ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دفاع فیسبوک و توییتر از سانسور و مدیریت محتوای مربوط به انتخابات در سنای آمریکا

مدیران عامل فیسبوک و توییتر برای دومین بار در برابر کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا حاضر شده و به سوالات قانونگذاران در مورد سیاست‌های خود در قبال سانسور و مدیریت محتوا پاسخ دادند. مارک زاکربرگ، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

مدیران عامل فیسبوک و توییتر برای دومین بار در برابر کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا حاضر شده و به سوالات قانونگذاران در مورد سیاست‌های خود در قبال سانسور و مدیریت محتوا پاسخ دادند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک و جک دورسی، مدیرعامل توییتر برای دومین مرتبه در برابر کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا حاضر شده و به سوالات قانونگذاران پاسخ دادند. موضوع اصلی جلسه در مورد سانسور مقاله نیویورک پست در توییتر و همچنین نحوه مدیریت مطالب مربوط به انتخابات ریاست جمهوری بود.

تنش اصلی میان اعضای حزب دموکرات و جمهوری خواه مجلس سنا در بحث اصلاح بند ۲۳۰ قانون Communications Decency Act به مساله سانسور محتوا مربوط می‌شد. قانونگذاران حزب جمهوری خواه به شدت از مدیران عامل فیسبوک و توییتر به خاطر سانسور محتوا، جانب داری هوش مصنوعی پلتفرم آن‌ها و نحوه مدیریت محتوا انتقاد کردند.

«داین فاینستاین» سناتور ایالت کالیفرنیا از حزب دموکرات از دورسی در مورد برچسب گذاری توییت‌های نادرست رییس جمهور آمریکا در مورد انتخابات بدون حذف کردن آن‌ها پرسید. دورسی از برچسب گذاری توییت‌ها دفاع کرد و گفت که به عنوان یک پل ارتباطی برای دسترسی کاربران به اطلاعات صحیح به شمار می‌روند. اعضای کمیته از مارک زاکربرگ نیز به خاطر عدم واکنش سریع فیسبوک در قبال حذف پست‌های خشونت آمیز و سیاست‌های دیگر این شرکت در مدیریت محتوا انتقاد کردند.

در مجموع جواب های دورسی و زاکربرگ به سوالات قانونگذاران نشان می‌داد که از سیاست‌های توییتر و فیسبوک در قبال مدیریت محتواهای مربوط به انتخابات دفاع کرده و حاضر به تغییر آن‌ها نیستند.

یکی از غایبان این جلسه گوگل بود. البته عدم حضور این شرکت طبیعی بود چون نقش مهمی در جنجال مقاله افشاگرانه نیویورک پست در مورد جو بایدن و پسرش نداشت. فیسبوک این مقاله را برای بررسی صحت ادعاها برچسب گذاری کرد و نشر آن را کاهش داد و توییتر نیز از اشتراک گذاری لینک مقاله جلوگیری کرد. اعضای کمیته قضایی مجل سنای آمریکا تأیید کردند که جلسه‌های آینده با حضور مدیران عامل آمازون و گوگل برگزار خواهد شد.

قانونگذاران حزب دموکرات و جمهوری خواه با وجود اختلاف نظر در برخی زمینه‌ها، در یک مورد اتفاق نظر داشتند و آن اصلاح بند ۲۳۰ قانون Communications Decency Act بود. قانونگذاران هر دو حزب نگرانی خود را از تبعات اجتماعی منفی شبکه‌های اجتماعی ابراز کردند و خواهان تصمیم گیری سنا در این مورد شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۸ آبان ۱۳۹۹

    سناتور تد کروز دورسی رو با خاک یکسان کرد ?

مطالب پیشنهادی