ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

DxOMark: آیفون ۱۲ پرو مکس بهترین دوربین را میان گوشی‌های اپل دارد

سایت DxOMark پس از بررسی دوربین آیفون ۱۲ پرو، این بار به سراغ برادر بزرگتر آن یعنی آیفون ۱۲ پرو مکس رفته و به آن امتیاز ۱۳۰ داده است. دوربین بزرگترین پرچمدار اپل در مقایسه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

سایت DxOMark پس از بررسی دوربین آیفون ۱۲ پرو، این بار به سراغ برادر بزرگتر آن یعنی آیفون ۱۲ پرو مکس رفته و به آن امتیاز ۱۳۰ داده است.

دوربین بزرگترین پرچمدار اپل در مقایسه با برادرش تفاوت‌هایی در زمینه دوربین عریض، قابلیت زوم اپتیکال و لرزشگیر اپتیکال دارد که همین موارد باعث شده بالاتر از آیفون ۱۲ پرو با امتیاز ۱۲۸ قرار بگیرد و پس از گوشی‌های هواوی میت ۴۰ پرو، شیائومی می ۱۰ اولترا و هواوی P40 پرو در مقام چهارم به چشم می‌خورد و نتوانسته از پرچمدارهای هواوی عبور کند.

آیفون ۱۲ پرو مکس در زمینه عکاسی به امتیاز ۱۳۸ دست پیدا کرده و در زمینه زوم نیز امتیاز ۶۸ را بدست آورده است. DxOMark در بخش فیلمبرداری به این دستگاه امتیاز ۱۱۳ داده. آیفون ۱۲ پرو در این بخش‌ها به ترتیب امتیاز ۱۳۵، ۶۶ و ۱۱۲ را بدست آورده است.

طبق اعلام DxOMark، دوربین این گوشی هوشمند در بخش فوکوس خودکار عملکرد سریع و دقیقی دارد و همچنین در شرایط نوری مناسب، جزئیات بالایی در تصاویر آن به چشم می‌خورند. سیستم لرزشگیر اپتیکال این دستگاه در زمینه فیلمبرداری عملکرد مناسبی دارد و در حالی که ویدیوهای آن داینامیک رنج مناسبی دارند، در تصاویر داینامیک رنج محدود است.

تصاویر دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس دارای نویز است که در شرایط نوری ضعیف میزان آن افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، رنگ‌ها در زمان عکاسی HDR نیز غیرطبیعی هستند.

بر اساس بررسی صورت گرفته، بزرگترین گوشی اپل به بهترین دوربین در دنیای گوشی‌های هوشمند مجهز نشده با این حال عملکرد بهتری در تمام زمینه‌ها نسبت به نسل قبلی خود دارد. سنسور مورد استفاده در این دستگاه ابعاد بزرگی دارد و تصاویر زیبایی می‌گیرد، اما همچنان نمی‌تواند بهترین باشد.

انتظار می‌رود اپل در آینده با ارائه بروزرسانی عملکرد دوربین این گوشی هوشمند را بهبود دهد و همچنین به آن‌ فرمت ProRAW موجود در بتای توسعه‌دهندگان iOS 14.3 را اضافه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • A.jalali
    A.jalali | ۲۶ آبان ۱۳۹۹

    "آیفون ۱۲ پرو مکس بهترین دوربین را میان گوشی‌های اپل دارد"
    خب معلومه که باید بهترین دوربین رو بین گوشی های اپل داشته باشه:/
    رفتین سراغ جدیدترین مدل بعد میگین فلان سایت گفته جدیدترین گوشی اپل بهترین دوربین رو میان گوشی های اپل داره؟ درک نمیکنم...

مطالب پیشنهادی