازون منتشر می‌شود.

App Clips

براساس یادداشت‌های منتشر شده از سوی اپل، ویژگی «اپ کلیپ» به نسخه جدید سیستم عامل اضافه می‌شود. به کمک این ویژگی کاربران می‌‌توانند با اسکن یک کد، بخش کوچکی از اپلیکیشن را بدون نیاز به دانلود نسخه‌ کامل آن، در اختیار داشته باشند.

موتور جستجوی پیش فرض

«Ecosia» به عنوان موتور جستجوی پیش فرض می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوگل، یاهو، بینگ و DuckDuckGo باشد. عواید حاصل از این موتور  جستجو صرف کاشت درخت خواهد شد.

 

اپلیکیشن هوم

به نظر می‌رسد اپلیکیشن هوم نوتیفیکیشن‌های جدیدی را در هنگام بروزرسانی دیوایس‌های مختلف ارائه می‌دهد. در نتیجه برخی از لوازم جانبی HomeKit احتمالا از طریق اپلیکیشن هوم به روز خواهند شد.

Cardio Fitness

کد موجود در نسخه بتا iOS 14.3 ویژگی جدید Cardio Fitness را برای اپل واچ تایید می‌کند. اپل واچ می‌تواند دسترسی وسیع‌تری به سلامت و تناسب اندام داشته باشد.

کاربران 20 سال به بالا می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. اپل نوتیفیکیشن‌های تناسب اندام کاردیو را از اپل واچ به آیفون ارسال می‌کند.

آب و هوا

کاربران کشورهای ایالات متحده، انگلستان، آلمان، هند و مکزیک با استفاده از داده‌های مربوط به کیفیت هوا که توسط «Breezometer»  ارائه می‌شود، می‌توانند توصیه‌های سلامت مربوط به شرایط آب و هوایی را دریافت کنند. داده‌های مربوط به کیفیت هوا در حال حاضر در دسترس کاربران چینی قرار دارد.

ایرپادز استودیو

در نسخه بتا iOS 14.3 آیکون هدفون رو گوشی ایرپادز استودیو هم نمایش داده شده است که طراحی احتمالی آن را نشان می‌دهد.

اپلیکیشن Find My

کد موجود در نسخه بتا iOS 14.3 نشان می‌دهد که اپل در حال آماده سازی زمینه برای اضافه کردن پشتیبانی از ردیاب‌های شخص ثالث به برنامه Find My و همچنین پشتیبانی از ایرتگ  است. ردیاب‌های شخص ثالث و آنهایی که دارای بلوتوث هستند با استفاده ازاین اپلیکیشن قابل ردیابی هستند.

فیتنس پلاس

در بخش حریم خصوصی، گزینه‌ای تحت عنوان فیتنس پلاس اضافه شده است. به نظر می‌رسد همزمان با انتشار نسخه جدید سیستم عامل اپل، ویژگی فیتنس پلاس هم اضافه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی