ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این استارتاپ می‌خواهد افراد نابینا را از عصای سفید بی‌نیاز کند

یک استارتاپ آمریکایی در حال توسعه یک دیوایس پوشیدنی است که به لطف مجهز شدن به برخی از سنسورهای بکار رفته در اتومبیل‌های خودران می‌تواند به افراد کم بینا و نابینا تصویر واضح تری از ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

یک استارتاپ آمریکایی در حال توسعه یک دیوایس پوشیدنی است که به لطف مجهز شدن به برخی از سنسورهای بکار رفته در اتومبیل‌های خودران می‌تواند به افراد کم بینا و نابینا تصویر واضح تری از محیط اطراف داده و آن‌ها را از عصا بی‌نیاز کند.

استارتاپ Strap Technologies می‌گوید دیوایس پوشیدنی مورد بحث کمتر از نیم پوند (تقریباً ۲۲۷ گرم) وزن داشته و از تابستان سال ۲۰۲۱ با قیمت ۷۵۰ دلار به بازار عرضه می‌شود. این دستگاه فاصله موانعی مثل دیوار، پله، افراد نزدیک و برآمدگی‌های پیاده رو را تشخیص داده و وجود آن‌ها را از طریق بازخوردهای لمسی به اطلاع کاربر می‌رساند.

این دستگاه از سنسورهای لیدار، رادار و اولتراسونیک که در بسیاری از اتومبیل‌های خودران به کار می‌روند استفاده می‌کند. همچنین چهار بند دارد که بسته به نوع مانع شروع به لرزیدن کرده و به کمک الگوها و کم و زیاد کردن شدت لرزش کاربر را از موانع و فاصله آن‌ها با او باخبر می‌کنند. به گفته سازنده این وسیله با یکبار شارژ به مدت ۷۲ ساعت شارژدهی خواهد داشت.

Strap می‌گوید فناوری‌های به کار رفته در این دیوایس پوشیدنی سبب شده اند تا راهنمایی را دقیق‌تر از عصا انجام دهد. به گفته این شرکت کاربر با فشار دادن یک دکمه می‌تواند یک خط فرضی صاف روی زمین ایجاد کند که در صورت خروج از آن دستگاه به او اطلاع خواهد داد.

«Diego Roel»، مدیرعامل و مؤسس Strap می‌گوید ساخت این دیوایس حدوداً سه سال قبل شروع شده و در حال حاضر در حدود ۲۵۰ نفر در حال آزمایش آن هستند. وی افزود این وسیله از حالا با قیمت ۵۰۰ دلار برای پیش فروش قرار گرفته و تاکنون ۲۰۰ نفر آن را پیش خرید کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mamad r€Za
    mamad r€Za | ۲۵ آبان ۱۳۹۹

    خدا خیرشون بده....

مطالب پیشنهادی