ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصویر راهپیمایی آرمسترانگ در ماه احتمالا ۶۰ هزار دلار در حراجی به فروش می‌رسد

حراجی کریستیز تصویر راهپیمایی نیل آرمسترانگ روی ماه و چند تصویر دیگر از مأموریت های ناسا را به حراج گذاشته که پیش‌بینی می‌شود به قیمت چند ده هزار دلار به فروش برسند. تصویر راهپیمایی نیل ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

حراجی کریستیز تصویر راهپیمایی نیل آرمسترانگ روی ماه و چند تصویر دیگر از مأموریت های ناسا را به حراج گذاشته که پیش‌بینی می‌شود به قیمت چند ده هزار دلار به فروش برسند.

تصویر راهپیمایی نیل آرمسترانگ بر سطح ماه که پس از گفتن جمله معروف «جهشی بزرگ برای بشریت» گرفته شده، احتمالاً با قیمت بیش از ۶۰ هزار دلار در حراجی کریستیز به فروش خواهد رسید. این عکس به بزرگ‌ترین مجموعه خصوصی از تصاویر ناسا که تاکنون به حراج گذاشته شده تعلق دارد و توسط باز آلدرین دیگر فضانورد ناسا در خلال مأموریت تاریخی آپولو ۱۱ در سال ۱۹۶۹ گرفته شده است.

تنها تصویر گرفته شده از نیل آرمسترانگ حین راهپیمایی روی ماه. این تصویر توسط باز آلدرین گرفته شده است.

این مجموعه که Voyage to Another World: The Victor Martin-Malburet Photograph Collection نام دارد، شامل بیش از ۲۴۰۰ تصویر از لحظات حساس و سرنوشت ساز مأموریت‌های ناسا است. در این مجموعه تصاویر پروژه مرکوری (اولین پروژه ناسا برای ارسال انسان به فضا) بین سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۳ تا تصاویر مأموریت آپولو ۱۷ (آخرین فرود بر سطح ماه) در سال ۱۹۷۲ به چشم می‌خورد.

«سلفی فضایی» که توسط باز آلدرین گرفته شده است.

از دیگر تصاویر تاریخی این مجموعه که به حراج گذاشته شده‌اند، می‌توان به تصویر معروف «طلوع زمین» مربوط به مأموریت آپولو ۸ اشاره کرد که پیش‌بینی شده با قیمت ۳۸ هزار دلار به فروش برسد. تصویر «تیله آبی» و اولین سلفی فضایی که توسط آلدرین گرفته شده نیز احتمالاً به ترتیب با قیمت ۳۱ تا ۱۰ هزار دلار به فروش خواهند رسید.

حراجی کریستیز می‌گوید بسیاری از تصاویر این مجموعه در موزه‌های مختلف سراسر دنیا از جمله موزه «قصر بزرگ» پاریس به مناسبت پنجاهمین سالگرد مأموریت آپولو ۱۱ به معرض نمایش گذاشته شده‌اند. این حراجی به خاطر شیوع ویروس کرونا به شکل اینترنتی برگزار خواهد شد و این یعنی افراد مختلف از سراسر دنیا می‌توانند در آن شرکت کنند. این حراجی از هم اکنون شروع شده و تا ۴ روز دیگر (۱۹ نوامبر) ادامه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی