ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام دریافت مجوز فروش چیپ‌های 4G به هواوی از دولت آمریکا را تایید کرد

کوالکام به واسطه دریافت مجوز از دولت آمریکا می‌تواند برخی از چیپ‌های 4G موبایل را به هواوی بفروشد. سخنگوی کوالکام در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد: «ما مجوز فروش برخی از محصولات را گرفتیم ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۵

کوالکام به واسطه دریافت مجوز از دولت آمریکا می‌تواند برخی از چیپ‌های 4G موبایل را به هواوی بفروشد.

سخنگوی کوالکام در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد: «ما مجوز فروش برخی از محصولات را گرفتیم که شامل محصولات 4G هم می‌شود.» کوالکام و بیشتر شرکت‌های نیمه‌هادی در آمریکا پس از اجرا شدن تحریم‌های جدید علیه هواوی در اواخر شهریور ماه، اجازه فروش قطعه به این شرکت را ندارند.

سخنگوی کوالکام از فاش کردن نوع محصولات 4G که این شرکت می‌تواند به هواوی بفروشد خودداری کرد، اما گفت که همه آن‌ها مربوط به دیوایس‌های همراه می‌شوند. وی افزود کوالکام از دولت آمریکا درخواست مجوزهای دیگر را هم کرده که در نوبت بررسی هستند.

کوالکام بزرگ‌ترین تأمین کننده چیپ‌های موبایل در دنیا به شمار می‌رود ولی با این وجود هواوی وابستگی کمی به این کمپانی آمریکایی داشته است. هواوی معمولاً موبایل‌های پرچمدارش را به چیپست‌های سری کرین (Kirin) مجهز می‌کند که خودش سازنده آن‌هاست و از چیپ‌های کوالکام در موبایل‌های ارزان قیمت استفاده می‌کند.

هواوی قصد داشت چیپ‌های موبایل را خودش طراحی کند ولی تحریم‌های جدید ایالات متحده دسترسی این شرکت به نرم افزارهای طراحی و ساخت چیپ را مسدود کرد. تحلیلگران صنعت معتقدند چیپ‌هایی که هواوی پیش از اجرای تحریم‌های جدید انبار کرده احتمالاً اوایل سال ۲۰۲۱ تمام خواهند شد و کسب و کار موبایل این شرکت با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

برخی تحلیلگران می‌گویند این مجوز «تأثیر کمی» بر کسب و کار هواوی خواهد گذاشت چون کوالکام به واسطه آن فقط می‌تواند چیپ‌های 4G را به هواوی بفروشد، این در حالیست که کاربران در حال مهاجرت به موبایل‌های 5G هستند. به گفته تحلیلگران در حال حاضر مشخص نیست دولت آمریکا به کوالکام مجوز فروش چیپ‌های 5G را می‌دهد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • sinagoogle
    sinagoogle | ۲۶ آبان ۱۳۹۹

    از حکومت چین متنفرم با این وجود دولت فعلی امریکا فقط و فقط باعث ضررکرد همه میشه. حتی اگر این تحریم های امریکا جلوی پیشرفت چینی ها رو بگیره، باز هم پیروزی خاصی برای این کشور نیست. دولت امریکا بهتره به جای محدود کردن دسترسی رقبا به تکنولوژی های برتر، مثل دهه های 50 تا 80 میلادی سرمایه گذاری های عظیمی رو در زمینه های پایه ای تحقیق و توسعه انجام بده تا همچنان فاصله امریکا با رقبا حفظ بشه. تنها راهی که میشه اجازه نداد رقیب جلو بیوفته داشتن سرعت بیشتره نه تلاش برای زمین زدن رقیب

    • آریا
      آریا | ۲۷ آبان ۱۳۹۹

      دادش امریکا جلوی رقابت هیچ کشوری رو نمیگیره. مه جلوی پیشرفت ژاپن و کره جنوبی رو گرفت؟
      امریکا جلوی سرقت و تقلب و جاسوسی چینی ها رو میگیره. این حق امریکاست که از داشته های مادی و معنویس دفاع کنه
      چین حتی یه دانشگاه معرف در سطح جهانی نداره چین یه دانشمند مشهور جهانی نداره چین چندتا جایزه نوبا برده؟
      یعد یهو اینهمه پیشرفت کردن؟
      خب با دزدی و دامپینگ همه میتونن این شکلی پیشرفت کنند
      در ضمن چین جزو معدود کشورهاییه که هم خودش دیکتاتور و فاسده هم از دیکتاتور های دنیا حمایت میکنه
      نه تنها باید تحریم بشه بلکه توبیخ و جریمه هم بشه و خسارت به همه کشورهای که بهشون ضرر زده رو هم پرداخت کنه

      • sinagoogle
        sinagoogle | ۲۷ آبان ۱۳۹۹

        با بخش زیادی از حرفات بخصوص در مورد رفتار چین موافقم اما مسئله رویکرد امریکا در برابر متحدینشه. امریکا متحدهای فوق العاده خوبی مثل کره جنوبی و ژاپن و آلمان و تایوان و ... داره اما مسئله اینه که دولت فعلی امریکا رویکرد انزواطلبانه گرفته. رویکردی که در مقابل چین گرفته در برابر ژاپن هم همین رفتار رو داره (البته با شدت کمتر). برای مثال اگر دولت امریکا به شرکت TDK ژاپن دستور میده به هووای قطعه نفروشه پس باید یه امتیازی به این شرکت بده تا حداقل بخشی از ضرر اون جبران بشه. اگر دولت امریکا نمی خواد که شرکت های امریکایی و متحدین این کشور باعث گسترش اقتصاد و نفوذ چین بشن باید با اونها روابط بهتری برقرار کنه مثلا امضای توافق نامه های تجاری و زیرساختی برای توسعه تجارت و فناوری و همکاری چندجانبه.

        • آریا
          آریا | ۲۸ آبان ۱۳۹۹

          خب اره این اخلاق ترامپه. حالا باید دید بایدن چه میکنه

مطالب پیشنهادی