ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از چیپ Pluton برای ارتقای امنیت سیستم‌های ویندوزی رونمایی کرد

مایکروسافت در همکاری با اینتل، AMD و کوالکام از چیپ امنیتی جدیدی به نام Pluton برای ارتقا امنیت کامپیوترهای ویندوزی رونمایی کرد. مایکروسافت می‌گوید Pluton به شکل یکپارچه در پردازنده‌های آینده بکار گرفته خواهد شد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

مایکروسافت در همکاری با اینتل، AMD و کوالکام از چیپ امنیتی جدیدی به نام Pluton برای ارتقا امنیت کامپیوترهای ویندوزی رونمایی کرد.

مایکروسافت می‌گوید Pluton به شکل یکپارچه در پردازنده‌های آینده بکار گرفته خواهد شد و جایگزین چیپ امنیتی فعلی به نام Trusted Platform Module می‌شود. به گفته مایکروسافت، Pluton از همان فناوری‌های امنیتی بکار رفته برای محافظت از کنسول‌های Xbox استفاده می‌کند.

Pluton برای مسدود کردن نفوذ غیرقانونی به سخت افزار کامپیوتر و جلوگیری از سواستفاده هکرها از آسیب‌پذیری امنیتی پردازنده‌ها مثل Spectre و Meltdown طراحی شده است. مایکروسافت امیدوار است با استفاده از این چیپ در پردازنده‌های آینده به شکل یکپارچه، هک کردن کامپیوترهای ویندوزی را بسیار سخت‌تر کند. مایکروسافت اضافه می‌کند که قابلیت امنیتی «بیت‌لاکر» و Windows Hello در آینده از این چیپ استفاده خواهند کرد.

مایکروسافت می‌گوید ایکس‌باکس وان از چیپ امنیتی مشابه Pluton بهره می‌برد و همین مساله باعث شده تا هک کردن آن برای اجرای بازی‌های کپی غیرممکن شود. مایکروسافت می‌گوید با کسب تجربه از قابلیت‌های امنیتی ایکس باکس وان و همچنین همکاری با اینتل، چیپی برای PCها ساخته که می‌تواند مسیرهای نفوذ به سخت افزار را مسدود کند.

Pluton در واقع نسخه تکامل یافته چیپ امنیتی TPM است. مایکروسافت می‌گوید با بکارگیری این چیپ درون پردازنده می‌توان یک چیپ TPM بهتر، قوی‌تر، سریع‌تر و منسجم‌تر ساخت. مایکروسافت برای ساخت این چیپ با اینتل، AMD و کوالکام همکاری کرده و این یعنی امکان آپدیت کردن آن از طریق کلاود وجود دارد. مایکروسافت می‌گوید این چیپ ماهانه و از طریق برنامه پچ سه‌شنبه (Patch Tuesday) بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد.

مایکروسافت تاریخ عرضه دقیق چیپ Pluton را اعلام نکرده، ولی اینتل، AMD و کوالکام از حالا وعده بکارگیری آن در پردازنده‌های آینده را داده‌اند. مایکروسافت می‌گوید امکان درست کردن کامپیوترهای شخصی‌سازی شده با استفاده از این چیپ وجود دارد و از سازگاری آن با لینوکس در آینده خبر داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی