ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی آیفون ۱۲ مینی توسط iFixit؛ موبایلی کوچک با آرزوهای بزرگ

بسیاری از کاربران با دیدن آیفون ۱۲ مینی احتمالا از خود می‌پرسند اپل چگونه سخت افزار قدرتمند و مودم 5G را درون این موبایل کوچک جای داده است؟ تیم iFixit برای پاسخ به این سؤال ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

بسیاری از کاربران با دیدن آیفون ۱۲ مینی احتمالا از خود می‌پرسند اپل چگونه سخت افزار قدرتمند و مودم 5G را درون این موبایل کوچک جای داده است؟ تیم iFixit برای پاسخ به این سؤال آیفون ۱۲ مینی را کالبدشکافی کرده که از مدیریت مناسب فضا خبر می‌دهد.

اولین نکته‌ای که پس از برداشته شدن پنل پشتی آیفون ۱۲ مینی توجه بیننده را جلب می‌کند، باتری کوچکتر است که به گفته iFixit با ظرفیت ۸.۵۷ وات ساعت تقریباً شانه به شانه باتری مدل‌های بزرگ‌تر می‌ایستد.

iFixit می‌گوید باتری آیفون ۱۲ مینی از باتری آیفون SE جدید (۶.۹۶ وات ساعت) ظرفیت بیشتر ولی از باتری آیفون ۱۲ (۱۰.۷۸ وات ساعت) ظرفیت کمتری دارد که با توجه به ابعاد کوچک‌تر طبیعی است. موتور تپتیک، اسپیکرها و شارژر مگ‌سیف، همگی برای جای گرفتن در آیفون ۱۲ مینی کوچک‌تر شده‌اند.

نکته جالب اینکه اپل همان دوربین‌های به کار رفته در دیگر مدل‌های آیفون ۱۲ را بدون کوچک‌تر کردن آن‌ها در مدل مینی قرار داده، تصمیمی که به گفته iFixit احتمالا به قیمت کوچکتر شدن باتری و کاهش شارژدهی تمام شده است.

کالبدشکافی نشان می‌دهد که آیفون ۱۲ مینی از همان دوربین عریض با گشودگی دیافراگم f/1.6 و دوربین فوق عریض با ضریب اف ۲.۴ بکار رفته در آیفون ۱۲ استفاده می‌کند.

iFixit می‌گوید آیفون ۱۲ مینی در مجموع شباهت بسیار زیادی به دیگر مدل‌های خانواده آیفون ۱۲ دارد و اینطور نتیجه گیری می‌کند: «آیفون ۱۲ مینی موبایلی کوچک با آرزوهای بزرگ است. ما از شباهت زیاد سخت افزار آن با دیگر آیفون‌های امسال با توجه به سایز کوچکش شگفت زده شدیم.»

iFixit به آیفون ۱۲ مینی امتیاز تعمیرپذیری ۶ از ۱۰ را داد و تعمیر نسبتاً آسان دو قطعه مهم یعنی نمایشگر و باتری و ماژولار بودن بیشتر قطعات اصلی و امکان تعمیر مستقل آن‌ها را نقاط قوت و پوشش شیشه‌ای و شکننده پنل پشتی را نقطه ضعف این گوشی از لحاظ تعمیرپذیری اعلام می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی