ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی کورنینگ از پوشش رنگی با قابلیت از بین بردن ویروس کرونا

شرکت کورنینگ که محافظ «گوریلاگلس» را برای موبایل‌ها می‌سازد، موفق به ساخت پوششی رنگی شده که می‌تواند ۹۹.۹ درصد از باکتری‌ها و ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا را در کمتر از دو ساعت از بین ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

شرکت کورنینگ که محافظ «گوریلاگلس» را برای موبایل‌ها می‌سازد، موفق به ساخت پوششی رنگی شده که می‌تواند ۹۹.۹ درصد از باکتری‌ها و ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا را در کمتر از دو ساعت از بین ببرد.

شرکت کورنینگ از پوشش رنگی جدیدی به نام Corning Guardiant رونمایی کرد. کورنینگ از این فناوری به عنوان «دستاوردی شگرف در زمینه فناوری شیشه-سرامیک» یاد می‌کند و می‌گوید به کمک آن می‌توان نوعی افزودنی مبتنی بر مس را با فناوری شیشه-سرامیک ترکیب و هر سطحی را به یک ماشین میکروب کُش تبدیل کرد.

کورنینگ می‌گوید آزمایش فناوری Corning Guardiant از خاصیت ضدمیکروبی بالا و تأثیرگذاری قابل توجه آن در مبارزه علیه ویروس کرونا خبر می‌دهد به گونه‌ای که پس از شبیه‌سازی شش سال ساییده شدن همچنان خاصیت ضدکرونایی خود را حفظ می‌کند. کورنینگ این پوشش رنگی را در همکاری با شرکت «صنایع پی‌پی‌جی» (PPG Industries) ساخته که در زمینه تولید رنگ، رزین‌های صنعتی و مواد شیمیایی فعالیت می‌کند.

به گفته کورنینگ پوشش مورد بحث می‌تواند عوامل بیماری زای مختلف از جمله باکتری گِرَم-مثبت «استافیلوکوکوس اورئوس»، باکتری گِرَم-منفی «سودوموناس آئروژینوزا» و ویروس‌های مقاوم در برابر مواد ضدعفونی کننده را در ۲ ساعت از بین ببرد.

Corning Guardiant برای از بین بردن جرم‌های سطحی از جمله میکروب‌ها یا ویروس‌هایی مثل کرونا از مس استفاده می‌کند. در حال حاضر تاریخ عرضه این محصول و اینکه در کدام محصولات به کار خواهد رفت مشخص نیست، ولی کورنینگ می‌گوید از سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا درخواست مجوز کرده تا به زودی از این فناوری در محصولات استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی