ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل، گوگل و ال‌جی به ائتلاف بزرگ توسعه شبکه 6G ملحق شدند

درست است که 5G هنوز در ابتدای مسیر قرار دارد اما این مساله به معنی توقف تلاش‌ها برای توسعه جایگزین آن نیست. ال‌جی، اپل و گوگل با ملحق شدن به یک ائتلاف بزرگ در پی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

درست است که 5G هنوز در ابتدای مسیر قرار دارد اما این مساله به معنی توقف تلاش‌ها برای توسعه جایگزین آن نیست. ال‌جی، اپل و گوگل با ملحق شدن به یک ائتلاف بزرگ در پی توسعه شبکه 6G هستند.

به گزارش «CNet»، اپل، گوگل و ال‌جی به ائتلافی به نام Next G Alliance ملحق شده‌اند که یکی از اهداف آن توسعه نسل بعد شبکه تلفن همراه است و چندین شرکت بزرگ فناوری و مخابراتی عضو آن هستند.

این ائتلاف توسط سازمان استانداردسازی Alliance for Telecommunications Industry Solutions تشکیل شده و از دیگر اعضای آن می‌توان به اپراتورهای آمریکایی AT&T, Verizon, US Cellular و T-Mobile، شرکت مخابراتی Charter Communications و اپراتورهای کانادایی Bell و Telus اشاره کرد. مایکروسافت، سامسونگ، فیسبوک، سیسکو، اریکسون، اینتل، نوکیا و کوالکام از دیگر شرکت‌های عضو و مؤسس این ائتلاف هستند.

یکی از شرکت‌های بزرگ که در این ائتلاف حضور ندارد، هواوی است. غول فناوری چینی یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه راه اندازی شبکه 5G به شمار می‌رود ولی حالا احتمالاً به خاطر تحریم‌های آمریکا جایی در این ائتلاف ندارد. برخی گزارش‌ها حاکی از آنند که این شرکت از تابستان سال گذشته و به شکل مستقل تحقیق در مورد شبکه 6G را شروع کرده است.

آنطور که در ادامه گزارش نوشته شده، اعضای ائتلاف Next G Alliance وظیفه تعیین استراتژی و مسیر حرکت این ائتلاف را بر عهده دارند. هزینه عضویت در این ائتلاف ۲۰ هزار دلار اعلام شده و قرار است ماه جاری میلادی پس از برگزاری یک جلسه گروه اداره کننده آن معرفی شود.

در ادامه گزارش آمده که روند تحقیق در مورد شبکه 6G از اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد، ولی از تاریخ بهره‌برداری تجاری یا سرعت احتمالی آن حرفی زده نشده است. توسعه شبکه 5G تقریباً هفت سال طول کشید بنابراین احتمالاً سال‌ها با عرضه تجاری 6G فاصله داریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • limomag
    limomag | ۲۵ آبان ۱۳۹۹

    به به عالیه 5G هنوز ادم وار نیومده بود تو دنیاشم چه برسه به ایران

مطالب پیشنهادی