ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فراری SF90 Spider با 986 اسب بخار قدرت رسما معرفی شد

فراری به طور رسمی از SF90 Spider به عنوان قدرتمندترین محصول سقف تاشو خود رونمایی کرد. تا پیش از این عنوان مذکور در اختیار فراری 812GTS بود. در حدود 18 ماه از رونمایی رسمی مدل ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

فراری به طور رسمی از SF90 Spider به عنوان قدرتمندترین محصول سقف تاشو خود رونمایی کرد. تا پیش از این عنوان مذکور در اختیار فراری 812GTS بود. در حدود 18 ماه از رونمایی رسمی مدل کوپه SF90 Stradale می‌گذرد و حال شرکت فراری مدل سقف تاشو آن با پسوند Spider را معرفی کرده است.

SF90 Spider حتی از مدل تولید محدود و بسیار خاص شرکت فراری یعنی لفراری آپرتا که در سال 2017 معرفی شده بود نیز قدرتمندتر است اما خبری از قیمت‌های میلیون دلاری برای این خودرو نیست و قیمت پایه آن در حدود 483 هزار یورو است.

SF90 Spider

در بخش قوای محرکه هیچ تغییری را به نسبت مدل کوپه شاهد نیستیم و همان موتور 4 لیتری V8 دو توربوشارژر با حداکثر قدرت 769 اسب بخار نیرو که به یک موتور الکتریکی کوپل شده، نیرو رسان چرخ‌های عقب است.

دو موتور الکتریکی دیگر نیز برای چرخ‌های جلو در نظر گرفته شده که توانایی تولید حداکثر قدرت 217 اسب بخار را دارند. با جمع اعداد به حداکثر قدرت 986 اسب بخار و حداکثر گشتاور 900 نیوتن متر می‌رسیم.

این نیرو توسط جعبه دنده 8 سرعته دو کلاچه اتوماتیک به هر چهارچرخ ارسال می‌شود.

SF90 Spider برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 2.5 ثانیه زمان احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن نیز به 340 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این مدل رکورد 1 دقیقه و 19.5 ثانیه را در پیست اختصاصی شرکت فراری یعنی فیورانو به ثبت رسانده است و عنوان سریع‌ترین خودروی سقف تاشو تاریخ فراری را در این پیست از آن خود کرده است.

با توجه به بسته باتری 7.9 kWh لیتیوم یونی که نیرو رسان موتورهای برقی این خودرو است حداکثر برد حرکتی آن در حالت برقی تنها 25 کیلومتر است.

همانند دیگر محصولات مدرن شرکت فراری سقف تاشو آلومینیومی تنها در 14 ثانیه باز و یا بسته می‌شود.

طبق اعلام مهندسین شرکت فراری، این سقف به نسبت نمونه پارچه‌ای، در حدود 40 کیلوگرم وزن کمتری دارد و 50 لیتر فضای کمتری را نیز اشغال می‌کند.

همچنین پنجره عقب متحرک است و می توان آن را در زمان باز بودن سقف بالا برد تا از ورود باد اضافی به اتاق جلوگیری کند.

مکانیزم سقف تاشو در حدود 100 کیلوگرم به وزن خشک خودرو اضافه کرده تا وزن نهایی این مدل در حدود 300 کیلوگرم از لفراری آپرتا که سقف تاشو آن به صورت دستی باز و بسته می‌شود سنگین‌تر باشد.

با این وجود مهندسین فراری مدعی آن هستند که به مدد موتورهای الکتریکی کار شده در چرخ‌های جلو و کشش ایجاد شده توسط این موتورها، در عمل و در هنگام حرکت با کاهش وزن 200 کیلوگرمی از وزن نهایی خودرو روبرو هستیم.

به همین علت نیز با این که SF90 Spider از لفراری آپرتا وزن بیشتری دارد اما از نظر عملکرد از آن  پیشی می‌گیرد.

مهندسین فراری به گونه‌ای این مدل را طراحی و مهندسی کرده اند تا توربولانس (تلاطم هوایی) و همینطور ورود سر و صدای اضافی به داخل اتاق، حداقل مقدار ممکن باشد.

همچنین در بخش عملکرد فنی نیز شاهد کمترین درصد افت به نسبت مدل کوپه هستیم.

از مهم‌ترین ویژگی‌های آیرودینامیکی این محصول می‌توان به چرخ های فورج کاری شده با طراحی آیرودینامیکی و کانال‌های انتقال هوا در بخش زیرین و اطراف بدنه خودرو اشاره کرد.

همچنین یک خروجی هوای کوچک در اسپویلر عقب کار شده که امکان افزایش و کاهش نیروی رو به پایین محور عقب را ممکن می‌سازد.

از آنجا که دمای داخل موتور به 900 درجه سانتی گراد می‌رسد، فراری از یک جفت کانال اختصاصی برای خنک سازی موتور استفاده کرده است.

دیگر بخش های بدنه خودرو هیچ تغییری را به نسبت مدل کوپه تجربه نکرده‌اند.

شاید مهم ترین تفاوت مدل سقف تاشو به نسبت مدل کوپه در دو تکیه گاه که دقیقا در پشت سر هر دو سرنشین تعبیه شده است باشد که در عمل نقش محافظتی در زمان چپ شدن خودرو دارند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا دید رو به عقب راننده را مختل نکنند.

حتی جای گیری اتاق خودرو نیز به نسبت مدل کوپه تغییر کرده و جلوتر رفته است تا فضای مورد نیاز مکانیزم سقف تامین شود.

سقف تاشو در حدود 20 میلی متر ارتفاع کمتری به نسبت سقف مدل کوپه دارد. همچنین شیشه جلو خودرو شیب و زاویه تندتری بدست آورده است.

در داخل اتاق نیز همان طراحی مدل کوپه به کار رفته که شامل یک صفحه نمایش 16 اینچی خمیده در برابر دیدگان راننده است. این صفحه نمایش تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار راننده می گذارد. فرمان خودرو نیز دارای دکمه‌های حساس به لمس است.

پکیج اختیاری «Asseto fiorino» که شامل کمک فنرهای قابل تطبیق ساخت شرکت مولتی ماتیک و بسته کاهش وزن خودرو با استفاده از چرخ‌های فیبرکربنی و لاستیک میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 است برای خریداران این خودرو در دسترس است. این پکیج در حدود 21 کیلوگرم وزن نهایی خودرو را کاهش می‌دهد و در حدود 39 هزار پوند ارزش دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mohammadshg
    mohammadshg | ۲۵ آبان ۱۳۹۹

    طراحیش فوق العاده ست

  • valips
    valips | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    italy

  • hasan imani
    hasan imani | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    جااااااااااانم چراغای عقب

مطالب پیشنهادی