ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«وینس رفه»، خلبان سرشناس لباس جت بر اثر سانحه‌ای حین تمرین درگذشت

«وینس رفه»، ورزشکار و خلبان لباس جت در یک تمرین در صحرایی نزدیک دبی تصادف کرد و جان سپرد. این ورزشکار ۳۶ ساله فرانسوی دومین فردی بود که لباس جت «ایو روسی» به نام «Jetman» ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

«وینس رفه»، ورزشکار و خلبان لباس جت در یک تمرین در صحرایی نزدیک دبی تصادف کرد و جان سپرد. این ورزشکار ۳۶ ساله فرانسوی دومین فردی بود که لباس جت «ایو روسی» به نام «Jetman» را آزمایش می‌کرد.

تیم Jetman به تازگی از مرگ این خلبان در یک تمرین در دبی خبر داده است. این تیم اعلام کرده:

«وینس یک ورزشکار با استعداد و یکی از اعضای دوست‌داشتنی و مورد احترام تیم ما بود. فکر و دعای ما با خانواده او و افرادی است که او را می‌شناختند و با او کار می‌کردند. ما در حال همکاری نزدیک با همه مقامات مربوطه هستیم و از شما می‌خواهیم به فکر خانواده وینس باشید و برای او دعا کنید.»

وینس رفه

رفه در پنج سال گذشته خلبان Jetman بود، لباس جتی که از ۴ موتور جت بهره می‌برد و با آن می‌توان با سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کرد. این لباس جت در مقایسه با سایر نمونه‌ها امنیت بالاتری دارد و نزدیک به ۱۴ سال پیش ایو روسی برای اولین بار با آن پرواز کرد. در گذشته بجای اینکه برای شروع پرواز از زمین استفاده شود، خلبان از هواپیما یا هلیکوپتر درون هوا پرتاب می‌شد.

شاید در نگاه اول چنین ایده‌ای عجیب به نظر برسد، اما فاصله اندک با زمین خطر بیشتری نسبت به پرواز در هوا دارد. اگر در ارتفاع بالا با مشکلی در موتور یا نقص‌هایی در سیستم الکترونیکی مواجه شوید، می‌توانید از چتر نجات استفاده کنید، اما اگر از زمین پرواز خود را آغاز کنید، زمان زیادی برای کنترل وضعیت نخواهید داشت.

وینس رفه

سال گذشته تیم Jetman اعلام کرد که امکان بلند شدن از زمین به وسیله این لباس جت به صورت عمودی وجود دارد و برای این کار از سیستم خود پایدارکننده بهره می‌برد. در فوریه ۲۰۲۰ وینس رفه این سیستم را به نمایش گذاشت و در حالی که اطلاعاتی درباره علت تصادف اخیر او اعلام نشده، انتظار می‌رود مرگ وی ناشی از مشکلات در ارتفاع کم مرتبط با سیستم VTOL باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • بنده خدای سبحان
    بنده خدای سبحان | ۲۸ آبان ۱۳۹۹

    خداوند گناهانشو ببخشه و بیامرزدش و بهشت را نصیب خودش و خانواده اش کند‌

مطالب پیشنهادی