ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام با مجوز دولت آمریکا تنها می‌تواند چیپ‌های 4G به هواوی بفروشد

رسانه‌های چینی در گذشته از دریافت مجوز فروش چیپست به هواوی توسط کوالکام خبر داده بودند، اما ظاهرا این مجوز با یک مشکل بزرگ همراه است. در این گزارش قبلی به این موضوع اشاره شده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

رسانه‌های چینی در گذشته از دریافت مجوز فروش چیپست به هواوی توسط کوالکام خبر داده بودند، اما ظاهرا این مجوز با یک مشکل بزرگ همراه است.

در این گزارش قبلی به این موضوع اشاره شده بود که دولت ایالات متحده آمریکا زیرساخت 5G هواوی را یک تهدید امنیتی می‌داند و در همین راستا از فروش تجهیزات مربوط به شبکه 5G به این غول فناوری چینی جلوگیری می‌کند. در حالی که انتظار می‌رفت این موضوع تنها مربوط به زیرساخت‌های ارتباطی آن باشد، ظاهرا گوشی‌های 5G را نیز شامل می‌شود.

طبق گزارش Seeking Alpha به نقل از یکی از تحلیلگران «KeyBank»، کوالکام تنها موفق به دریافت مجوز برای فروش چیپست‌های 4G به هواوی شده و نمی‌تواند تراشه‌های 5G به این کمپانی بفروشد. به نظر نمی‌رسد در آینده نزدیک دولت واشنگتن مجوزی برای فروش چیپ‌های 5G برای کوالکام صادر کند.

هواوی یکی از رهبران گوشی‌های 5G در جهان محسوب می‌شود و اگر در نسل آینده محصولات خود نتواند از مودم 5G استفاده کند، احتمالا جایگاه آن در بازار دستخوش تغییرات زیادی می‌شود. این کمپانی چینی گزینه‌های بسیار محدودی دارد و در گذشته گزارشی به احتمال خروج آن از بازار گوشی‌های هوشمند اشاره کرده بود.

گزارش‌ها از نهایی شدن فروش برند زیرمجموعه آن یعنی آنر خبر می‌دهند که ظاهرا یکی از شرایط اولیه برای امکان خرید چیپ از کوالکام بوده است. در حال حاضر نمی‌دانیم که چنین شرایطی منجر به فروش آنر شده یا هواوی به صورت جداگانه و بدون توجه به این موضوع تصمیم به فروش این زیرمجموعه خود گرفته است.

شرکت TSMC با دریافت مجوز می‌تواند به همکاری با هواوی ادامه دهد، اما نمی‌تواند چیپ‌های مدرن با لیتوگرافی‌های ۷ و ۵ نانومتری برای آن تولید کند که همین موضوع مانع از استفاده از آن‌ها در گوشی‌های هوشمند می‌شود.

هواوی در حال ساخت یک کارخانه چیپ‌سازی در شانگهای بدون فناوری آمریکایی است. به نظر می‌رسد این کارخانه ابتدا قادر به تولید چیپ‌های ۴۵ نانومتری خواهد بود و پس از دو سال می‌تواند تراشه‌های ۲۸ و ۲۰ نانومتری تولید کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • afg
    afg | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    پس معلوم شود مشکل امنیت نیست ترس از پیشی گرفتن هواوی هست

    • mobin34
      mobin34 | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

      شما احیانا قبلا شک داشتید ؟

مطالب پیشنهادی