ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Pride
اخبار خودرو

نگاهی به جدیدترین قیمت خودروها در بازار؛ روند کاهشی همراه با رکود

بازار خودرو کشورمان پس از نوسان شدید هفته گذشته که از مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا و نوسان نرخ ارز نشات گرفته بود، حالا روزهای آرامتری را پشت سر می گذارد. این درحالیست که ظاهرا ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

بازار خودرو کشورمان پس از نوسان شدید هفته گذشته که از مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا و نوسان نرخ ارز نشات گرفته بود، حالا روزهای آرامتری را پشت سر می گذارد. این درحالیست که ظاهرا در پی دستورات تازه وزارت صمت در مورد ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک با استفاده از ارز اشخاص، روند نزولی نرخ دلار در هفته گذشته تا حدی متوقف شده است و همین نکته نیز باعث شد تا از شدت جو کاهشی در بازار خودرو کاسته شود.

درواقع اگر همزمانی دستورات وزارت صمت با تحولات اقتصادی آمریکا اتفاق نیافتاده بود، امکان داشت تا شاهد کاهش شدیدتر نرخ ارز و خودرو در بازار باشیم و حتی امکان بازگشت پراید به قیمت های کمتر از یکصد میلیون نیز دور از ذهن نبود.

اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و علیرغم جو روانی مثبت در بازار و امید بستن اکثر مشتریان به کاهش شدن روند تورم طی ماه های آینده، همچنان شاهد مقاومت فروشندگان در مقابل ریزش قیمت ها هستیم.

کاهش قیمت خودرو

در چنین شرایطی بازار در رکودی عمیق فرو رفته است و طبیعتا اکثر مشتریان نیز نیاز خود به خرید یا تعویض خودرو را به آینده موکول می نمایند. این درحالیست که تا ماه قبل روندی متفاوت بر بازار ها حاکم بود و چشم انداز مواجه با ابر تورم باعث شده بود تا مشتریان ناگزیر به پذیرش قیمت های بالای اعلامی از سوی دلالان باشند.

با این شرایط آنطور که از بازار خبر می رسد قیمت پراید ۱۱۱ که پیش از نوسانات اخیر بازار بر محدوده ۱۴۰ تا ۱۴۵ میلیون تومان استوار شده بود، در روزهای اخیر به ۱۲۵ میلیون تومان در فایل های اعلامی رسیده است.

نرخ پراید ۱۳۱ نیز برابر با ۱۰۵ میلیون تومان گزارش شد و پراید ۱۳۲ نیز با نرخ ۱۱۰ میلیون تومان فایل شد.

به نوشته خبر آنلاین، حالا قیمت وانت پراید ۱۵۱ برابر با ۱۲۳ میلیون تومان گزارش شده است . تیبا هاچ بک نرخی برابر با ۱۴۲ تا ۱۴۴ میلیون تومان و تیبا صندوق دار نرخی در حدود ۱۳۳ میلیون تومان دارد . قیمت ساینا در فایل‌ها ۱۴۰ میلیون و ساینا ای‌ایکس دنده ای نیز ۱۳۷ میلیون تومان گزارش شد . قیمت کوییک دنده‌ای با رینگ آلومینیومی ۱۴۸ میلیون تومان و قیمت کوییک دنده ای رینگ فولادی نیز برابر با ۱۴۳ میلیون تومان گزارش شده است . کوییک آر دنده ای نیز ۱۵۸ میلیون تومان قیمت خورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    با شایعه چیزی ارزون نمیشه ?
    به هرکی زنگ میزنم قیمت بالا میگن

  • Alvandpakhsh.ir
    Alvandpakhsh.ir | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    الان همه کیف میکنن میگن قیمت ارزون شد دیگه نمیگن قیمت کلی بالا رفته

مطالب پیشنهادی