ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درخواست عرضه عمومی سهام Airbnb از زیان هنگفت این شرکت پرده برداشت

استارتاپ Airbnb امروز درخواست عرضه عمومی سهام خود را ارائه کرده که آن را یک گام به تبدیل شدن به یک کمپانی عمومی نزدیکتر می‌کند، اما در این درخواست، گزارش مالی آن نیز به چشم ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۵

استارتاپ Airbnb امروز درخواست عرضه عمومی سهام خود را ارائه کرده که آن را یک گام به تبدیل شدن به یک کمپانی عمومی نزدیکتر می‌کند، اما در این درخواست، گزارش مالی آن نیز به چشم می‌خورد که از عملکرد مالی نامناسب خبر می‌دهد.

نتایج مالی نشان می‌دهند که وضعیت مالی این کمپانی رو به بهبود است، اما کوچکتر از گذشته می‌شود. این گزارش مالی همچنین نشان می‌دهد که شیوع ویروس کرونا چه ضربه محکمی به این استارتاپ زده و آن را در شرایط دشواری قرار داده است. با توجه به ارزش Airbnb، سرمایه‌گذاران باید در نحوه بازیابی ارزش و همچنین سودآوری اخیر آن، یک تعادل ایجاد کنند.

Airbnb درخواست عرضه عمومی سهام خود را چند روز پس درخواست استارتاپ‌های «DoorDash» و «C3.ai» ارائه کرده. انتظار داشتیم پرونده S-1 این استارتاپ هفته گذشته از راه برسد، اما به علت نگرانی‌ها پیرامون نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، امروز ارائه شده است.

درباره عملکرد مالی اخیر Airbnb اطلاعات زیادی وجود دارد، اما S-1 یک گنج واقعی است. در ادامه نگاهی به گزارش مالی این استارتاپ خواهیم داشت.

عملکرد مالی Airbnb

طبق گزارش مالی، در ماه مارس سال جاری میلادی این استارتاپ عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته اما در ماه مه با افت مواجه شده است. حالا Airbnb بهبود کمی را تجربه می‌کند، اما این موارد چه تاثیری روی عملکرد مالی آن داشته‌اند؟

گزارش مالی airbnb

همانطور که می‌توان انتظار داشت، این استارتاپ به علت شیوع ویروس کرونا سال مالی فوق‌العاده‌ای نداشته و حالا در حال نزدیک شدن به وضعیت خود در سال ۲۰۱۸ است. Airbnb از زمان راه‌اندازی تا به امروز ضررده بوده و میزان آن از ۷۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ به ۶۷۴.۳ میلیون دلار در سال گذشته میلادی رسیده و این ضرر مربوط به درآمد ۴.۸۱ میلیارد دلاری می‌شود. این احتمال وجود دارد که این استارتاپ هیچ‌گاه به سوددهی نرسد.

این استارتاپ در ۹ ماهه اولیه امسال ۶۹۶.۶ میلیون دلار ضرر را تجربه کرده و درآمد ۲.۵۲ میلیارد دلاری داشته که در مقایسه با ضرر ۳۲۲.۸ میلیون بازه زمانی مشابه سال گذشته میلادی، افزایش چشمگیری داشته است. Airbnb تا به اینجای ۲۰۲۰، رزرو ناخالص به ارزش ۱۷.۹ میلیارد دلار فروخته که نسبت به سال ۲۰۱۹ با کاهش ۳۹ درصدی همراه بوده است.

گزارش مالی airbnb

در سه ماهه منتهی به ژوئن سال جاری میلادی درآمد Airbnb کاهش شدیدی را تجربه کرده و از ۱.۲ میلیارد دلار در سال گذشته میلادی به ۳۳۴.۸ میلیون دلار رسیده. درآمد این استارتاپ در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ با رشد بالایی همراه بوده و به ۱.۳۴ میلیارد دلار رسیده، اما همچنان کمتر از سه ماهه سوم ۲۰۱۹ با درآمد ۱.۶۵ میلیارد دلار است. در این بازه زمانی، این استارتاپ به سود ۲۱۹ میلیون دلاری دست پیدا کرده است.

Airbnb در ماه آگوست به دنبال عرضه عمومی سهام خود بود و نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد که بسیار کمتر از ارزش ۳۱ میلیارد دلاری آن در سال ۲۰۱۷ بود. این استارتاپ نزدیک به ۱۹۰۰ نفر یا ۲۵ درصد از کارکنان خود را اخراج کرده و علاوه بر این، حقوق مدیران اجرایی را نیز کاهش داشته است.

با وجود تمام این موارد، Airbnb عملکرد مالی مناسبی در سال ۲۰۲۰ نداشته و باید منتظر ماند و دید سرمایه‌گذاران چگونه آن را ارزش‌گذاری می‌کنند و رشد بالا و سریع آن در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ در آینده تکرار خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی