ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت سنسور لیدار ۵۰۰ دلاری که دید اتومبیل‌های خودران را بهبود می‌دهد

یک شرکت فناوری آمریکایی با ساخت سنسور لیدار ارزان‌قیمت در پی فراگیر کردن اتومبیل‌های خودران و سیستم‌های کمک راننده هوشمند (ADAS) است. Velodyne Lidar که از شرکت‌های معروف در زمینه ساخت دستگاه‌های مسافت‌یاب لیزری به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

یک شرکت فناوری آمریکایی با ساخت سنسور لیدار ارزان‌قیمت در پی فراگیر کردن اتومبیل‌های خودران و سیستم‌های کمک راننده هوشمند (ADAS) است.

Velodyne Lidar که از شرکت‌های معروف در زمینه ساخت دستگاه‌های مسافت‌یاب لیزری به شمار می‌رود، سنسور لیدار پیشرفته‌ای با قیمت ۵۰۰ دلار ساخته است که می‌تواند اتومبیل‌های خودران و سیستم‌های کمک راننده هوشمند را فراگیر کند.

سنسور لیدار (LiDAR) از طریق تاباندن نور لیزر به اجسام و سپس تحلیل نور بازتاب شده فاصله را اندازه گرفته و نقشه‌ای از محیط اطراف می‌سازد. بسیاری از اتومبیل‌های خودران برای مسیریابی و تشخیص موانع از این فناوری استفاده می‌کنند چرا که حتی در شب و هوای مه آلود نیز قادر به تشخیص محیط است.

سنسورهای لیدار با وجود کاربردی بودن معایبی هم دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به اندازه بزرگ و قیمت بالا اشاره کرد. سنسورهای لیدار اولیه به خاطر ابعاد بزرگ باید روی سقف خودرو نصب می‌شدند و ابعاد بالا مانع از فراگیر شدن آن‌ها می‌شد. با پیشرفت فناوری سنسور لیدار حالت جامد ساخته شده که فاقد قطعات متحرک بوده و مبتنی بر چیپ سیلیکونی است.

سنسور لیدار شرکت Velodyne Lidar نیز از نوع حالت جامد است و Velarray H800 نام دارد. این سنسور میدان دید افقی و همچنین برد بیشتری را نسبت به سنسورهای لیدار فعلی ارائه می‌کند، بنابراین امکان نصب آن پشت شیشه یا جلوپنجره خودرو برای به دست آوردن دید وسیع از خیابان وجود دارد.

Velarray H800 از میدان دید افقی ۱۲۰ درجه و میدان دید عمودی ۱۶ درجه برخوردار است و می‌تواند اجسام را از نزدیکی ۱۰ سانتی متر یا حداکثر ۲۰۰ متر تشخیص دهد. به گفته سازنده این سنسور قادر به تشخیص اجسام جانبی، نزدیک و بالای اتومبیل و همچنین اطراف پیچ‌ها و سرازیری‌ها است.

Velodyne Lidar سنسور لیدار دیگری با میدان دیدن ۳۶۰ درجه و برد ۱۰۰ متر ساخته که حدوداً ۴ هزار دلار قیمت دارد. حال این شرکت می‌گوید سنسور Velarray H800 در صورت تولید انبوه زیر ۵۰۰ دلار قیمت خواهد داست، بنابراین به گزینه‌ای مناسب برای بکارگیری در اتومبیل‌های خودران و همچنین سیستم‌های کمک راننده هوشمند تبدیل خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Alvandpakhsh.ir
    Alvandpakhsh.ir | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    عالیه ممنونم

مطالب پیشنهادی