ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتقاد از دولت کار دست جک ما داد: توقف عرضه گروه Ant به دستور رئیس جمهور چین

«شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین پس از اینکه جک ما از رهبران دولت انتقاد کرد، از بزرگترین عرضه اولیه سهام در جهان یعنی گروه «Ant» جلوگیری کرد. گروه Ant با عرضه اولیه سهام به ارزش ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

«شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین پس از اینکه جک ما از رهبران دولت انتقاد کرد، از بزرگترین عرضه اولیه سهام در جهان یعنی گروه «Ant» جلوگیری کرد.

گروه Ant با عرضه اولیه سهام به ارزش ۳۷ میلیارد دلار به دنبال رکوردشکنی بود، اما قوانین جدید چین برای برنامه‌های جک ما دردسر ایجاد کرد و در نهایت مقامات مالی عرضه اولیه سهام این گروه را به حالت تعلیق درآوردند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، رئیس جمهور چین طرفدار رشد کسب و کارهای خصوصی بزرگ نبوده و نمی‌خواهد با افزایش قدرت آن‌ها، دستگاه‌های دولتی در چین با مشکل مواجه شوند. در تاریخ ۳ آبان یعنی تقریبا یک هفته پیش از عرضه اولیه سهام گروه Ant، جک ماه در کنفرانسی در شانگهای از قوانین بانکداری جهانی انتقاد و به این موضوع اشاره کرد که آن‌ها مناسب نوآوری سالم نیستند.

ما در این کنفرانس در شانگهای به این موضوع اشاره کرد که به دنبال کمک به رفع مشکلات مالی چین است. بنابر اعلام منابع، مقامات دولتی از سخنان جک ما اینگونه برداشت کرده‌اند که این کارآفرین به دنبال خدشه‌دار کردن اعتبار نهادهای نظارتی در کشور چین است.

این کارآفرین ثروتمند در سخنان خود از رگولاتورها برای اعمال مجموعه‌ای از قوانین بانکداری جهانی نیز انتقاد کرد. طبق گزارش اخیر، شی و سایر مقامات دولتی پس از خواندن گزارش‌ها درباره این کنفرانس، از اظهارات ما عصبانی شدند و با دستور شی، رگولاتورها عرضه اولیه سهام را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت در تاریخ ۱۳ آبان آن را معلق کردند.

این کمپانی فین‌تک بیش از ۳ تریلیون دلار پیشنهاد از سرمایه‌گذاران شخصی در هنگ کنگ و شانگهای داشته. در حال حاضر مشخص نشده که اولین بار شی یا یکی دیگر از مقامات دولتی پیشنهاد توقف عرضه اولیه سهام گروه Ant را مطرح کرده و این گروه مالی نیز در این زمینه اظهار نظری نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی