ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستگیری ۵ کارمند آمازون به اتهام سرقت صدها گوشی آیفون

پنج کارمند انبار آمازون در اسپانیا به اتهام سرقت 590 هزار دلاری گوشی‌های آیفون توسط پلیس مادرید دستگیر شدند. سارقان با همدستی یکدیگر، گوشی‌های آیفون را از انبار آمازون خارج می‌کردند که درنهایت دوربین‌های مخفی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

پنج کارمند انبار آمازون در اسپانیا به اتهام سرقت 590 هزار دلاری گوشی‌های آیفون توسط پلیس مادرید دستگیر شدند. سارقان با همدستی یکدیگر، گوشی‌های آیفون را از انبار آمازون خارج می‌کردند که درنهایت دوربین‌های مخفی نظارتی نقشه آنها را برملا کرد.

براساس گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت اسپانیایی زبان «iPadizate»، ظاهرا 5 نفر از کارمندان انبار آمازون در مادرید، با طراحی نقشه‌ای گوشی‌های آیفون را به راحتی از انبار سرقت می‌کردند. آنها ابتدا محصولی ارزان قیمت از آمازون سفارش می‌دادند. سپس یکی از متهمان که در بخش انبار کار می‌کرد، به صورت عمدی در بسته سفارشی به جای محصول ارزان قیمت، گوشی آیفون جاسازی می‌کرد و بسته پستی را به قسمت ارسال مرسوله‌ها می‌فرستاد.

آمازون متوجه شد وزن برخی بسته‌ها به شکل عجیبی سبک‌تر از آن چیزی است که انتظارش می‌رود. در نتیجه در بخشی از انبار که قبلا دوربین نداشت، دوربین مخفی کار گذاشته شد. بعد از بررسی دوربین‌ مخفی نظارتی مشخص شد که در قسمت انبار، بسته‌های پستی دستکاری می‌شود.

مدارک کافی در اختیار پلیس اسپانیا برای رسیدگی به موضوع قرار دارد. آمازون ارزش آیفون‌های سرقت شده را رقمی درحدود 500 هزار یورو برابر با 590 هزار دلار برآورد کرده است.

در زمان دستگیری این 5 متهم، آنها مشغول به سرقت بردن 10 گوشی آیفون دیگر بودند. براساس گزارش‌های منتشر شده در مورد سرقت، بسیاری از گوشی‌های آیفون فاقد برچسب IMEI هستند.

هنوز هیچ کدام از سارقان در دادگاه محاکمه نشده‌اند؛ ولی به نظر می‌رسد همدستان دیگری نیز داشته‌اند. پلیس درتلاش است سایر همدستان این 5 سارق را شناسایی و دستگیر کند.

این نخستین بار نیست که کارمندان آمازون به سرقت گوشی آیفون از انبار متهم می‌شوند. در سال 2019 نیز پلیس گروهی از کارمندان مرکز تحقیقات آمازون را به دلیل همدستی درسرقت 100 هزا ردلاری اپل واچ دستگیر کرده بود.

به نظر می‌رسد سارقان به محصولات اپل علاقه خاصی دارند. دستگاه‌های کوچک و در عین حال گران قیمت که راحت‌تر از بقیه محصولات می‌توانند آن را به سرقت ببرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • محمد جواد
    محمد جواد | ۲۸ آبان ۱۳۹۹

    ایرانی بودن?

    • mahmood torabi
      mahmood torabi | ۲۸ آبان ۱۳۹۹

      واسه ملیت خودت ارزش قائل باش، نیست هیچ جا دزد نداره؟!

    • نیما
      نیما | ۲۸ آبان ۱۳۹۹

      شما ايرانی نیستی؟
      الان خودتونم دزد به حساب میاین با این حرفتون.

      • محمد جواد
        محمد جواد | ۲۸ آبان ۱۳۹۹

        اصالت یک ایرانی به دزد و کلاهبردار بودنشه.اگه اینجوری نیستی جم کن برو خارج.

      • محمد جواد
        محمد جواد | ۲۸ آبان ۱۳۹۹

        همه جا دزد داره ولی دزدای ایران شاه دزدن.ضمنا واسه ملیتم ارزش قایلم که دزد بودنمون رو کتمان نکردم.چیزی که تو خونمونه...

مطالب پیشنهادی