ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

‌جهرمی: فیلترینگ عامل اصلی افت کیفیت اینترنت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد حال شبکه اینترنت کشور به صورت عمومی خوب است، اما فیلترینگ تاثیر منفی بر کیفیت آن دارد. «محمدجواد آذری جهرمی» در گفتگو با ایرنا تاکید کرده شاخص‌های کیفی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۶

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد حال شبکه اینترنت کشور به صورت عمومی خوب است، اما فیلترینگ تاثیر منفی بر کیفیت آن دارد.

«محمدجواد آذری جهرمی» در گفتگو با ایرنا تاکید کرده شاخص‌های کیفی عمومی اینترنت کشور نشان می‌دهد شرایط شبکه در بسیاری از نقاط مطلوب و در چند استان، پایین‌تر از انتظار است. او می‌گوید عدم مطلوبیت در برخی نقاط تراکم پایین سایت‌های آنتن‌دهی است: «شبکه مخابرات ایران ظرفیت انتقال مناسب را برای اپراتورها فراهم نمی‌کند تا آن‌ها بتوانند خدمات مناسبی به کاربران خود در نقاط مختلف کشور ارائه دهند.»

به گفته جهرمی، وزارت ارتباطات مشکلات مربوط به کیفیت اینترنت را بررسی کرده و متوجه شده که «مشکل اصلی فیلترینگ و اثر سویی است که این اتفاق بر تجربه کاربری می‌گذارد.» به گفته جهرمی روشن کردن فیلترشکن‌ها باعث می‌شود استفاده از سرویس‌های داخلی علاوه بر هزینه زیاد با کندی سرعت و عملکرد روبه‌رو شوند: «همین مسئله کیفیت اینترنت را خراب می‌کند. عمده شکایتی که از کندی ارتباط به ما ارسال می‌شود ناشی از تاثیر سو فیلترینگ بر کیفیت اینترنت است.»

فیلتر اینترنت

آذری جهرمی اظهار داشته که تمام مشکل بر سر این مساله نیست و در برخی از استان‌ها مانند مناطقی از کرمان و سیستان بلوچستان، مشکل اینترنت به دلیل محدود بودن ظرفیت انتقال مخابرات است: «این افت کیفیت در مناطقی از استان تهران هم گزارش می‌شود که دلیل آن بیشتر به عدم اجازه شهرداری برای احداث سایت جدید توسط اپراتورها برمی‌گردد. در واقع باید بگویم مناطقی از تهران به دلیل متراکم بودن نیاز به احداث سایت بیشتر دارند، اما عدم صدور مجوز برای احداث سایت، کیفیت اینترنت را با چالش روبه‌رو می‌کند. هنوز برای این مسئله راه‌حلی اندیشیده نشده است.»

کیفیت پایین اینترنت مسئله‌ای است که معمولاً در اعتراض به وزارت ارتباطات از زبان شهروندان می‌شنویم. بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان که این روزها مشغول آموزش آنلاین هستند با این چالش دست و پنجه نرم می‌کنند و یا گیمرهای بازی‌های رایانه‌ای از مشکلات عدم ثبات اینترنت گلایه دارند. همچنین کسب‌وکارهای اینترنتی و حتی کاربرانی که روزانه دقایقی را در شبکه‌های مجازی می‌گذرانند، اغلب کیفیت اینترنت را در برخی ساعات مطلوب نمی‌دانند.

 تازه‌ترین گزارشی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز نشان می‌دهد جهشی که در بالا بردن پوشش‌دهی اینترنت در کشور داشتیم از نظر کمی جهش مناسبی بوده، اما از نظر کیفیت هنوز نتوانسته تجربه دل‌نشینی را نصیب کاربران کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • Cahiers
    Cahiers | ۲۸ آبان ۱۳۹۹

    خیابانی شرمندتیم

  • noisymind
    noisymind | ۲۷ آبان ۱۳۹۹

    عامل اصلی طلاق هم ازدواجه!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی