ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یوتیوب نمایش تبلیغ بدون پرداخت هزینه به صاحبان کانال‌ها را کلید زد

یوتیوب امروز در سیاست‌های درآمدزایی خود تغییر عمده‌ای را اعمال کرده که به مذاق صاحبان کانال‌ها خوش نخواهد آمد. این پلتفرم از این پس روی ویدیوهای صفحاتی نمایش تبلیغ را آغاز می‌کند که مشمول برنامه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۹

یوتیوب امروز در سیاست‌های درآمدزایی خود تغییر عمده‌ای را اعمال کرده که به مذاق صاحبان کانال‌ها خوش نخواهد آمد. این پلتفرم از این پس روی ویدیوهای صفحاتی نمایش تبلیغ را آغاز می‌کند که مشمول برنامه درآمدزایی نیستند.

نمایش تبلیغ یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی یوتیوب است اما این شرکت برای تشویق تولیدکنندگان محتوا به انتشار ویدیو در پلتفرم خود بخشی از این درآمد را با آنها به اشتراک می‌گذارد. این روش درآمدزایی تنها شامل کانال‌هایی می‌شد که در برنامه «Partner Program» مشارکت داشتند، حالا اما یوتیوب با تغییر قوانین خود تبلیغات را روی ویدیوهایی خارج از این برنامه نیز آغاز می‌کند.

این تغییر بسیاری از صفحات نه چندان پر مخاطب را شامل می‌شود چرا که این صفحات تا زمانی که دستکم ۱۰۰۰ مشترک یا ۴ هزار ساعت تماشا در ۱۲ ماه نداشته باشند، امکان شرکت در Partner Program را ندارند. تنها صفحاتی از این تغییر در امان مانده‌اند که محتوایشان حول موضوعات حساسی مانند سیاست و مذهب بوده و شامل برنامه درآمدزایی نیستند.

بر اساس گزارش مالی گوگل، یوتیوب طی سه ماهه سوم ۲۰۲۰ از طریق نمایش تبلیغ روی ویدیوها به درآمد خیره کننده ۵ میلیارد دلاری دست پیدا کرده و با تغییر رویکرد اخیر می‌تواند بدون پرداخت یک دلار به تولیدکنندگان و ناشران محتوا، آنرا به رقم‌های بالاتر نیز برساند. یوتیوب هنوز شمار صفحاتی که بدون دریافت هزینه مشمول برنامه نمایش تبلیغ می‌شوند را مشخص نکرده اما احتمال نمایش آن روی کانال‌های با هر تعداد مشترک را تایید می‌کند.

این خبر به مذاق یوتیوبرها خوش نیامده و به آن واکنش منفی نشان داده‌اند. آنها پیش از این هم چندان دل خوشی از قوانین این شبکه نداشتند چرا که در سال‌های اخیر به خاطر تغییر رویکردهای یوتیوب با کاهش قابل توجه درآمدهای خود روبرو شده بودند. این شرکت ۲ سال قبل حتی مشارکت در برنامه درآمدزایی را هم دشوارتر کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی