ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«پیتر زاتکو»، هکر معروف مدیر امنیت توییتر شد

توییتر چندین ماه پس از مواجه با یکی از بزرگترین هک‌های تاریخ خود، هکر مطرح به نام «پیتر زاتکو» با نام مستعار «Mudge» را به عنوان مسئول امنیت این شبکه اجتماعی انتخاب کرد. طبق گزارش ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

توییتر چندین ماه پس از مواجه با یکی از بزرگترین هک‌های تاریخ خود، هکر مطرح به نام «پیتر زاتکو» با نام مستعار «Mudge» را به عنوان مسئول امنیت این شبکه اجتماعی انتخاب کرد.

طبق گزارش منتشر شده، زاتکو معیارها و اقدامات امنیتی کنونی این شبکه اجتماعی را بررسی کرده و آن را مستقیما به مدیرعامل آن یعنی جک دورسی گزارش می‌کند و پس از یک دوره ۴۵ تا ۶۰ روزه، مدیریت این بخش را برعهده می‌گیرد.

Mudge در گذشته در بخش تحقیقات امنیتی فناوری‌های پیشرفته گوگل و «Projects Group» مشغول به فعالیت بوده و پیش از آن نیز با دارپا در چندین برنامه همکاری داشته که یکی از آن‌ها روی شناسایی جاسوسی اینترنتی متمرکز بوده است.

زاتکو خالق یک فریمورک برای وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا است که این سازمان برای تحقیقات و سرمایه‌گذاری در زمینه امنیت سایبری از آن استفاده می‌کند. این هکر مطرح اخیرا به عنوان مسئول امنیت سرویس پرداخت الکترونیکی «Stripe» فعالیت داشته است.

پیتر زاتکو

زاتکو در مصاحبه‌ای اعلام کرده‌:

«امنیت اطلاعات، یکپارچگی سایت، امنیت فیزیکی، یکپارچگی پلتفرم و مهندسی را بررسی خواهم کرد چرا که توسط آن‌ها می‌توان سیستم را دستکاری و از آن سوءاستفاده کرد.»

علاوه بر این موارد، این هکر و متخصص امنیت سایبری در زمینه بهبود مکالمات عمومی توییتر نیز کار خواهد کرد و چندین رویکرد امنیتی غیرمتعارف را نیز پیاده‌سازی می‌کند. زاتکو از پذیرش این روش‌ها شامل گیج کردن مهاجمان به وسیله اطلاعات دستکاری شده، از توییتر قدردانی کرده است.

توییتر در ژوئیه سال جاری میلادی با یک حمله سایبری بزرگ مواجه شد و حساب افراد مطرح زیادی مانند باراک اوباما، جو بایدن، ایلان ماسک، بیل گیتس و اپل برای کلاهبرداری بیت کوین هک شدند. در این حمله چندین نوجوان نقش داشتند که توسط FBI دستگیر شدند. همین موضوع باعث شد که امنیت توییتر بیش از پیش مورد توجه جک دورسی و مدیران این شبکه اجتماعی قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی