ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تزریق سرمایه 50 میلیون پوندی به شرکت گوردن میوری برای ایجاد یک مرکز جدید

در حال حاضر سایت تولید، بازاریابی و فروش شرکت گوردن میوری در سوری (Surrey)، انگلستان قرار دارد و در حالی که این شرکت کوچک در تلاش است تا ابرخودرو خود یعنی T50 را تا ژانویه ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

در حال حاضر سایت تولید، بازاریابی و فروش شرکت گوردن میوری در سوری (Surrey)، انگلستان قرار دارد و در حالی که این شرکت کوچک در تلاش است تا ابرخودرو خود یعنی T50 را تا ژانویه 2022 به تولید برساند، 50 میلیون پوند دیگر برای تاسیس یک دفتر مرکزی جدید سرمایه گذاری خواهد کرد.

دفتر مرکزی جدید شرکت گوردن میوری پیش از این در اختیار یک شرکت بزرگ فعال در حوزه گاز بوده که «BOC» نام داشته است. این مرکز که شکلی شبیه به اتم دارد شامل بخش طراحی، مهندسی، تحقیق و توسعه، فروش، بازاریابی و تاریخچه شرکت خواهد بود. مرکز مذکور در حدود 130 هزار متر مربع مساحت دارد و 54 هکتار پارک نیز در اطراف آن واقع شده است.

این پردیس در سه مرحله ساخته خواهد شد.

اولین مرحله منجر به تکمیل بخش فروش، تولید و تاریخچه شرکت خواهد شد. همچنین یک مسیر برای آزمایش تولیدات و نمونه‌های اولیه ساخته خواهد شد. این بخش تا پایان سال 2022 به اتمام می‌رسد.

مرحله دوم در سال 2023 با توسعه بخش مهندسی صورت خواهد پذیرفت.

مرحله سوم نیز که شامل بخش تحقیق و توسعه و سرویس اولین محصول این شرکت یعنی T50 است تا پایان سال 2024 میلادی به اتمام خواهد رسید.

مرکز مذکور در حدود 100 شغل جدید ایجاد خواهد کرد و طبق اعلام بنیان‌گذار شرکت «سر گوردون میوری» ساختمان‌های جدید از نظر مصرف انرژی بهینه و کاربردی خواهند بود.

این دفتر مرکزی تنها 7 مایل با مقر شرکت مک لارن در ووکینگ فاصله دارد. جایی که گوردن میوری با طراحی ابرخودرو مک لارن F1 در سال 1992، سریع ترین خودروی قرن 20 را تولید کرد.

در حال حاضر ابرخودروی جدید این شرکت یعنی T50 به همراه مدل مخصوص پیست‌های اتومبیل رانی T50s در نزدیکی همین محل در «Dunsfold» تولید می‌شود و مدل آینده این شرکت که با نام «پروژه شماره 2» شناخته می‌شود در این مرکز جدید تولید خواهد شد.

شرکت گوردن میوری قصد دارد تا تنها 100 دستگاه T50 به تولید برساند که اکثر آن نیز به فروش رفته است. همچنین نیمی از 25 دستگاه مدل مخصوص پیست‌های اتومبیل رانی این شرکت نیز به فروش رفته است.

شرکت گوردن میوری

در حال حاضر مدل اولیه T50 که با نام XP1 خوانده می‌شود تا 50 درصد آماده سازی شده است و این شرکت قصد دارد تا 11 نمونه اولیه را پیش از عرضه مدل نهایی و تحویل آن به مشتریان تولید کند و به تست و بررسی آن بپردازد.

فعلا توسعه موتور خودرو که یک واحد 3.9 لیتری، V-12 ساخت شرکت کازورث است در مراحل نصب بر روی شاسی فیبرکربنی قرار دارد. طبق اطلاعات جدید وزن نهایی خودرو کمتر از 890 کیلوگرم خواهد بود و حداکثر قدرت آن نیز بیشتر از 650 اسب بخار خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی