ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
تکنولوژی

ایلان ماسک با پشت سرگذاشتن زاکربرگ سومین فرد ثروتمند دنیا شد

با انتشار خبر اضافه شدن شرکت تسلا به جمع به 500 شرکت برتر بورس‌های آمریکا، دارایی ایلان ماسک با افزایش 11.8 میلیارد دلاری به 114 میلیارد دلار رسید تا از مارک زاگربرگ، مدیر عامل فیسبوک ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۴

با انتشار خبر اضافه شدن شرکت تسلا به جمع به 500 شرکت برتر بورس‌های آمریکا، دارایی ایلان ماسک با افزایش 11.8 میلیارد دلاری به 114 میلیارد دلار رسید تا از مارک زاگربرگ، مدیر عامل فیسبوک پیشی گرفته و جایگاه سومین فرد ثروتمند جهان را از آن خود کند.

با پیوستن تسلا به جمع 500 شرکت بزرگ در بورس آمریکا، روز سه شنبه ارزش سهام ایلان ماسک 12 درصد افزایش یافت. ارزش سهام شرکت تسلا از تاریخ  اول دی‌ماه رسما در محاسبه شاخص S&P 500 آمریکا لحاظ خواهد شد.

با وجودی که ایلان ماسک اکنون لقب سومین فرد ثروتمند جهان را از آن خود کند؛ اما این بدین معنی نیست که قدرت خرید ایلان ماسک تغییر خاصی پیدا کرده باشد.

ثروت ایلان ماسک عمدتا به سهام تسلا و سایر شرکت‌های خصوصی مانند اسپیس ایکس و بورینگ وابسته است و در حال حاضر وی از کمبود نقدینگی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری خود در تنگنای مالی قرار دارد.

شرایط وی به گونه‌ای است که حتی مجبور شده بخشی از املاک و مستغلات خود را در لس‌آنجلس برای فروش بگذارد. وی در سال جاری تاکنون سه باب ساختمان مسکونی خود را فروخته است و این احتمال وجود دارد تمامی دارایی‌های فیزیکی دیگر را هم بفروشد.

وی  در توییتی اعلام کرد که به چنین دارایی‌هایی نیاز ندارد و اعلام کرد که می‌‌خواهد زندگی خود را وقف سفر به مریخ و ماه کند. او معتقد است دارایی‌های این چنینی او را سنگین‌ می‌کند و به همین دلیل برای محقق ساختن رویای بزرگ‌تری می‌خواهد دارایی‌های املاک و مستغلات خود را بفروشد تا در کارهای بزرگ‌تری سرمایه‌گذاری کند.

براساس رتبه بندی بلومبرگ، در حال حاضر«جف بزوس»، مدیرعامل آمازون و «بیل گیتس» مدیرعامل اسبق مایکروسافت به ترتیب با سرمایه‌ 185 و 129 میلیارد دلاری خود به عنوان ثروتمندترین افراد جهان شناخته می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱ آذر ۱۳۹۹

    درود بر ایلان ماسک بزرگ

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۲۹ آبان ۱۳۹۹

    ‍با اینکه شرکتهاش اوضاع مالیشون خوب نیست خود پولدارتر شده معلوم نیست چیکار میکنه صد در صد مثل شرکت اپل با دولت دستشون توی یه کاسه اس ،،، ایلان ماسک شارلاتان ایده پرداز

    • alimo
      alimo | ۲۹ آبان ۱۳۹۹

      خدا کمکت کنه وضعت خیلی خرابه

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۱۵ آذر ۱۳۹۹

      من کاری به هیچ‌چیز ندارم؛ چون نه اطلاعاتم کافیه، نه شخصیت آقای ماسک رو شناختم. ولی خیلی برام عجیبه که ملت از این آدم، یه قدیسه ساختن واسه خودشون! و این هرطوریم باشه، اشتباهه!

مطالب پیشنهادی