ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوپو احتمالا گوشی هوشمند با نمایشگر گسترش‌پذیر توسعه می‌دهد

اوپو پتنت‌های زیادی برای نسل آینده گوشی‌های خود به ثبت رسانده که جدیدترین آن‌ها یک دستگاه با نمایشگر گسترش‌پذیر را نشان می‌دهد. این پتنت جدید اواخر آوریل ۲۰۲۰ توسط کمپانی «Guangdong Oppo Mobile Telecommunications» در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

اوپو پتنت‌های زیادی برای نسل آینده گوشی‌های خود به ثبت رسانده که جدیدترین آن‌ها یک دستگاه با نمایشگر گسترش‌پذیر را نشان می‌دهد.

این پتنت جدید اواخر آوریل ۲۰۲۰ توسط کمپانی «Guangdong Oppo Mobile Telecommunications» در اداره ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) به ثبت رسیده و در تاریخ ۲۳ آبان تاییدیه دریافت کرده است.

طراحی این گوشی جدید مشابه با گوشی رول‌شونده ال جی است که انتظار می‌رود اوایل سال آینده میلادی تحت «پروژه اکسپلورر» به صورت رسمی معرفی شود. در حالی که شاید این محصول ال جی با نام «LG Rollable» از راه برسد، درباره نام گوشی اوپو نمی‌توانیم اظهارنظری کنیم.

در جلوی این دستگاه با نمایشگری بدون هرگونه برش یا حفره روبه‌رو هستیم و انتظار می‌رود دوربین سلفی آن زیر همین پنل قرار بگیرد. گوشه‌های این گوشی هوشمند از طراحی گرد بدون دکمه بهره می‌برند و روی پنل پشتی آن تنها یک دوربین به چشم می‌خورد.

اوپو

مهمترین بخش این دستگاه، نمایشگر گسترش‌پذیر آن است که کاربران با کشیدن آن به سمت بالا، می‌توانند ابعاد آن را افزایش دهند، البته امکان تبدیل آن یک گوشی هوشمند کوچک سنتی نیز وجود دارد که ما را یاد دستگاه‌های چند سال پیش می‌اندازد.

نمایشگر گسترش‌پذیر یا رول‌شونده یکی از رویکردهای جدید برای تغییر ابعاد گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. شرکت‌هایی مانند سامسونگ، موتورولا و هواوی به سراغ نمایشگرهای انعطاف‌پذیر رفته‌اند و گوشی‌های تاشو مانند گلکسی زد فولد ۲ یا موتورولا ریزر را وارد بازار کرده‌اند که البته قیمت بالایی دارند.

در حالی که به نظر می‌رسد سازندگان گوشی‌های هوشمند در این مسیر گام برمی‌دارند، درباره تولید چنین محصولی از سوی اوپو مطمئن نیستیم. همانطور که می‌دانید اکثر پتنت‌ها وارد دنیای واقعی نمی‌شوند و در حد ایده باقی می‌مانند. چند روز دیگر این کمپانی چینی یک کنفرانس برگزار خواهد کرد و شاید در این کنفرانس نسخه مفهومی چنین دستگاهی را به نمایش بگذارد یا اطلاعاتی درباره آن منتشر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی