ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ماجرای تقلب در رکورد شکنی سرعت 500 کیلومتر در ساعت [تماشا کنید]

صنعت خودروسازی طی سال های اخیر متهم به تقلب های بسیاری بوده است که از جمله مهمترین آن ها می توان به ماجرای دیزل گیت فولکس واگن، ادعای کذب در مصرف سوخت خودروهای میتسوبیشی و ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

صنعت خودروسازی طی سال های اخیر متهم به تقلب های بسیاری بوده است که از جمله مهمترین آن ها می توان به ماجرای دیزل گیت فولکس واگن، ادعای کذب در مصرف سوخت خودروهای میتسوبیشی و عدم مطابقت میزان شارژدهی باتری خودروهای برقی با عدد اعلامی کارخانه و مواردی از این دست، اشاره کرد. اما طی هفته های اخیر ماجرای عجیب اغراق در شکستن رکورد سرعت جهان نیز به این لیست بلند بالا اضافه شد که البته در هیاهوی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، چندان مورد توجه رسانه ها قرار نگرفت.

https://static.digiato.com/digiato/2020/10/ssc-tuatara-record-run_100766204_h.jpg

با این حال نبرد بر سر دست یابی به رکورد سریعترین خوردو جهان و گذر از مرز 500 کیلومتر در ساعت طی یکی دوسال اخیر آنچنان داغ شده است که تصمیم گرفتیم تا در قالب ویدیویی به روند پیشرفت صنعت خودروسازی در این زمینه بپردازیم و همچنین ماجرای ادعای کذب شرکت شلبی سوپر کارز (SSC) برای ثبت رکورد 532 کیلومتر بر ساعت را نیز مرور کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۹ آذر ۱۳۹۹

    بوگاتی و Koenigsegg، ماشینایی میسازن که شاهکار مهندسین! هم سرعت، هم شتاب، هم متریال، هم گیربکس، هم تورک‌کانورتر و غیره و غیره. این ماشین SSC، باید بگم (از روی همین ویدیو و یه‌سری ویدیوی دیگه) وضع گیربکسش افتضاحه! شتابشم در مقایسه با ماشینای هم‌رده، تقریبا همون حده و در کل، با فرض اینکه سرعتشم درست باشه، اوج کاری که میکنه فقط همون شکستن رکورده و به هیچ درد دیگه‌ای نمیخوره!

مطالب پیشنهادی