ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پرفروش‌ترین خودرو اسپرت جهان از بحران کرونا در امان نماند؛ کاهش فروش فورد موستانگ

۱۷ آپریل یک سالروز خاص برای طرفداران فورد موستانگ محسوب می‌شود. این خودرو در ۱۷ آپریل سال ۱۹۶۴ برای اولین بار به جهانیان معرفی شد و حالا با گذشت بیش از ۵۶ سال فورد موستانگ ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

۱۷ آپریل یک سالروز خاص برای طرفداران فورد موستانگ محسوب می‌شود. این خودرو در ۱۷ آپریل سال ۱۹۶۴ برای اولین بار به جهانیان معرفی شد و حالا با گذشت بیش از ۵۶ سال فورد موستانگ عنوان پرفروش‌ترین خودرو اسپرت جهان را در اختیار دارد.

تا کنون بیش از ۶ نسل مختلف از این خودرو در نسخه‌های متنوع راهی ۱۴۶ کشور جهان شده است و گفته می‌شود که در مجموع بیش از ۶۳۳ هزار دستگاه فورد موستانگ به فروش رسیده است.

فورد موستانگ

البته این نکته را نباید فراموش کرد که موستانگ به عنوان معروف‌ترین خودرو عضلانی امریکا بخش بزرگ و قابل‌توجهی از مشتریان خود را در این کشور بدست می‌اورد. در حدود ۷۱ تا ۷۲ درصد از خریداران این خودرو اسپرت ساکن ایالات متحده هستند. در چند سال اخیر نیز، با ورود موستانگ به بازار بریتانیا، محبوبیت آن بیش‌از‌پیش افزایش یافته است. کمپانی فورد برای عرضه موستانگ در بازار انگلستان این خودرو را برای اولین بار در مدل‌های راست‌فرمان ارائه داد.

افزایش محبوبیت فورد در انگلستان با افزایش محبوبیت جهانی آن همراه بوده است و میزان این محبوبیت نیز در حال صعود است. در سال میلادی گذشته تنها در لهستان فروش موستانگ ۵۰ درصد افزایش یافته است. این رقم برای کشور آلمان ۳۳ درصد است. به طور کلی در سرتاسر قاره اروپا در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۰ هزار دستگاه موستانگ به فروش رسیده که خبر از یک رشد تقریبا ۳.۵ درصدی می‌دهد.

کامل‌ترین و بیش‌ترین حق انتخاب برای خرید فورد در اختیار خریداران امریکایی است. اهالی قاره امریکا می‌توانند این محصول تولید داخل خود را در ۱۲ تیپ مختلف تهیه کنند که هر تیپ نیز مشخصات خاص خود چه در بدنه و چه در قوای محرکه را در اختیار دارد.

شیوع گسترش ویروس کرونا بر روی میزان فروش موستانگ نیز تاثیر گذاشته و این خودرو اسپرت در سال ۲۰۲۰ با کاهش فروش مواجه شده است. یکی از سایت‌های تولیدی فورد موستانگ در ایالت میشیگان به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است و مشخص نیست که چه زمانی فعالیت خود را مجددا آغاز می‌کند. میشیگان در حال حاضر یکی از خطرناک‌ترین ایالات امریکا محسوب می‌شود. میزان مبتلایان این ایالت به ویروس کرونا از ۳۰ هزار نفر گذشته است.

گفته می‌شود که فورد قصد دارد نسخه جدیدی از موستانگ را به زودی وارد بازار کند. تصاویری که به تازگی از نسخه Mach1 موستانگ منتشر شده است گواه همین ادعاست. Mach1 به احتمال قوی جایگزین موستانگ بولیت کنونی خواهد شد. این مدل پیش از نیز در سال ۲۰۰۴ برای اولین بار معرفی شد. Mach1 تولیدی سال ۲۰۰۴ از یک موتور تنفس‌طبیعی مشابه کبرا SVT استفاده می‌کرد و از نوع ۴/۶ لیتری V8 بود.

هنوز اطلاعات زیادی در خصوص این خودرو در دسترس نیست. باید منتظر ماند و دید که فورد چه برنامه‌ای برای آینده پرفروش‌ترین مدل خود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی