ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ M1
تکنولوژی

نتایج درخشان گرافیک مجتمع اپل M1 در بنچمارک‌: قوی‌تر از کارت GTX 1050 Ti

اپل چند روز پیش از چیپ M1 مبتنی بر ARM با GPU مجهز به حداکثر ۸ هسته رونمایی کرد که طبق جدیدترین نتایج بنچمارک، عملکرد بهتری نسبت به کارت‌های گرافیک انویدیا جی‌فورس GTX 1050 Ti ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

اپل چند روز پیش از چیپ M1 مبتنی بر ARM با GPU مجهز به حداکثر ۸ هسته رونمایی کرد که طبق جدیدترین نتایج بنچمارک، عملکرد بهتری نسبت به کارت‌های گرافیک انویدیا جی‌فورس GTX 1050 Ti و رادئون RX 560 دارد.

چیپ M1 اهمیت بسیار بالایی برای اپل دارد چرا که پس از چندین سال شاهد حذف پردازنده‌های اینتل از کامپیوترهای مک خواهیم بود. این تراشه با لیتوگرافی ۵ نانومتری توسعه پیدا کرده و از ۸ هسته پردازشی شامل ۴ هسته قدرتمند «Firestorm» و ۴ هسته با مصرف انرژی بهینه «Icestorm» بهره می‌برد و GPU آن حداکثر دارای ۸ هسته است.

اپل اطلاعات زیادی به جز ۸ هسته و همچنین ۱۲۸ واحد اجرایی (EU) درباره GPU این چیپ خود در اختیار رسانه‌ها قرار نداده و همچنین از فرکانس آن اطلاعاتی نداریم. قدرت این GPU به ۲.۶ ترافلاپس می‌رسد که تفاوتی با کارت گرافیک رادئون RX 560 ندارد و کمی از جی‌فورس GTX 1650 با قدرت ۲.۹ ترافلاپس ضعیف‌تر است.

اخیرا نتایج بنچمارک GFXBench 5.0 چیپ M1 اپل منتشر شده که اگرچه بهترین معیار برای بررسی عملکرد آن محسوب نمی‌شود، اما یک دید کلی به ما می‌دهد. یک کاربر ناشناس این چیپ را تحت API متال اپل مورد آزمایش قرار داده که نتایج آن برای جی‌فورس GTX 1650 در دسترس نیست، اما نتایج جی‌فورس GTX 1050 Ti در اختیار ما قرار دارد.

چیپ M1

چیپ M1 توانسته با اختلاف تقریبا زیادی کارت گرافیک انویدیا را شکست دهد و نماینده AMD یعنی رادئون RX 560 نیز نتوانسته عملکرد بهتری نسبت به GTX 1050 Ti از خود نشان دهد. اگرچه این دو کارت گرافیک با توجه به استانداردهای کنونی قدیمی محسوب می‌شوند، اما یک گرافیک مجتمع توانسته دو کارت گرافیک دسکتاپ ۷۵ واتی را شکست دهد.

چیپ M1 درون سه محصول اپل شامل مک بوک پرو ۱۳ اینچی با قیمت پایه ۱۲۹۹ دلار، مک بوک ایر با قیمت پایه ۹۹۹ دلار و مک مینی با قیمت پایه ۶۹۹ دلار قرار گرفته و در آینده شاهد استفاده از آن در محصولات دیگری مانند آی‌مک با طراحی جدید خواهیم بود. با توجه به نتایج بنچمارک، این چیپ در زمینه گیمینگ عملکرد قابل قبولی از خود نشان خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی