ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با نسخه جدید «گوگل پی» مرز میان اپ‌های مالی و شبکه‌های اجتماعی کمرنگ می‌شود

گوگل در حال ایجاد تغییرات اساسی در اپلیکیشن Pay خود است تا ارسال پول را برای دوستان آسان‌تر کند و در عین حال کاربران درک بهتری از وضعیت تراکنش‌های مالی خود داشته باشند. رابط کاربری ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

گوگل در حال ایجاد تغییرات اساسی در اپلیکیشن Pay خود است تا ارسال پول را برای دوستان آسان‌تر کند و در عین حال کاربران درک بهتری از وضعیت تراکنش‌های مالی خود داشته باشند. رابط کاربری جدید این اپلیکیشن به جای مبادلات مالی، روی ارتباطات شما متمرکز است و این یعنی فعالیت‌های شما براساس افراد و کسب‌وکارهایی که با آن‌ها تعامل دارید دسته‌بندی می‌شوند. از سوی دیگر، کاربران Pay در شهرهایی خاص، از این پس قادر به پرداخت پول در رستوران، پمپ بنزین و پارکینگ با اپلیکیشن گوگل هستند. نسخه به‌روزرسانی شده Google Pay را همین حالا می‌توان روی اندروید و iOS دریافت کرد.

به صورت عکس با ساختاری که سرویس خدمات مالی Venmo در پیش گرفته، صفحه هوم گوگل پی اکنون دوستان و کسب‌وکارهای منتخب شما را به نمایش درمی‌آورد. اعضای خانواده یا هم‌اتاقی‌ها هم می‌توانند به شکلی برجسته در این صفحه قابل دسترسی باشند و برای واریز پول به حساب آن‌ها لازم نیست نام‌شان را جستجو کنید. مبادلات پولی نیز توسط شما و دریافت‌کننده قابل مشاهده خواهند بود و این یعنی دیگر نمی‌توان فعالیت‌های دوستان و آشنایان با حساب Venmo را پایش کرد. ضمنا برای آسان‌تر شدن تقسیم هزینه‌ها، Pay اکنون از یک قابلیت پرداخت گروهی نیز پشتیبانی می‌کند.

Google Pay برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ میلادی در دسترس قرار گرفت و اکنون بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر در ۳۰ کشور جهان دارد. تمام قابلیت‌های جدید این اپلیکیشن باعث می‌شوند که Pay شباهت زیادی به اپلیکیشن امور مالی Mint یابد. اما از آن‌جایی که با یک محصول گوگل طرف حساب هستیم، کمپانی ساکن مانتین ویو می‌خواهد یک ابزار جستجوی قدرتمند نیز درون اپلیکیشن خود جای دهد تا کار با آن به شکل چشمگیری آسان‌تر شود. جاش وودوارد، مدیر محصول در گوگل می‌گوید که «گوگل پلی معنای کلمه غذا را به خوبی درک کرده و دقیقا می‌فهمد که شما از چه اماکنی غذا خریده‌اید».

با این قابلیت جستجوی جدید، کاربران می‌توانند برای مثال عبارات «غذا» یا «هزینه بنزین ماه پیش» را سرچ کنند و لیست مبادلات مربوطه مقابل چشم‌شان قرار بگیرد. اما این تمام ماجرا نیست و اوضاع جالب‌تر هم می‌شود. Google Pay حالا می‌تواند با گالری شما نیز ادغام شود. به این ترتیب وقتی شما از رسید فلان رستوران عکس بگیرید و در اپلیکیشن Pay نام آن رستوران را سرچ کنید، گوگل قادر به اسکن تصاویر و یافتن آن رسید مشخص خواهد بود. همین کار را می‌توان با رسیدهایی که از طریق سرویس جیمیل ارسال شده‌اند نیز به انجام رساند.

گوگل در نسخه جدید اپلیکیشن Pay، برای شما گزارش‌های از فعالیت‌هایتان نیز می‌فرستد. برای مثال در ابتدای هر هفته، از هزینه‌های خود طی هفته گذشته با جزییات کامل باخبر خواهید شد. با دسترسی به چنین حدی از داده‌های حساس، مشخصا گوگل باید روی بهبود امنیت و محافظت از حریم شخصی نیز تمرکز می‌کرده است. در همین راستا، گزارش حواله‌ها و مبادلات‌ مالی تنها مقابل چشم شما و شخص گیرنده قرار می‌گیرد و از سوی دیگر، هر بار که Pay را اجرا می‌کنید باید روند احراز هویت را پشت سر بگذارید. ضمنا این اطلاعات با دیگر سرویس‌های گوگل به اشتراک گذاشته نمی‌شود و بنابراین خبری از تبلیغات هدفمند براساس تاریخچه مالی شما نیز نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی