ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با بهترین برنامه‌های خبرخوان فید RSS برای مک آشنا شوید

سایت‌های خبری همیشه اطلاعات جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهند و اگر برای دسترسی به محتوا از فید RSS استفاده نکنید، زمان زیادی را صرف دنبال کردن آن‌ها خواهید کرد. اگرچه اپ‌های رسانه‌ها اکثر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

سایت‌های خبری همیشه اطلاعات جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهند و اگر برای دسترسی به محتوا از فید RSS استفاده نکنید، زمان زیادی را صرف دنبال کردن آن‌ها خواهید کرد. اگرچه اپ‌های رسانه‌ها اکثر مواقع عملکرد مناسبی دارند، اما برنامه‌های خبرخوان فید RSS انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شوند.

بجای اینکه چندین تب باز کنید یا اینکه به سراغ اپ‌های خبری زیادی بروید، فید‌های RSS از چندین منبع به شما اجازه می‌دهند که از محتوا درون یک اپ لذت ببرید. فیدهای RSS که مخفف هم‌نشری بیش ساده است، شامل عنوان، عکس و متن می‌شود و شما می‌توانید بدون اینکه حواستان پرت شود، آن را بخوانید.

با استفاده برنامه‌های خبرخوان فید RSS می‌توانید به تمام محتوای سایت‌های موردنظر خود در یک مکان دسترسی داشته باشید و دیگر به سراغ سایت‌های مختلفی توسط کامپیوتر مک خود نروید. در ادامه به شما بهترین برنامه‌های خبرخوان فید RSS برای مک او اس را معرفی می‌کنیم، در ادامه همراه دیجیاتو باشید.

NetNewsWire

NetNewsWire یک اپ خبرخوان فید RSS رایگان و متن باز است و احتمالا زمانی که به دنبال اپ خبرخوان بوده‌اید، نام آن را در دنیای اینترنت دیده‌اید. جدیدترین نسخه این اپ عملکرد سریع و قابل اعتمادی دارد. علاقه‌مندان به فید RSS می‌توانند آن را به حساب «Feedbin» خود متصل کنند که در صورت اشتراک پولی به این قابلیت دسترسی پیدا می‌کنند.

خبرخوان فید RSS

کاربران فیدلی نیز می‌توانند موارد مورد مطالعه خود را میان دستگاه‌ها همگام‌سازی کنند. NetNewsWire منابع زیادی دارد و شما می‌توانید فایل OPML را از هرجای دیگری وارد آن کنید.

این برنامه دارای دو ستون و یک صفحه نمایش محتوا است و طراحی مشابه مایکروسافت اوت‌لوک دارد که البته اکثر برنامه‌های خبرخوان فید RSS موجود در این فهرست نیز از چنین سبک طراحی بهره می‌برند. در این اپ می‌توانید از شورتکات‌های کیبورد زیادی استفاده کنید.

شما در این برنامه به ابزارهای سفارشی‌سازی قدرتمندی دسترسی دارید. تنها ضعف این برنامه مربوط به توانایی آن در زمینه اشتراک‌گذاری می‌شود. در نهایت اگر به دنبال یک اپ متن باز با قابلیت شخصی‌سازی و استفاده راحت هستید، NetNewsWire یک گزینه مناسب برای شما محسوب می‌شود که برای دانلود آن می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

Reeder 5

Reeder 5 که به تازگی بروزرسانی دریافت کرده، دارای یکی از بهترین رابط‌های کاربری در میان برنامه‌های خبرخوان فیدهای RSS است و کاربران آیفون از قابلیت جدید همگام‌سازی آی‌کلود برای استفاده از آن با کامپیوترهای مک استقبال خواهند کرد.

خبرخوان فید RSS

در گذشته ارائه بروزرسانی‌های مهم و اصلی مدتی طول می‌‌کشید. حالا توسعه‌دهندگان با ارائه نسخه‌های جدید iOS، به سرعت برای برنامه خود بروزرسانی منتشر می‌کنند.

قابلیت‌های «Read Later» و «Mark As Read» برای کاربرانی که فیدهای RSS را ترجیح می‌دهند، بسیار کاربردی خواهند بود. Reeder 5 با پشتیبانی از سرویس‌های شخص ثالث مانند Feedbin، فیدلی، FeedHQ و NewsBlur خود را بالاتر از رقبا قرار می‌دهد. شما همواره می‌توانید فایل OPML را از سرویس‌های دیگر وارد این اپ خبرخوان فید RSS کنید.

اگر به دنبال رابط کاربری و انیمیشن‌های جذاب هستید، Reeder 5 برنامه مناسبی برای شما محسوب می‌شود که می‌توانید با پرداخت مبلغ ۹.۹۹ دلار آن را از اپ استور مک خریداری کنید.

ReadKit

ReadKit یکی از بهترین برنامه‌های خبرخوان محسوب می‌شود که قادر به پشتیبانی از سرویس‌های زیادی مانند Instapaper ،Readability و Pocket است. تمام این سرویس‌ها به شما در مدیریت فرم‌های طولانی یا سایر محتوایی که می‌خواهید در آینده بخوانید، کمک می‌کنند. بجای این کار شما می‌توانید به آن‌ها ستاره بزنید.

خبرخوان فید RSS

قابلیت «فولدر هوشمند» به شما اجازه می‌دهد که اشتراک‌های فید را به صورت موضوعات و دسته‌بندی‌های معنادار مرتب و مدیریت کنید. برای مثال امکان دسته‌بندی آن‌ها به صورت اندروید، اپل، گیمینگ و موارد دیگر وجود دارد. ReadKit از اشتراک سرویس‌های فید RSS زیادی مانند Feedbin، فیدلی و NewsBlur پشتیبانی می‎‌کند.

دو مورد از بهترین ویژگی‌های این خبرخوان فید RSS را حالت «فوکوس» و «جستجو» تشکیل می‌دهند. در حالت فوکوس تمام ستون‌ها به همراه فولدر مخفی می‌شوند تا پنجره برای مطالعه متن به صورت تمام صفحه در اختیار کاربر قرار بگیرد. ReadKit را با پرداخت مبلغ ۹.۹۹ دلار می‌توانید از اپ استور مک تهیه کنید.

News Explorer

یکی از نقاط قوت برنامه News Explorer، پشتیبانی از همگام‌سازی مطالب از RSS، اتم، JSON و حتی فیدهای توییتر است. علاوه بر این، اپ News Explorer از فیدهای RSS پادکست نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین قسمت‌های پادکست مورد علاقه خود را توسط آن از دست نخواهید داد.

خبرخوان فید RSS

می‌توانید در زمانی که مشغول خواندن چندین فید از منابع مختلف هستید، به پادکست مورد علاقه خود گوش دهید که چنین موضوعی News Explorer را تبدیل به یکی از بهترین اپ‌های خبرخوان فید RSS در دنیای مک می‌کند. در حالی که این برنامه قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد، یک دلیل دیگر برای انتخاب آن وجود دارد.

در صورتی که خواهان تهیه آن از اپ استور مک باشید، باید ۹.۹۹ دلار هزینه پرداخت کنید. با این حال اگر با پرداخت چنین مبلغی اشتراک ماهانه «SetApp» را تهیه کنید، علاوه بر News Explorer، به چندین اپ پولی دیگر به صورت رایگان دسترسی می‌کنید و می‌توانید برای یک ماه از آن‌ها بهره ببرید و در صورت مفید بودن، چنین روندی را ادامه دهید. برای تهیه این اپ خبرخوان از SetApp، روی این لینک کلیک کنید.

فیدلی

اپ فیدلی (Feedly) شبیه به نسخه مرورگر اپ آنلاین آن برای دنیای مک محسوب می‌شود، اما چرا در این فهرست قرار دارد؟ اگر چهار گزینه بالا مورد علاقه شما نبودند، فیدلی بهترین گزینه برای شروع است.

خبرخوان فید RSS

فیدلی چندین منبع RSS مطرح در حوزه‌های مختلف مانند فناوری، استارتاپ، کسب و کار، ورزش، سلامتی و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید دسته مورد علاقه خود را انتخاب کنید و سپس به سراغ منابع بروید.

در حالی که نسخه رایگان این برنامه نیاز اکثر کاربران را برطرف می‌کند، فیدلی پرو با هزینه ماهانه ۶ دلار منابع بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌کند، به شما اجازه می‌دهد که محتوا را درون اپ‌های یادداشت‌برداری کپی کنید و ویژگی‌های دیگری نیز دارد.

اگر به قابلیت‌های بیشتری نیاز داشته باشید، می‌توانید با پرداخت ماهانه ۸.۲۵ دلار اشتراک پرو پلاس را تهیه کنید که شامل یک دستیار دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی به نام «Leo» می‌شود، بروزرسانی‌ها را بر اساس موضوعات دسته‌بندی می‌کند، فیلترهای بی‌صدا کردن را به آن اضافه می‌کند و همچنین از قابلیت خلاصه کردن بهره می‌برد. برای دانلود فیدلی روی این لینک کلیک کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی