ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آنر واچ جی اس پرو
نقد و بررسی‌

معرفی ساعت هوشمند آنر واچ جی اس پرو؛ خستگی ناپذیر

ساعت‌های هوشمند آنر معمولا به شارژدهی باتری بالا معروف هستند. آنر واچ جی اس پرو نیز که در حدود ۲ ماه از معرفی‌اش می‌گذرد همین ویژگی را به ارث برده است. این ساعت هوشمند، اولین ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

ساعت‌های هوشمند آنر معمولا به شارژدهی باتری بالا معروف هستند. آنر واچ جی اس پرو نیز که در حدود ۲ ماه از معرفی‌اش می‌گذرد همین ویژگی را به ارث برده است. این ساعت هوشمند، اولین مدل مقاوم آنر به حساب می‌آید و با هدف فعالیت‌های ورزشی خارج از خانه و به ویژه برای کوه‌نوردان طراحی شده است. در این مطلب قصد داریم نگاهی کوتاه به این ساعت داشته باشیم.

 مشخصات آنر واچ جی اس پرو:

  • پشتیبانی از اندروید و iOS
  • نمایشگر: ۱.۳۹ اینچ امولد با رزولوشن ۴۵۴ در ۴۵۴ پیکسل و تراکم ۳۲۶ پیکسل در اینچ
  • چیپست کرین A1 و حافظه داخلی برای ذخیره آهنگ
  • شارژدهی باتری: حداکثر ۲۵ روز بدون استفاده از جی‌پی‌اس و ۱۰۰ ساعت با جی‌پی‌اس روشن
  • ردیابی فعالیت‌های ورزشی از جمله پیاده‌روی، دو، شنا، دوچرخه سواری، کوه‌نوردی، اسکی،‌ پارکور و ...
  • حسگرها: قطب‌نما، جی‌پی‌اس، ضربان قلب، اشباع اکسیژن خون (SpO2)، فشار سنج هوا و نور سنج
  • اتصال به گوشی از طریق بلوتوث
  • بهره‌مندی از ۱۴ دسته استاندارد نظامی 810G و مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متری
  • ابعاد ۴۸ در ۴۸ میلی‌متر
  • وزن: ۴۵.۵ گرم بدون بند
  • جنس و رنگ بدنه: ترکیب فلز و پلاستیک و در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی
  • جنس بند: سیلیکون یا پارچه
  • دارای اسپیکر و میکروفن داخلی برای تماس صوتی دو طرفه
  • امکان پایش خواب خودکار، پایش ضربان قلب ۲۴ ساعته، پایش اشباع اکسیژن خون (SpO2) و محاسبه حداکثر جذب اکسیژن (VO2Max)
  • قیمت: ۲۰۰ یورو

واچ جی اس پرو با وجود این که به گفته آنر ساعتی مقاوم برای ماجراجویی‌های شهری است اما نمی‌تواند رقیبی برای ساعت‌های هوشمند گران قیمت و حرفه‌ای گارمین باشد. این ساعت در واقع بیشتر در رده ساعت‌های اقتصادی مقاوم از جمله امیزفیت تی‌-رکس (بررسی دیجیاتو) قرار می‌گیرد.

آنر واچ جی اس پرو

بدنه پلی کربنات ساعت خبر از مقاومت خوب در برابر ضربه و شک می‌دهد. حاشیه بالایی ساعت را هم یک فریم فولادی زیبا پوشانده که در دو مدلی که به دست ما رسیده ترکیب رنگ براق و مات دارد. در سمت راست فریم، تنها کلیدهای ساعت قرار گرفته‌اند که مشابه فریم بالایی از فولاد ساخته شده‌اند و پیدا کردن آنها حتی در تاریکی هم ساده است. آنر در مورد جنس شیشه روی نمایشگر توضیحی نداده اما در تجربه چند روز استفاده متوجه شدم که مقاومت خوبی در برابر خط و خش دارد و احتمالا در برابر ضربه هم به خوبی مقاومت خواهد کرد.

آنر واچ جی اس پرو همچنین ۱۴ استاندارد نظامی (MIL-STD-810G) را با موفقیت گذرانده و به گفته این کمپانی می‌تواند در دمای منفی ۴۰ تا ۷۰ درجه سانتیگراد به خوبی دوام آورد. همچنین توانایی قرار گرفتن در معرض رطوبت تا ۲۴۰ ساعت و در معرض پاشش نمک تا ۹۶ ساعت را دارد و از پس تحمل ضربه و شک هم بر می‌آید.

آنر واچ جی اس پرو

بند ساعت بسته به مدل جنسی سیلیکونی یا پارچه‌ای دارد و به سادگی می‌توانید با دیگر نمونه‌های استاندارد تعویض کنید. جنس هر دو بند با کیفیت و با دوام به نظر می‌رسد اما بند پارچه‌ای ظاهر زیباتر و خاص‌تری دارد. نمایشگر ساعت هم باکیفیت دیده می‌شود اما طراحی برخی از واچ فیس‌ها به گونه‌ای است که شاید به اشتباه تصور کنید کیفیت نمایشگر چندان بالا نیست. روشنایی نمایشگر امکان تنظیم در ۵ سطح را دارد و در عین حال می‌توانید گزینه خودکار را انتخاب کنید تا بسته به نور محیط در بهترین حالت تنظیم شود. حالت خودکار عملکرد سریع و بسیار خوبی دارد و نمایشگر حتی در زیر نور شدید هم به خوبی دیده می‌شود.

آنر واچ جی اس پرو

جی اس پرو مشابه دیگر ساعت‌های هوشمند اخیر آنر و هواوی از سیستم عامل «لایت او اس» بهره می‌برد که مشابه اسمش، بسیار سبک است و روان اجرا می‌شود. لایت او اس چند واچ فیس را در اختیارتان می‌گذارد که برخی از آنها امکان شخصی‌سازی محدودی هم دارند. از نظر من تقریبا همه واچ فیس‌ها بیش از حد ساده هستند و بعد از مدتی استفاده برایتان خسته کننده و تکراری می‌شوند. آنر واچ جی اس پرو امکان ردیابی خواب، پایش ضربان قلب و استرس و میزان اشباع اکسیژن (SpO2) را دارد و می‌تواند حداکثر جذب اکسیژن (VO2Max) را هم برای ورزشکاران محاسبه کند. سیستم عامل ساعت با وجود اجرای روان، امکان پشتیبانی از اپ‌های ثالث را ندارد و مجبور هستید به قابلیت‌های همراه خود ساعت بسنده کنید.

آنر واچ جی اس پرو

از نقاط قوت آنر واچ جی اس پرو شارژدهی باتری عالی است که به لطف چیپست بهینه کرین A1، سیستم عامل سبک و البته باتری پر ظرفیت ۷۹۰ میلی‌آمپر ساعتی حاصل شده. آنر ادعا می‌کند این ساعت در استفاده معمول تا ۲۵ روز دوام می‌آورد و در استفاده سنگین، با یک بار شارژ تا ۱۴ روز همراهتان خواهد بود. اگر بخواهید به کوه و دشت بزنید و از GPS استفاده کنید در حالت پرفورمنس تا ۴۰ ساعت و با ذخیره انرژی تا ۱۰۰ ساعت دوام خواهد آورد. در مدتی که با ساعت کار کردم در استفاده معمول و بدون فعال کردن GPS و با فعال بودن حالت پایش ضربان قلب هوشمند (و نه دائمی) و نیز فعال بودن پایش خواب خودکار، در هر روز حدود ۵ درصد از شارژ کم شد. با این شرایط انتظار می‌رود شارژدهی واقعی حداکثر ۲۰ روز باشد که رقم عالی به حساب می‌آید.

ساعت هوشمند آنر همچنین امکان ردیابی حدود ۱۸ فعالیت ورزشی حرفه‌ای و نیز ۸۵ فعالیت شخصی‌سازی شده دیگر را دارد. برخی از این فعالیت‌های ورزشی شامل شنا، انواع اسکی، دو، پیاده‌روی، کوه‌نوردی، یوگا، کراس‌فیت، تکواندو، کاراته، پارکور و حتی ورزش‌هایی از جمله والیبال ساحلی و اتومبیل‌رانی هستند.

آنر واچ جی اس پرو

در مورد قطب‌نما شاهد دقت بسیار خوب در مقایسه با دیگر ساعت‌های هوشمند در این رده قیمت بودم. یکی از ویژگی‌های جالب ساعت، «GPS Route Back» است که زمانی به کار می‌آید که در طبیعت گم شده‌اید و می‌خواهید با کمک مسیر ثبت شده با جی‌پی‌اس ساعت، به جای اول خود بازگردید. این ویژگی در برخی از فعالیت‌ها از جمله پیاده‌روی و کوه‌نوردی فعال می‌شود و مسیری که آمده‌اید را نشان می‌دهد تا به راحتی از همان جهت برگردید.

آنر واچ جی اس پرو همچنین به میکروفن و اسپیکر داخلی مجهز شده تا بتوانید از آن مشابه هندزفری استفاده کنید و مکالمه دو طرفه داشته باشید. از ویژگی‌های دیگر، امکان اتصال هندزفری بلوتوث به ساعت است تا به سادگی، موزیک‌های مورد علاقه خود (تا حدود ۵۰۰ آهنگ) را روی ساعت بریزید و بی نیاز از گوشی و تنها با ساعت و یک هدفون بلوتوث به پیاده‌روی بروید.

آنر واچ جی اس پرو

برای اتصال ساعت به گوشی موبایل باید از اپ Health هواوی استفاده کنید. قبلا در بررسی‌ مچ‌بندها و ساعت‌های هوشمند آنر و هواوی از جمله هواوی واچ جی تی ۲ از قابلیت‌ها و طراحی این اپ گفته‌ام.

واچ جی اس پرو اما محدودیت‌هایی هم دارد. به عنوان مثال در بخش اعلان‌ها تنها ۱۰ مورد آخر نمایش داده می‌شوند و در نتیجه ممکن است برخی از اعلان‌های قدیمی‌تر را از دست بدهید. علاوه بر این بخش مربوط به نمایش آب و هوا، در ایران غیر فعال است و تنها پیغام چک کردن ارتباط با اینترنت را نشان می‌دهد. بسیاری از کاربران کشورهای دیگر هم با این مشکل برخورده‌اند و به نظر می‌رسد موضوع به محدودیت‌های سرویس آب و هوای هواوی در کشورهای به غیر از چین مربوط باشد.

آنر واچ جی اس پرو

در کل باید گفت که آنر واچ جی اس پرو از نظر مشخصات فنی بسیار شبیه به آنر مجیک واچ ۲ (بررسی دیجیاتو) و نیز هواوی واچ جی تی ۲ است؛ اما بدنه مقاوم‌تر و ظاهر اسپرت‌تری دارد و برخی بهبودها از جمله افزایش شارژدهی و ویژگی Route Back شامل حالش شده است. اگر به دنبال یک ساعت هوشمند با قیمت مناسب هستید که امکان ردیابی فعالیت‌های ورزشی با GPS را هم داشته باشد، آنر واچ جی اس پرو می‌تواند یکی از انتخاب‌هایتان باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ahmadreza8
    Ahmadreza8 | ۲۷ آبان ۱۳۹۹

    جالب به نظر میاد

مطالب پیشنهادی