ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از یکم آذرماه محدودیت‌های جدید کرونایی در سراسر ایران اعمال می‌شود

رئیس جمهور امروز در جلسه ستاد کشوری مقابله با کرونا اعلام کرد از شنبه هفته آینده (اول آذر) محدودیت‌های جدید و بیشتری در سراسر کشور اعمال خواهد شد. جزییات این محدودیت‌ها توسط سخنگوی این ستاد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۱

رئیس جمهور امروز در جلسه ستاد کشوری مقابله با کرونا اعلام کرد از شنبه هفته آینده (اول آذر) محدودیت‌های جدید و بیشتری در سراسر کشور اعمال خواهد شد. جزییات این محدودیت‌ها توسط سخنگوی این ستاد اعلام شد و تاکید شد که بیش از ۱۰۰ شهر و شهرستان جزو وضعیت قرمز قرار می گیرند که مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ را در برمی‌گیرند. بر اساس محدودیت های جدید کرونایی عملاً مدارس، دانشگاه‌ها، تجمعات و خیلی از مکان‌های دیگر از روز شنبه اول آذرماه تعطیل خواهند شد.

به گفته «علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در حال حاضر  بیش از ۱۰۰ شهر و شهرستان جزو وضعیت قرمز قرار می گیرند که مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ را در برمی گیرند و همچنین ۱۵۰ شهر و شهرستان نیز جزو وضعیت نارنجی قرار می گیرند که محدودیت سطح شغلی ۳ و ۴ را شامل می شوند. او در نهایت اعلام کرده ۱۵۵ شهرستان نیز شامل وضعیت زرد هستند که محدودیت سطح شغلی ۴ برای آنها در نظر گرفته شده است. اما تفاوت این وضعیت‌ها در چیست؟ پاسخ داده است: «در وضعیت قرمز یک سوم کارکنان باید در محل کار خود حضور یابند. در وضعیت نارنجی نیمی از کارکنان و در وضعیت زرد دو سوم کارکنان در محل کار حضور می یابند. در مناطق وضعیت قرمز خودروهای بومی نمی توانند از محل اقامت خود خارج شوند و خودروهای غیر بومی نیز نمی توانند وارد این مناطق شوند.»

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه هدف اصلی تعطیلی کسب و کار مردم نیست و در برخی اماکن و مشاغل به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها اعمال محدودیت خواهیم کرد گفت: «شهرستانی اگر در وضعیت سطح سه یا قرمز قرار گیرد به جز مشاغل ضروری بقیه مشاغل تعطیل خواهند بود، بر اساس ارزیابی اولیه بیش از صد شهر و شهرستان مشمول منطقه قرمز خواهند بود و تهران جزو این شهرهای قرمز است، 150 شهر در سطح دو و نارنجی قرار دارند که محدودیت سطح سه و چهار را شامل می‌شود و 155 شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند که در سطح شغلی چهار برای آنها محدودیت ایجاد می‌شود.»

رئیسی تاکید کرده میزان تست‌های تشخیصی در ایران به چهل هزار تست در روز رسیده است: «در جلسه امروز بر رعایت پروتکل‌ها تاکید زیادی شد و تاکید شد که خدمات الکترونیک باید توسعه یابد، همانطور که در اردیبهشت و فروردین این تجربه را داشتیم و توانستیم بیماری را کنترل کنیم تاکید شده همه دستگاه‌ها به اجرای پروتکل‌ها کمک کنند.»

ناگفته نماند «حسن روحانی» در آخرین جلسه این ستاد که صبح امروز برگزار شد ضمن برخی انتقادات نسبت به عملکرد این ستاد تاکید کرد که «اگر اعتماد به ستاد کم شود به ضرر کشور است.» با این حال باید گفت حاصل این اعتماد نهایتا بر اساس آخرین آمار به مرگ ۴۶۱ ایرانی و حدود ۱۲ هزار مبتلای جدید در روز جمعه ۲۳ آبان رسیده است.

در شرایطی که طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر احتمال تصمیم گیری درباره تعطیلی ۲ هفته ای پایتخت مطرح شده بود، اظهارات ریاست جمهوری در جلسه امروز مقابله با کرونا معطوف به رعایت بیشتر پروتکل ها باقی ماند و خبری از تعطیلی تهران در پی نداشت.

همچنین مقرر شده ممنوعیت هرگونه جابجایی مسافران بدون داشتن نتیجه تست کرونای با هواپیما، قطار، اتوبوس و شناور مسافری از چهارشنبه ۲۸ آبان اجرایی شود. سازمان فناوری اطلاعات پیش‌تر در این رابطه همکاری‌های لازم را با سایت‌ها و سامانه‌های فروش بلیت سفر انجام داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mobin34
    mobin34 | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    چقدر دیر !!!?

مطالب پیشنهادی