ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوبر احتمالا واحد خودران خود را به استارتاپ Aurora می‌فروشد

بر اساس برخی گزارش‌ها اوبر در حال مذاکره با استارتاپ Aurora Innovation برای فروش واحد اتومبیل خودران خود به آن است. به گزارش رویترز، اوبر می‌خواهد واحد اتومبیل خودران خود را که UberATG نام دارد به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

بر اساس برخی گزارش‌ها اوبر در حال مذاکره با استارتاپ Aurora Innovation برای فروش واحد اتومبیل خودران خود به آن است.

به گزارش رویترز، اوبر می‌خواهد واحد اتومبیل خودران خود را که UberATG نام دارد به استارتاپی به نام Aurora Innovation بفروشد. این واحد اخیراً ۷.۲۵ میلیارد دلار ارزش گذاری شد. آنطور که در گزارش آمده مذاکرات همچنان ادامه داشته و قرارداد نهایی نشده است.

واحد اتومبیل خودران اوبر در سال‌های اخیر با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کرده است. اسفند ماه سال ۹۶ یکی از اتومبیل‌های خودران اوبر سبب مرگ یک عابر پیاده در ایالت آریزونا آمریکا شد و اولین تصادف منجر به فوت توسط یک اتومبیل خودران را رقم زد. مقامات فدرال آمریکا راننده ناظر پشت فرمان و ایالت آریزونا را در این تصادف مقصر دانستند. این تصادف آزمایش اتومبیل‌های خودران اوبر در شهر «تمپی» در ایالت آریزوان را متوقف کرد، اما اوبر آزمایشات را در شهر «پیتسبورگ» ایالت پنسیلوانیا و مقر UberATG شروع کرد.

UberATG به اتهام استفاده غیرقانونی از برخی فناوری‌ها و اسرار تجاری تکنولوژی خودران درگیر پرونده حقوقی با رقیب خود ویمو هم بود. این پرونده بهمن ۹۶ با موافقت اوبر به پرداخت ۲۴۵ میلیون دلار به گوگل بسته شد.

وضعیت درآمدزایی واحد خودران اوبر نیز مطلوب نبوده است. گزارش مالی اوبر برای سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد واحد خودران این شرکت ۲۵ میلیون دلار درآمد کسب کرده ولی بازار خودران در مجموع زیان خالص ۳۰۳ میلیون دلاری را در نه ماهه سال ۲۰۲۰ (ژانویه تا سپتامبر) تجربه کرده که عمدتاً به خاطر شیوع ویروس کرونا بوده است.

استارتاپ Aurora سال ۲۰۱۷ توسط یکی از مهندسین ارشد پروژه خودران گوگل تأسیس شد. تمرکز اصلی این استارتاپ توسعه فناوری خودران برای خودروهای سنگین بوده و به تازگی ۲.۵ میلیون دلار ارزش گذاری شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی