ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی S21 با اسنپدراگون 875 مدل اگزینوسی را در بنچمارک‌ها شکست داد

اوایل مهرماه، نتایج بنچمارک منتسب به گلکسی S21 با چیپست اگزینوس منتشر شد. به فاصله دوماه، بنچمارک دستگاهی منتسب به گوشی هوشمند جدید سری S با بهره‌مندی از چیپست اسنپدراگون 875 و رم 8 گیگابایتی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

اوایل مهرماه، نتایج بنچمارک منتسب به گلکسی S21 با چیپست اگزینوس منتشر شد. به فاصله دوماه، بنچمارک دستگاهی منتسب به گوشی هوشمند جدید سری S با بهره‌مندی از چیپست اسنپدراگون 875 و رم 8 گیگابایتی منتشر شده که خبر از کسب امتیاز بالاتری نسبت به مدل مجهز با چیپست اگزینوس می‌دهد.

چیپست اسنپدراگون 875 کوالکام هنور به صورت رسمی معرفی نشده است؛ اما انتظار می‌رود چیپست جدید از یک هسته X1‌ با عملکرد قدرتمند، سه هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 برخوردار باشد. براساس اطلاعات منتشرشده از طریق بنچمارک، به نظر می‌رسد چیپست مورد نظر از پردازنده گرافیکی آدرنو 660 نیز بهره می‌برد.

گلکسی S21 با شماره مدل SM-G996U ظاهرا عملکرد بهتری نسبت به مدل مجهز به چیپست اگزینوس از خود نشان داده است. این گوشی هوشمند در تست تک هسته‌ای موفق به کسب امتیاز 1120 و در تست چند هسته‌ای امتیاز 3319 را از آن خود کرد.

در مقابل، مدل مجهز به چیپست اگزینوس در تست تک هسته‌ای امتیاز 1038 و در تست چند هسته‌ای امتیاز 3060 را کسب کرده بود. هرچند در آن بنچمارک از گلکسی 1000 نام برده شد اما انتظار می‌رود پرچمدارهای جدید با اگزینوس 2100 روانه بازار شوند.

نتایج نشان می‌دهد چیپست کوالکام بار دیگر عملکرد بهتری در مقایسه با تراشه هم رده سامسونگ از خود به نمایش گذاشته است. البته باید در نظر داشته باشیم که بنچمارک‌های اولیه ممکن است بازتاب درستی از عملکرد واقعی محصول نهایی ارائه ندهند.

از سوی دیگر، نباید فراموش کنیم که سامسونگ از زمان بنچمارک قبلی با چیپست اگزینوس سامسونگ که اطلاعات آن اوایل مهرماه منتشر شد، تاکنون در حدود دو ماه زمان در اختیار داشته تا روی بهینه سازی عملکرد چیپست کار کند.

پیشتر گفته شده بود که چیپست جدید سامسونگ به همراه فناوری نمایشگر «LPTO» با نرخ بروزرسانی تطبیقی ‌می‌تواند در سری S21 به صرفه جویی مصرف انرژی کمک شایانی کند.

در نهایت باید منتظر بمانیم تا گلکسی S21 رسما معرفی شود و آن زمان می‌توان مقایسه‌ای قطعی در مورد مدل‌های مختلف با چیپست‌های اگزینوس و اسنپدراگون مطرح کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی