ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لایدار
تکنولوژی

شکایت کاربران از مشکلات متعدد در آیفون ۱۲؛ اپل برخی موارد را تایید کرد

با وجودی که مدت زمان زیادی از رونمایی و عرضه گوشی‌های هوشمند سری آیفون 12 نمی‌‌گذرد؛ اما به نظر می‌رسد اپل در ابتدای راه با مشکلاتی روبرو شده و باید پاسخگوی شکایت کاربران باشد. برخی کاربران ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵

با وجودی که مدت زمان زیادی از رونمایی و عرضه گوشی‌های هوشمند سری آیفون 12 نمی‌‌گذرد؛ اما به نظر می‌رسد اپل در ابتدای راه با مشکلاتی روبرو شده و باید پاسخگوی شکایت کاربران باشد. برخی کاربران آیفون 12 از مشکل پخش صدا خبر داده‌اند. برخی دیگر از مشکل ارسال پیام در اپلیکیشن مسجز شکایت داشته و تعداد زیادی نیز از عملکرد نمایشگر لمسی آیفون 12 مینی ناراضی هستند. اپل برخی از مشکلات جدید را تایید کرده است.

برخی کاربران آیفون 12 اعلام کردند که وقتی از هدفون‌های دارای تاییدیه MFi استفاده می‌کنند، با مشکلات زیادی روبرو هستند. ظاهرا این کاربران گاهی صدا را همراه با نویز و قطع و وصلی‌های شدید دریافت می‌کنند. به نظر می‌رسد اتصال مناسب از طریق بلوتوث به درستی انجام نمی‌شود و همگام سازی نامناسب بین هدفون و گوشی باعث تغییر صدا، ایجاد نویز و قطعی می‌شود.

کاربران متوجه شدند که مشکل از گوشی‌های آیفون 12 است و ارتباطی به هدفون ندارد. وقتی همان هدفون در همان شرایط مکانی با گوشی آیفون 11 و آیفون 11 پرو تست شده، مشکلبی در انتقال صدا دیده نشده است. اپل به سرعت به شکایت کاربران واکنش نشان داد و مشکل مطرح شده را تایید کرد. نمایندگان اپل اعلام کردند که مشکل به وجود آمده نرم افزاری است و گوشی‌های هوشمند جدید مشکل سخت افزاری ندارند.

کوپرتینونشین‌ها قصد دارند در بروزرسانی بعدی سیستم عامل اپل این مشکل را برطرف کنند. البته، زمان دقیق انتشار بروز رسانی سیستم عامل و برطرف شدن مشکل هنوز از سوی شرکت مشخص نشده است.

لازم به ذکر است که لوازم جانبی دارای تاییدیه MFi ، با استانداردهای اپل سازگار هستند و کاربران نباید مشکلی در کار کردن با چنین لوازم جانبی داشته باشند. اپل در سال 2005 تاییدیه MFi را معرفی کرد تا شرکت‌های دیگر لوازم جانبی نیز بتوانند محصولاتی اعم از کابل، شارژر، هدفون و ... منطبق با استانداردهای اپل تولید و در اختیار کاربران قرار دهند.

درکنار مشکل پخش صدا، کاربران آیفون 12 مینی نیز با باگ‌های مختلفی درگیر هستند. ظاهرا برخی از کاربران آیفون 12 مینی هنگام استفاده از اپلیکیشن Messages مشکل دارند. مثلاوقتی پیامی در چت‌های گروهی ارسال می‌شود، گاهی اوقات نمی‌توانند آن پیام را دریافت و مشاهده کنند. گاهی اوقات پیام‌ها با تاخیر به آنها می‌رسد و برخی اوقات هم کلا نوتیفیکیشنی از پیام‌ها دریافت نمی‌کنند.

البته مشکل آیفون 12 مینی به همین جا ختم نمی‌شود و ظاهرا مشکل بزرگ‌تری هم وجود دارد. نمایشگر لمسی آیفون 12 مینی در زمان قفل بودن به لمس‌های نمایشکر پاسخ نمی‌دهد. در نتیجه کاربران نمی‌توانند در زمان قفل گوشی از دوربین و چراغ قوه استفاده کنند.

یکی از کاربران آیفون 12 مینی اعلام کرده وقتی از محافظ نمایشگر در آیفون 12 مینی استفاده کرده، با چینن مشکلاتی روبرو شده است. وی برای اطمینان از عملکرد دستگاه، از محافظ نمایشگر شرکت دیگری نیز استفاده کرده و باز هم مشکل وجود داشته است.

بیش از 300 کاربر آیفون از مشکل عدم عملکرد ویژگی Backtap در گوشی آیفون 12 مینی شکایت کرده اند. به نظر می‌رسد که آیفون 12 مینی گوشی هوشمندی کوچک است که مشکلات زیادی دارد. وقتی گوشی در قاب محافظ قرار می‌گیرد مشکلاتی در عملکرد ویژگی Backtap دیده می‌شود و وقتی این ویژگی روی Home تنظیم می‌شود نیز مشکلات دیگری در قفل شدن نمایشگر برای کاربران به وجود می‌آید.

اپل این مشکل را نیز تایید و اعلام کرده از آن مطلع است. برخی کاربران معتقد هستند که دلیل اصلی بروز چنین مشکلاتی، سخت افزاری است. اوایل آبان ماه نیز اولین مشکلات آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو یعنی ریزش رنگ فریم و ترک‌ خوردن پنل پشتی مطرح شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی