ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازنده واکسن کرونا: زمستان آینده زندگی به حالت عادی بازمی‌گردد

شرکت آلمانی «BioNTech» به همراه کمپانی آمریکایی «فایزر» (Pfizer) یکی از گزینه‌های اصلی واکسن کرونا را توسعه داده و حالا هم‌بنیانگذار BioNTech از پیش‌بینی خود برای زمان بازگشت زندگی به حالت عادی صحبت کرده است. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

شرکت آلمانی «BioNTech» به همراه کمپانی آمریکایی «فایزر» (Pfizer) یکی از گزینه‌های اصلی واکسن کرونا را توسعه داده و حالا هم‌بنیانگذار BioNTech از پیش‌بینی خود برای زمان بازگشت زندگی به حالت عادی صحبت کرده است.

واکسن کرونا فایزر در فاز سوم آزمایش‌های بالینی اثربخشی بیش از ۹۰ درصد داشته و بسیاری امیدوارند که واکسن این کمپانی بتواند دوباره زندگی را به حالت عادی بازگرداند، البته علاوه بر آن، واکسن‌های دیگری نیز در حال توسعه هستند و برای عبور از شرایط دشوار کنونی تنها یک واکسن کافی نیست.

به تازگی هم‌بنیانگذار BioNTech، پروفسور «اوگور شاهین» ابراز امیدواری کرده که انتقال ویروس کرونا به نصب کاهش پیدا کند که در نتیجه تعداد مبتلایان جدید بطور چشمگیری کم می‌شود. شاهین در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرده که انتظار دارد تحلیل‌های جدید نشان دهد که واکسن نرخ انتقال کرونا میان مردم را کاهش دهد و دیگر شاهد علائم در افراد دریافت‌کننده واکسن نباشیم.

هم‌بنیانگذار BioNTech در این زمینه اعلام کرده:

«من بسیار مطمئن هستم که با یک واکسن موثر نرخ انتقال ویروس بین مردم کاهش پیدا می‌کند و اگرچه شاید این میزان ۹۰ درصد نباشد، اما ۵۰ درصد خواهد بود. همین میزان نیز می‌تواند میزان شیوع کرونا را بطور چشمگیری کاهش دهد.»

کشورهای مختلفی واکسن کرونا فایزر را سفارش داده‌اند و برای مثال بریتانیا تا پیش از پایان سال جاری میلادی ۱۰ میلیون دوز از این واکسن را دریافت می‌کند و ۳۰ میلیون دوز دیگر نیز سفارش داده است.

واکسن کرونا

در حالی که برخی افراد به بازگشت زندگی به حالت عادی در بهار پیش رو اشاره می‌کنند، به اعتقاد پروفسور شاهین به زمان بیشتری نیاز داریم. هم‌بنیانگذار BioNTech اعلام کرده:

«اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، عرضه واکسن کرونا اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده میلادی آغاز می‌شود.»

این کمپانی می‌خواهد تا بهار آینده ۳۰۰ میلیون دوز واکسن در سراسر جهان عرضه کند. به اعتقاد پروفسور شاهین، تابستان باعث کاهش نرخ ابتلا به کرونا خواهد شد و باید به نرخ بالای تزریق واکسن تا پیش از پاییز و زمستان آینده دست پیدا کنیم تا زندگی در زمستان به روال عادی بازگردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فرشید یاری
    فرشید یاری | ۲۶ آبان ۱۳۹۹

    خدا حفظتون کنه.

مطالب پیشنهادی