ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

SSD مک بوک ایر جدید ۲ برابر سریع‌تر از مدل قبلی است

انتشار بنچمارک اولیه مک بوک ایر جدید با چیپست M1 نشان می‌دهد که سرعت حافظه SSD آن در مقایسه با مدل سال قبل ۲ برابر افزایش یافته است. اپل ارسال مک‌ بوک های مبتنی بر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

انتشار بنچمارک اولیه مک بوک ایر جدید با چیپست M1 نشان می‌دهد که سرعت حافظه SSD آن در مقایسه با مدل سال قبل ۲ برابر افزایش یافته است.

اپل ارسال مک‌ بوک های مبتنی بر چیپست M1 را شروع کرده و بنچمارک‌های این لپ تاپ ها کم کم از راه می‌رسند. یکی از کاربران بنچمارک مک بوک ایر جدید خود با ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD را منتشر کرده است.

این بنچمارک تأیید می‌کند که حافظه SSD مک بوک ایر جدید تقریباً ۲ برابر سریع‌تر از SSD مک بوک ایر قبلی است و سرعت نوشتن و خواندن به ترتیب ۲۱۹۰ و ۲۶۷۶ مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌کند.

اپل در مراسم رونمایی از مک‌های جدید که حدودا یک هفته قبل برگزار شد، افزایش سرعت حافظه مک‌های جدید را تأیید کرد و علت آن را کنترل کننده حافظه چیپ M1 و همچنین فناوری فلش جدید دانست. اپل در مراسم رونمایی اعلام کرد:

«کنترل کننده حافظه چیپ M1 و جدیدترین فناوری فلش، تا ۲ برابر سرعت SDD را افزایش داده‌اند، بنابراین تماشای تصاویر باکیفیت و باز کردن فایل‌های حجیم سریع‌تر از همیشه شده است.»

اواخر تیر ماه سال قبل گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد سرعت حافظه SSD مک بوک ایر ۲۰۱۹ مجهز به پردازنده اینتل کمتر از مدل ۲۰۱۸ است. حافظه SSD این مدل سرعت خواندن ۱۳۱۹ مگابایت بر ثانیه و نوشتن ۱۰۰۷ مگابایت بر ثانیه ارائه می‌کند. برای مقایسه، سرعت خواندن و نوشتن حافظه SSD مک بوک ایر ۲۰۱۸ با ظرفیت مشابه به ترتیب ۲ و حدود ۰.۹ گیگابایت بر ثانیه است. اما حالا به لطف چیپست M1 و فناوری فلش جدید، سرعت SSD مک بوک ایر جدید نسبت به مدل قبلی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی