ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Duolingo
تکنولوژی

استارتاپ آموزش زبان «دولینگو» ۲.۴ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد

استارتاپ دولینگو با رشدی خیره کننده به ارزش ۲.۴ میلیارد دلاری دست پیدا کرده که ۳ برابر ارزش تخمینی آن در اواسط سال ۲۰۱۹ است. اپلیکیشن آموزش زبان «دولینگو» (Duolingo) که محصول استارتاپی با همین نام است، ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

استارتاپ دولینگو با رشدی خیره کننده به ارزش ۲.۴ میلیارد دلاری دست پیدا کرده که ۳ برابر ارزش تخمینی آن در اواسط سال ۲۰۱۹ است.

اپلیکیشن آموزش زبان «دولینگو» (Duolingo) که محصول استارتاپی با همین نام است، بین کاربران از محبوبیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است. دولینگو از هر پنج زبان زنده دنیا (چینی، هندی، عربی، انگلیسی و اسپانیایی) پشتیبانی کرده و ۳۰ زبان پرکاربرد را آموزش می‌دهد  از دلایل محبوبیت این اپ میان کاربران می‌توان به آموزش در درس‌های کوتاه و چند دقیقه‌ای، رابط کاربری جذاب و مینیمال و ربات‌های پارتنر اشاره کرد که برای تسلط بهتر روی فن محاوره درست مثل یک انسان واقعی با شما صحبت می‌کنند.

استفاده میلیون‌ها کاربر از اپلیکیشن درآمد سرشاری را هم عاید استارتاپ دولینگو کرده تا جایی که سرمایه‌گذاران در جدیدترین برآورد ارزش آن را ۲.۴ میلیارد دلار اعلام کرده‌اند. این شرکت آمریکایی به تازگی با جذب ۳۵ میلیون دلار مجموع سرمایه جذب شده خود را به ۱۸۳ میلیون دلار رسانده است.

ارزش دولینگو در حالی ۲.۴ میلیارد دلار اعلام شده که ۶ ماه قبل این میزان ۱.۶۵ میلیارد دلار و سال گذشته ۷۰۰ میلیون دلار برآورد شده بود. بخش قابل توجهی از این رشد چشمگیر مدیون بحران کرونا و خانه‌نشینی میلیاردها نفر است که سرگرمی دیگری جز خیره شدن به نمایشگر گوشی و استفاده از اپ‌ها و بازی‌های مختلف ندارند.

دولینگو شمار کاربران فعال ماهیانه خود را ۴۰ میلیون نفر اعلام کرده که تنها ۴ درصد از آنها مشترک سرویس پولی هستند و سالیانه ۸۰ دلار پرداخت میکنند. در واقع بخش اعظم درآمد شرکت که به گفته خود آنها امسال با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد، به لطف تبلیغاتی محقق شده که در سرویس رایگان به نمایش درمی‌آید. بنیانگذاران شرکت پیش از بحران کرونا درآمد امسال را ۱۴۰ میلیون دلار تخمین زده بودند.

دولینگو در سال ۲۰۱۱ توسط یک متخصص زبردست کامپیوتر به نام «Luis Von Ahn» تاسیس شد. این مهاجر ۴۲ ساله گواتمالایی طی دوران تحصیل در طراحی سیستم امنیتی CAPTCHA نقش داشته و دستگاهی را طراحی کرد که با قیمتی نامشخص به گوگل فروخته شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی