ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تحقیقات جدید: مصرف روزانه تخم‌مرغ خطر ابتلا به دیابت را ۶۰ درصد افزایش می‌دهد

تخم مرغ یکی از خوشمزه‌ترین غذاها برای وعده صبحانه به شمار رفته و فواید متعددی دارد، اما مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که مصرف زیاد این ماده غذایی می‌تواند ریسک ابتلا به دیابت را افزایش دهد. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

تخم مرغ یکی از خوشمزه‌ترین غذاها برای وعده صبحانه به شمار رفته و فواید متعددی دارد، اما مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که مصرف زیاد این ماده غذایی می‌تواند ریسک ابتلا به دیابت را افزایش دهد.

محققان دانشگاه استرالیای جنوبی در همکاری با دانشگاه پزشکی چین و دانشگاه قطر، تأثیرات مصرف تخم مرغ در بزرگسالان چینی را در بازه ۱۸ ساله (۱۹۹۱ تا ۲۰۰۹) بررسی کردند. این تحقیق نشان می‌دهد ریسک ابتلا به دیابت در افرادی که به طور روتین روزانه یک یا تعداد بیشتری تخم مرغ (معادل ۵۰ گرم) مصرف می‌کنند، ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

دکتر «مینگ لی» (Ming Li) همه‌گیرشناس و متخصص سلامت عمومی از دانشگاه استرالیای جنوبی افزایش دیابت به ویژه در چین را نگران کننده دانسته و یکی از دلایل آن را تغییر رژیم غذایی مردم این کشور می‌داند. به گفته او رژیم غذایی مردم چین در چند دهه اخیر به طور قابل توجهی تغییر کرده و بسیاری از مردم این کشور از رژیم‌های حاوی سبزیجات و غلات به رژیم‌های فرآوری شده شامل مقادیر زیادی گوشت، تنقلات و غذاهای بسیار چرب روی آورده‌اند.

محققان می‌گویند تحقیقات آن‌ها نشان می‌دهد که مصرف زیاد تخم مرغ در طولانی مدت (بیش از ۳۸ گرم در روز) ریسک ابتلا به دیابت را در بزرگسالان به طور تقریبی ۲۵ درصد افزایش می‌دهد. به گفته او ریسک ابتلا به دیابت در بزرگسالانی که زیاد تخم مرغ مصرف کرده بودند (بیش از ۵۰ گرم یا معادل یک تخم مرغ در روز)، افزایش ۶۰ درصدی نشان داده است. این پزشک می‌گوید ریسک ابتلا به دیابت در زنان بیشتر از مردان بوده است.

به گفته محققان این تحقیق نشان می‌دهد که مصرف زیاد تخم مرغ با افزایش ریسک ابتلا به دیابت در بزرگسالان چینی رابطه دارد، اما برای رسیدن به یک رابطه علت و معلولی به تحقیقات بیشتری نیاز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sinagoogle
    sinagoogle | ۲۶ آبان ۱۳۹۹

    همین چند ماه پیش مقاله ای بود از دانشمندان اروپایی که تحقیق کردن و گفتن تخم مرغ نه برای چربی خون بده و نه قند خون. هر روز یه تحقیق جدید با نتایج متضاد

  • expire expre
    expire expre | ۲۶ آبان ۱۳۹۹

    تخم مرغ هم نخورید خودتون بمالید و تخم بزارید اینطوری ضرری شاید نداشته باشه

مطالب پیشنهادی