ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

معاون بازاریابی گلدیران: با جی‌پلاس اعتماد به نفس رقابت در بازارهای جهانی را داریم

جی‌پلاس در فاصله‌ی کوتاهی، با یک هجوم همه‌جانبه به بازارهای مختلف، تبدیل به یکی از نام‌های شناخته شده در حوزه لوازم خانگی و حتی ابزارهای دیجیتالی کشور شد. اما این برند که «گلدیران» با سابقه‌ای ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | ۲۰:۲۶

جی‌پلاس در فاصله‌ی کوتاهی، با یک هجوم همه‌جانبه به بازارهای مختلف، تبدیل به یکی از نام‌های شناخته شده در حوزه لوازم خانگی و حتی ابزارهای دیجیتالی کشور شد. اما این برند که «گلدیران» با سابقه‌ای ۳۰ ساله آن را حمایت می‌کند در ادامه به کجا خواهد رفت و به دنبال چیست؟

«علیرضا لاهیجانیان»، معاون بازاریابی گلدیران در گفتگویی صریح با دیجیاتو به سوالات مختلفی درباره جی‌پلاس پاسخ می‌دهد. نکته مهمی که لاهیجانیان در این گفتگو به آن اشاره می‌کند اعتماد به نفس حضور در بازارهای مهمی همچون موبایل یا گجت‌های مختلف است؛ اعتماد به نفسی که به گفته او برای حضور در بازارهای جهانی، در آینده لازم خواهد بود.

از سوی دیگر، اگرچه نام جی‌پلاس را امروز می‌توان روی محصولات متفاوتی دید اما معاون بازاریابی گلدیران می‌گوید که این برند اکنون در حال برنامه‌ریزی برای ارائه محصولات جذاب و هیجان انگیز بیشتری است. با لاهیجانیان درباره استراتژی‌های جی‌پلاس، محصولات جدید این برند، فعالیت بین‌المللی و البته برند ملی و تولید در ایران گفتگو می‌کنم که در ادامه می‌خوانید.


جی‌پلاس در بازار کشور ابتدا با تلویزیون و لوازم خانگی کار خود را آغاز کرد اما در ادامه به سراغ ابزارهای دیجیتالی هم رفت. دلیل این موضوع چه بود؟ 

«علیرضا لاهیجانیان» معاون بازاریابی گلدیران: در تعریف و مشخص کردن سبد کالایی جی‌پلاس، محصولات جی‌پلاس در صنعت لوازم الکترونیک جای دارد. در واقع هر وسیله‌ای که با جریان برق و الکترونیک کار می‌کند و در خدمت آسایش مردم و کسب و کارها باشد را در بازار الکترونیک تعریف می‌کنیم. حتی امیدواریم در آینده به سمت انرژی‌های سبز نیز حرکت کنیم. ما با این نگرش، جی‌پلاس را تنها به لوازم خانگی محدود نکردیم و محصولات جی‌پلاس را لوازم الکترونیکی‌ می‌دانیم که در حوزه صنعت لوازم خانگی، تجاری و دیجیتال فعال است و البته در برنامه‌های آتی این حضور را وسیع‌تر نیز برآورد کرده‌ایم.

به لوازم خانگی محدود نمی‌شویم؛ امیدواریم در آینده به سمت انرژی‌های سبز نیز حرکت کنیم

اما بازار دیجیتال بازاری است که برندهای ایرانی با وجود بازیگران بین‌المللی کمتر در آن حرکت کرده‌اند و ما از آنجایی که مدعی هستیم جی‌پلاس برند لوازم الکترونیکی است، باید حتما در حوزه محصولات دیجیتال مثل موبایل و آی‌تی نیز حرف‌های مهمی برای گفتن داشته باشیم. حضور در این بازار نیاز به اعتماد به نفس و توانایی بالایی دارد که ما از آن برخورداریم. با همین جسارت و اعتماد به نفس قطعا می‌توانیم در بازارهای جهانی نیز رقابت کنیم.

باید در حوزه محصولات دیجیتال مثل موبایل و آی‌تی حرف‌های مهمی برای گفتن داشته باشیم

برند جی‌پلاس قصد ندارد بر لبه تکنولوژی حرکت کند؛ قصد ندارد تکنولوژی جدیدی را خلق کند؛ ما می‌خواهیم تکنولوژی‌های فعلی را که در دنیا وجود دارند به صورت تعریف شده برای برند و برای مشتریان‌مان، طراحی، تولید و عرضه کنیم؛ بنابراین محصولات جی‌پلاس با استانداردهای جهانی در هر صنعتی از جمله آی‌تی نیز در سطح جهانی قابل ارائه هستند. چرا که ما به زبان مشترک در تکنولوژی می‌پردازیم که مخاطب آن می‌تواند هر انسانی در هر جای دنیا باشد. منتها در مرحله فعلی بر روی بازارهای داخلی و تداوم تامین برای هموطنان‌مان تمرکز کرده‌ایم.

جی‌پلاس امروز محصولات مختلفی را ارائه می‌دهد. وقتی همین موضوع را در کنار پاسخ شما قرار می‌دهیم به این سوال می‌رسیم که در آینده چه محصولات دیجیتالی جدیدی قرار است به این سبد اضافه شود؟

در حال برنامه‌ریزی برای ارائه محصولات جذاب و هیجان انگیزی هستیم

در حال حاضر، برند جی‌پلاس شامل ۱۶ گروه محصولی است که از انواع لوازم خانگی، صوتی تصویری، تهویه مطبوع، دیجیتال و محصولات B2B یا تجاری را در بر می‌گیرند. به زودی تولید و توزیع کامپیوترهای All-In-One را خواهیم داشت و در آینده نیز محصولات متنوع دیگری را به بازار معرفی خواهیم کرد. می‌توانم این اطمینان را بدهم که در حال برنامه‌ریزی برای ارائه محصولات جذاب و هیجان انگیزی هستیم که فعلا نمی‌توانم جزییاتی از آن بیان کنم. محصولات گوناگونی که هیچ‌یک از برندهای ایرانی تا به امروز به آن وارد نشده‌اند. خبرهای بسیار خوبی داریم و امیدواریم اسباب شگفتی‌ برای مردم خلق کنیم.

با جی‌پلاس استراتژی خاصی را دنبال می‌کنید؛ به جای تمرکز بر حوزه‌ای خاص، در ۱۶ گروه محصولی فعالیت می‌کنید و از لوازم خانگی تا محصولات دیجیتالی را می‌فروشید. مزایا و معایب این استراتژی از نظر خودتان چیست؟ 

جی‌پلاس با لوازم خانگی هوشمند تا محصولات دیجیتال در مسیر رشد یک برند در سطح جهانی در حرکت است

ورود به بازار لوازم الکترونیکی با ترند برندهای جهانی هم حوزه با فعالیت ما، تطابق دارد. در واقع جی‌پلاس با طیف وسیع محصولات از لوازم خانگی هوشمند تا محصولات دیجیتال در مسیر رشد یک برند در سطح جهانی در حرکت است. این استراتژی با توجه به تجربه همکاری ما با برند جهانی ال‌جی ثمره تلاش و فعالیت‌هایمان در طول این سال‌ها بوده که همیشه نگاه ما را فراتر از صرفا یک کسب و کار بومی برده است. قطعا مسیر این استراتژی پر از فراز و نشیب است که با توجه به مختصات اقتصادی-سیاسی این روزها نیاز به صبر و تداوم تلاش دارد.

زمانی که به لیست مدیران جی‌پلاس نگاه می‌کنیم حضور مدیران خارجی در این شرکت خودنمایی می‌کند. آیا دارید برای حضور در بازارهای خارج از ایران خودتان را آماده می‌کنید؟ تصور می‌کنید این حضور می‌تواند موفق باشد و اساسا آیا گلدیران با جی‌پلاس، توانسته کیفیت جهانی را به محصولاتش بیاورد؟ 

قطعا بله. اما ورود به بازارهای جهانی را در برنامه‌های کوتاه مدت خود نداریم. در این لحظه که در بازارهای جهانی حضور نداریم به طور جد نمی‌توانیم در مورد موفق بودن یا نبودن حضور بین‌المللی صحبت کنیم.

مانیتور جی پلاس

اما اگه بخواهیم به‌طور کلی در مورد ارزیابی جی‌پلاس در رتبه‌بندی جهانی برای آمادگی به بازارهای خارجی صحبت کنیم، ما در ماموریت جی‌پلاس بارها و بارها به اقتصادی بودن در کنار داشتن تکنولوژی‌های روز جهان اشاره کرده‌ایم. ما فعلاً خالق تکنولوژی‌های جدید نیستیم بنابراین نمی‌توانیم بگوییم نقشی مانند برندهای صاحب تکنولوژی مثل ال‌جی داریم. چون ال‌جی تمام تمرکزش بر روی معرفی تکنولوژی‌های جدید و در واقع برتری تکنولوژی است.

خودمان را یک برند ملی در سطح جهانی می‌بینیم

ولی ما برای جی‌پلاس در حال حاضر به دنبال برتری تکنولوژی نیستیم بلکه به دنبال ارائه تکنولوژی‌های روز با قیمت مناسب هستیم. محصولات جی‌پلاس با کیفیتی مطلوب، قیمتی مناسب و تکنولوژی کارآمد قابل استفاده در تمام کشورها است و ما خودمان را یک برند ملی در سطح جهانی می‌بینیم.

با همین تعریف، جی‌پلاس در داخل ایران -و در آینده خارج از ایران- چه نوع مخاطبی را هدف قرار داده است؟

مخاطبان جی‌پلاس عموما جوانان هستند. به دلیل اینکه ما باور داریم جوانان از طریق وسایل ارتباطی مانند شبکه‌های اجتماعی که آنها را به دنیای فراتر از ایران متصل می‌کند رفتاری هوشمندتر و به روزتر نسبت به نسل‌های قبلی خود دارند. نگاه جوانان ما متفاوت‌تر از نسل‌های قبل است. این روزها تعریف لذت بردن از زندگی برای جوان‌ها با پدران و مادرانشان متفاوت است. از امکانات متفاوتی برخوردارند. بیشتر از قدیمی‌ها سفر می‌روند. بیشتر از قدیمی‌ها به روابط اجتماعی خود به معنای جدید بها می‌دهند. بنابراین با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، فکر می‎کنیم که جوان‌ها هوشمندانه تر، زندگی خودشان را اداره می‎کنند.

باور داریم بخشی بزرگی از کسانی که نگاه هوشمندانه به زندگی دارند تمام یا بخش زیادی از درآمد خود را صرف داشتن آخرین تکنولوژی نمی‌کنند؛ بلکه برای آن‌ها جذاب است که تکنولوژی مورد نظرشان را که با استایل امروز است با قیمت مناسب دریافت کنند؛ محصولی که ارزشی فراتر از آن قیمت را برای آنها به ارمغان می‌آورد. این یعنی باقی ماندن منابع مالی بیشتر برای پرداختن به سایر جنبه های زندگی یک جوان امروزی.

چاشنی جوانی در برند جی‌پلاس در نظر گرفته شده. البته طبیعتا کارکرد محصولات نیز به همان اندازه برای ما مهم است. آخرین تعاریفی که از نظر فشن و مد روز و سلایق مردم وجود دارد برای طراحی تا تولید تک‌تک محصولات‌ برایمان مهم است؛ چه در طراحی در ماشین لباسشویی‌ با ظاهری خلوت و جذاب، تا مینیمال بودن درب یخچال‌ها که نگاه مدرن و جوانی به محصولات اضافه می‌کند. هر آنچه که در حال ارائه هستیم با وسواس زیادی در طراحی و دیزاین در نظر گرفته شده تا مورد قبول جوانان و خانواده‌هایی باشد که تمایل دارند سبک زندگی مدرن را در ابعاد متفاوت زندگی خود پیاده‎‌سازی کنند. البته به وضوح این نگاه مدرن و امروزی در استراتژی های بازاریابی، کیفیت تبلیغات برند جی پلاس متناسب با مخاطب و بازار هدف آن و تفاوت آن با استراتژی سایر برندها محسوس است.

خرداد ماه مدیرعامل گلدیران در گفتگویی با دیجیاتو اعلام کرد که جی‌پلاس تا پایان امسال، ۳۰ درصد از بازار لوازم خانگی را در اختیار خواهد گرفت. حال که از نیمه سال گذشته‌ایم فکر می‌کنید این هدف چقدر به واقعیت نزدیک باشد؟ 

ادعای سهم بازار دقیق از سمت هیچ برندی در حال حاضر نمی‌تواند از قطعیت و صحت لازم برخوردار باشد

موانعی که از ابتدای سال پیش روی ما و سایر فعالان اقتصادی قرار گرفت بر کسی پوشیده نیست. عدم ثبات بازار به علت محدودیت‌های کرونا و نوسانات ارزی، این روزهای ما را کمی دشوار کرده. نکته حائز اهمیت در موضوع سهم بازار این است که بدلیل عدم حضور شرکت‌های بین‌المللی، ادعای سهم بازار دقیق از سمت هیچ برندی در حال حاضر نمی‌تواند از قطعیت و صحت لازم برخوردار باشد. در نتیجه شاخص‌های دیگری مانند میزان تولید که از طرف وزارت صمت ارائه می‌گردد؛ جی‌پلاس را به عنوان یکی از برندهای برتر در تولید معرفی می‌کند.

ولی همانطور که گفتم، این با تعریف واقعی سهم بازار متفاوت است چرا که باید اندازه گرفت که چه میزان از کالاهای موجود در بازار از هر برند به دست مصرف کننده رسیده است.  نکته قابل تامل، برتر بودن فروش سال ۲۰۲۰ برند جی‌پلاس در فروشگاه‌های هایپر استار است که با توجه به حضور اکثر برندها در کنار هم و فضای رقابتی سالم می‌تواند به عنوان بخشی از بازار لوازم الکترونیک نمایانگر استقبال ویژه مردم از برند جی‌پلاس نسبت به سایر برندها باشد.
با این توضیحات چه بسا که سهمی بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی داشته باشیم، ولی بدون دسترسی به گزارش‌های تحقیقات بازار حرفه‌ای (Retail Audit) این ادعا چندان قابل اثبات نیست.

درباره محصولات جی‌پلاس این سوال مطرح است که چند درصد از طراحی و ساخت داخل ایران انجام می‌شود؟

طراحی از دو منظر کاربردی بودن محصول و زیبایی‌شناسی قابل ارزیابی است. از منظر کاربردی بودن محصول، برای همه گروه‌های محصولی با توجه به سابقه‌ای که با ال‌‎جی داشتیم و درس‌هایی که در این مسیر ۳۰ ساله آموخته‌ایم، وسواس کافی را داریم. از تعیین تعداد قفسه‌های ظرفشویی تا برنامه‌های موثر در ماشین لباسشویی، هوشمندی تلویزیون‌های اسمارت و راحتی استفاده از موبایل‌های هوشمند. این‌ها همه براساس تجربه‌های آموخته و تحقیقاتی است که توسط تیم طراحی و تحقیقات انجام می‌گیرد.

لازم است اشاره کنم که ما یک واحد تحقیق و توسعه منحصربفرد را تجهیز کرده‌ایم که چه در زمینه امکانات فنی و چه از نظر زیبایی‌شناسی محصولات در حال فعالیت هستند تا بتوانیم محصولات منحصربه‌فرد و خاص‌تری را به بازار ارائه کنیم. البته بطور همزمان با شرکت‌های طراحی محصول (Design House) معتبر در دنیا نیز همکاری داریم تا محصولاتی با تفکر جی‌پلاس چه در زمینه امکانات فنی و چه از نظر زیبایی شناسی برای ما طراحی کنند. این امر تماما زیر نظر واحد تحقیق و توسعه و تیم بازاریابی محصولی گلدیران انجام می‌شود.

نکته مهم دیگر این است که از منظر زیبایی شناختی من باور دارم که سلیقه ایرانی با سلیقه جهانی (Global Trends) همسو و مانوس است. حتی اگر ما ایرانی‌ها از این امر آگاه نباشیم ولی در ناخودآگاه به اصول زیبایی شناسی تمایل داریم. تجربه موفقیت برندهای خارجی مانند اپل با طراحی بسیار مینیمال و ساده بیانگر این واقعیت است که فارغ از ملیت طراح، اگر طرح با اصول زیبایی شناسی جهانی همسو باشد مورد استقبال ایرانی‌های سخت پسند هم قرار خواهد گرفت. ممکن است برخی ظرافت های ایرانی طعم و چاشنی ایرانی به طرح بدهد در نتیجه اگر مطابق اصول زیبایی شناسی نباشد مورد استقبال هیچکس نخواهد بود. بخش اعظم این همسویی با دنیا در زمان حال تحت تاثیر ارتباطات ایرانیان با خارج از کشور و رفتار هوشمندانه‌شان در مواجهه با استایل‌های جدید است. جی‌پلاس در عین حال که همواره سعی دارد با اصول زیبایی شناسی جهانی همسو باشد نیازهای ایرانیان را نیز تامین می‌کند.

در بین گفتگو چند بار از عبارت «برند ملی» استفاده کردید. آیا جی‌پلاس را می‌توان یک برند ملی دانست؟

بیایید ابتدا به تعریف برند ملی بپردازیم. برند ملی می‌تواند خیلی ساده با مقوله ورزش مقایسه شود. ما در ورزش‌های مختلف تیم ملی داریم. زمانی واژه ملی به یک تیم اطلاق می‌شود که در رقابت‌های خارجی حاضر می‌شود. برند ملی هم تا زمانی که پای خود را بیرون از کشور نگذارد نمی‌توان آن را برند ملی خطاب کرد. ما برند ایرانی هستیم. به خاطر اینکه خاستگاه جی‌پلاس در ایران است. تفکر جی‌پلاس در ایران است و مهندسان و متخصصین اکثرا ایرانی هستند. حتی مدیران خارجی ما نیز در خدمت فلسفه برند ایرانی فعالیت می‌کنند.

در این بخش به نظر می‌رسد سوءبرداشتی در خصوص تعریف برند ملی وجود دارد. بسیاری فکر می‌کنند برند ملی یعنی همه قطعات در داخل ایران تولید و تامین شود. این تعریف به درستی برند ملی را نشان نمی‌دهد. این نگاهی است خشک از منظر اقتصادی و شاید فنی. ولی وقتی درباره برند صحبت می‌کنیم، ناگزیر هستیم اول از منظر بازاریابی به آن بپردازیم. حوزه‌ای که در بحث برند ملی کمتر به آن پرداخته می‌شود. برند ملی برندی است که برنامه‌ریزی‌هایش در هر زمینه در داخل ایران است. سرمایه‌گذاری و خاستگاهش در داخل ایران است. برند ملی برندی است که ایرانی باشد. خاستگاه، تفکر، فلسفه و سرمایه‌گذاریش در ایران باشد ولی تکنولوژی‌ که ارائه می‌دهد قابل رقابت در سطح جهانی باشد.

از طرفی تامین قطعات تکنولوژیک در جهان توسط تعداد محدودی تامین کننده جهانی انجام می‌شود. نه تنها جی‌پلاس بلکه سایر برندهای مطرح جهانی نیز از همین تامین‌کنندگان، قطعات مورد نیازشان را تامین می‌کنند. در غیر اینصورت از لحاظ تکنولوژی تجهیز نخواهیم شد و از طرفی نیز تولید صفر تا صد محصولات تنها در یک کشور، مقرون به صرفه نخواهد بود.

و با توجه به همین مسئله، تحریم‌ها چقدر بر وضعیت تامین قطعه، چه در زمینه تولید و چه در زمینه خدمات پس از فروش اثر گذاشته‌اند؟ 

گلدیران به واسطه ۳۰ سال تجربه ارزشمند در حوزه تولید، تامین و خدمات پس از فروش در دل مردم جا باز کرده است. خدمات پس از فروش گلدیران تا به امروزی که ما نماینده رسمی ال‎جی در ایران بوده‌ایم و هستیم در بین شعب یا شرکت‌های خدمات پس از فروشی که به ال‌جی در سراسر دنیا متعهد بودند در میان برترین‌ها بوده. ما برترین شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش محصولات ال‌جی در خاورمیانه و آفریقا هستیم و در داخل ایران هم به عنوان یک برند مورد اطمینان در ذهن ایرانی‎ها، جایگاه قابل قبولی به‌دست آورده‌ایم.

این دستاورد، بی دلیل نیست. مردم ایران به واسطه ال‎جی با گلدیران در ارتباط بوده‌اند و شعار «گلدیران، ضمانت خرید شماست» نشان از این تعهد یکپارچه به ایرانیان بوده است. این تعهد پشت برند جی پلاس نیز قرار داشته و خواهد داشت. همانطور که در تمام ارکان برند ال‎جی در ایران قرار داشته است و ما حتی در سال‌های گذشته به علت اعمال تحریم‌ها از هرگونه خدمت‌گذاری به مشتریان کم نگذاشتیم و طبق تعهدات خود در تمام روزهای هفته، ماه و سال پاسخگو بوده‌ایم. با همین رویکرد خدمات پس از فروش برای جی‌پلاس نیز با قدرت در حال ارائه به مشتریان است. تکنسین‌های فنی و متخصصین ما با استفاده از دانش و تجربه بین‌المللی خود آماده خدمت رسانی به برند ایرانی جی‌پلاس و مشتریان آن هستند. در حال حاضر ما علاوه بر ارائه خدمات پس از فروش محصولات ال جی تحت گارانتی گلدیران، پاسخگوی مشتریان محصولات جی‌پلاس نیز هستیم. برند جی‌پلاس به پشتوانه برند گلدیران و خدمات پس از فروش آن وارد این بازار شده و در حال پیمایش مسیر موفقیت، با پشتوانه اعتماد و رضایت مشتریان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳ آذر ۱۳۹۹

    اول هاش قیمتش خیلی خوب بود واقعا ارزش داشت، به همه میگفتم ولی الان کیو 10 شده 3.5 آدم به کی بگه دیگه

  • فرید
    فرید | ۲۸ آبان ۱۳۹۹

    آشغال فروشی جدید

    • MOHAMMADmartin
      MOHAMMADmartin | ۲۹ آبان ۱۳۹۹

      آشغال فروش نیست برعکس باعث افتخار هستش تولید کننده داخلی داریم تو وسایل خانگی و.. ولی بزرگ ترین نکته منفی برندشون اینه از لحاظ قیمت با برند های خارجی تفاوت زیادی نداره برند خارجی ده درصد شاید گران تر از این باشه که با این وجود خرید برند خارجی مثل الجی سامسونگ بهتره . از یه طرف مثل کمپانی های خارجی تو کشور خودشون شرایط فروش اقساطی با سود پایین ندارن برند های خارجی تو کشور خودشون اقساط با سود پایین فروش دارن حتی تو کشور های دیگه هم همین کار میکنن وی جی پلاس از این شرایط نداره

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۸ آبان ۱۳۹۹

    تولید ملی که هم قیمت برند های مطرح خارجی باشه نباشه همچین تولید ملی بهتر تازه اقساط و شرایط خرید خوب هم نداره برید تو بازار بزند جی پلاس با الجی سامسونگ مقایسه کنید می بینید جی پلاس یجورای هم قیمت هستش با الجی سامسونگ .کی میاد جی پلاس بخره اون وقت ؟؟ خرید الجی سامسونگ عاقلانه تره

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۸ آبان ۱۳۹۹

    جی پلاس اگر ایرانی هستش چرا قیمت هایش انقدر بالا هست از خارجی تحریم از داخل تحریم بیچاره ملت ایران

    • آریا
      آریا | ۱ آذر ۱۳۹۹

      چون ایرانی نیست. فقط تو ایران ریبرند میشه

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۸ آبان ۱۳۹۹

    جی پلاس ایرانی هستش ؟؟ قیمت هاش که نزدیک به برند های الجی سامسونگ و.. هستش

    • نیما
      نیما | ۳۰ آبان ۱۳۹۹

      با کيفيت خیلی خیلی پایین تر
      محصولاتش ظاهر خیلی قشنگی دارن اما در عمل متوسط هستن

مطالب پیشنهادی