ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تحقیقات جدید: مصونیت در برابر کرونا می تواند چند سال طول بکشد

مطالعات جدید نشان می‌دهد افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌‌اند، ممکن است تا سال‌ها در برابر ویروس مصونیت داشته باشند. باتوجه به اینکه واکسن کرونا نیز می‌تواند در بالا بردن ایمنی فرد در ابتلا ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

مطالعات جدید نشان می‌دهد افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌‌اند، ممکن است تا سال‌ها در برابر ویروس مصونیت داشته باشند. باتوجه به اینکه واکسن کرونا نیز می‌تواند در بالا بردن ایمنی فرد در ابتلا به بیماری نقش مثبتی داشته باشد، کنترل پاندمی در مسیر خوبی قرار خواهد گرفت.

دانشمندان موسسه ایمونولوژی «لا هویا» کالیفرنیا دریافتند هشت ماه پس از آلوده شدن بیماران به ویروس کووید-19، هنوز سلول‌های ایمنی کافی برای مقابله با ویروس و جلوگیری از ابتلای مجدد در بدن این افراد فعال مانده است. باتوجه به روند کند کاهش سلول‌های ایمنی در بدن این افراد، می‌توان به مصونیت طولانی مدت امیدوار بود.

«شین کراتی»، ویروس شناس موسسه لا هویا اعلام کرد:

«همین حجم سلول‌های ایمنی می‌تواند تا سال‌ها مانع از بستری شدن بیماران در بیمارستان یا ابتلا به کرونای شدید شود.»

body defense

در نظر داشته باشید که نتایج تحقیق به صورت آنلاین یا در محله علمی هنوز منتشر نشده است. با این وجود به نظر می‌رسد مطالعه اخیر یکی از جامع‌ترین و طولانی مدت‌ترین تحقیقات انجام شده در مورد مصونیت کووید-1 است.

در حالی که طی هفته‌های گذشته خبرهای خوبی در مورد آزمایش‌های موفقیت آمیز دو واکسن جدید کرونا با کارایی بیش از 90 درصد مطرح می‌شود؛ دانشمندان کماکان درتلاش هستند پاسخ سوالات دیگری را نیز مشخص کنند: آیا ممکن است فرد بعد از ابتلابه کرونا مجددا به ویروس کرونا آلوده شود؟ تا چه زمانی افراد در برابر ابتلای مجدد به کرونا مصونیت دارند؟ آیا واکسن کرونا می‌تواند به مصونیت بیشتر کمک کند؟

در مطالعه اخیر 185 فرد که دچار بیماری کرونا شده بودند مورد بررسی قرار گرفتند. از این تعداد 41 نفر در حدود شش ماه یا بیشتر به ویروس کرونا آلوده شده بودند. نتایج بررسی نشان داد که تنها تعداد کمی از افرادی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، مصونیت طولانی مدت در برابر ویروس نداشتند.

پیشتر مطالعات دیگری در مورد مصونیت سه ماهه برای افرادی که قبلا به ویروس آلوده شده بودند، انجام شده است. نتایج مطالعه جدید، تحقیقات قبلی را تایید می‌کند. علاوه بر این، مطالعات دیگری نشان می‌دهد افرادی که به ویروس کرونای عامل بیماری سارس آلوده می‌شوند که باعث سندرم حاد تنفسی می‌شود تا 17 سال پس از بهبودی، هنوز دارای سلول‌های ایمنی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ozone
    ozone | ۲۹ آبان ۱۳۹۹

    طول دوره مصونیت، قطعا به شدت ابتلا مرتبط است. ابتلای شدیدتر ایمنی طولانی تر می آورد.

مطالب پیشنهادی