ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسل جدید هوندا سیویک در قالب یک پروتوتایپ معرفی شد؛ یک مینی آکورد جذاب

نسل دهم هوندا سیویک که از سال 2015 تولید می‌شود، قرار است به‌زودی جای خود را به نسل یازدهم بدهد. برای استقبال از این نسل، کمپانی ژاپنی اخیرا پروتوتایپی را رونمایی کرده که گفته می‌شود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۱

نسل دهم هوندا سیویک که از سال 2015 تولید می‌شود، قرار است به‌زودی جای خود را به نسل یازدهم بدهد. برای استقبال از این نسل، کمپانی ژاپنی اخیرا پروتوتایپی را رونمایی کرده که گفته می‌شود مدل تولیدی تا حد بسیار زیادی (99 درصد) شبیه آن خواهد بود.

نسل جدید هوندا سیویک

با دقت در پروتوتایپ رونمایی شده می‌توان فهمید که سیویک یازدهم طراحی پیچیده‌تری داشته و در مقایسه با نسل قبلی عریض‌تر دیده می‌شود. به‌طور کلی این خودرو همگرایی بیشتری با مدل آکورد پیدا کرده و اینک گویی به کلاسی بالاتر تعلق دارد.

نسل جدید سیویک از بهار 2022 در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. این اتومبیل پرطرفدار ابتدا در نسخه سدان و سپس در نسخه‌های هاچبک، Si و تایپ R به فروش خواهد رسید.

اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم ارتفاع پایین، گلگیرهای برآمده و خط شانه نسبتا ضخیم از وجوه مشترک سیویک 2022 با نسل قبلی است. در نمای جلو این خودرو به واسطه ورودی هوای نسبتا بزرگ سپر و چراغ‌های کشیده چهره متمایزی دارد. در نمای عقب دامنه تغییرات گسترده‌تر بوده و شاهد چرا‌غ‌هایی جدید هستیم.

پروتوتایپی که هوندا معرفی کرده، رنگ بدنه زیبایی دارد. این رنگ Solar Flare Pearl نام داشته و جلوه‌ای خاص به سیویک یازدهم بخشیده است. خودروساز ژاپنی تصویری واقعی از داخل کابین پروتوتایپ سیویک را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده، اما یک طرح کامپیوتری منتشر کرده که پیش‌نمایشی از شکل کلی و چیدمان اجزای داشبورد را ارائه می‌کند.

این طرح کامپیوتری نشان می‌دهد طراحان هوندا از اصل سادگی پیروی نموده و فضایی به دور از پیچیدگی خلق کرده‌اند. در قسمت میانی داشبورد یک نمایشگر ایستاده 9 اینچی نصب شده، اطلاعات مورد نیاز راننده نیز از طریق صفحه دیجیتال حاضر در پشت فرمان نمایش داده می‌شود. تعبیه دریچه‌های مستطیلی سیستم تهویه در وسط داشبورد و ادغام آنها با طرح لانه زنبوری و همچنین فرمان سه شاخه خوش‌فرم از دیگر ویژگی قابل ذکر سیویک یازدهم هستند.

نسل آتی سیویک از چند سیستم ایمنی فعال و غیرفعال جدید سود برده و نسخه ارتقا یافته از مجموعه ایمنی هوندا Sensing در آن استفاده می‌شود. علاوه‌بر این‌ها، از ایربگ‌هایی با طراحی جدید و متفاوت در سیویک 2022 بهره گرفته شده و ساختار بدنه این خودرو به لطف بهینه‌سازی‌ها حفاظت بهتری از سرنشینان و عابرین پیاده خواهد داشت.

آنطور که هوندا اعلام کرده، سیویک مدل 2022 در آمریکای شمالی تولید خواهد شد. ماموریت ساخت نسخه هاچبک این خودرو به کارخانه گرینزبرگ ایندیانا سپرده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی