ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۲ پرو
تکنولوژی

دوربین سلفی آیفون ۱۲ پرو در رتبه هفتم فهرست DxOMark جای گرفت

سایت DxOMark هفته گذشته نتیجه بررسی دوربین اصلی آیفون ۱۲ پرو را منتشر کرد که از بهبود نسبی نسبت به نسل قبل حکایت داشت. این سایت حالا نتایج آزمایش‌های خود روی دوربین سلفی را منتشر کرده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

سایت DxOMark هفته گذشته نتیجه بررسی دوربین اصلی آیفون ۱۲ پرو را منتشر کرد که از بهبود نسبی نسبت به نسل قبل حکایت داشت. این سایت حالا نتایج آزمایش‌های خود روی دوربین سلفی را منتشر کرده که علی رغم تایید کارایی مطلوب، آنرا پایین‌تر از ۶ موبایل دیگر قرار داده تا جایی بین برترین‌ها نداشته باشد.

دوربین سلفی آیفون ۱۲ پرو از نظر اعداد و ارقام تفاوت چندانی با نسل قبل ندارد و البته این مساله برای آیفون چندان عجیب نیست. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مذکور از سنسور ۱/۳.۶ اینچی تشکیل شده که پشت لنزی با گشودگی اف ۲.۲ قرار گرفته است. این دوربین قابلیت ضبط ویدیوی HDR با فرمت دالبی ویژن را دارد و همچنین به لطف نایت‌مود امکان عکاسی در محیط تاریک میسر است.

این قابلیت‌ها در آزمایش‌های DxOMark برای دوربین سلفی آیفون ۱۲ پرو امتیاز ۹۸ را به ارمغان آورده‌اند تا در رتبه هفتم کنار زنفون ۶ و یک پله پایین‌تر از گلکسی نوت ۱۰ پلاس قرا بگیرد. این دوربین در بخش عکاسی ۱۰۱ امتیاز و در بخش فیلمبرداری ۹۳ امتیاز کسب کرده است.

سنسور مذکور در بخش‌های نوردهی و ثبت جزییات در شرایط نرمال عملکرد خوبی از خود نشان داده است. دیگر مواردی که نظر کارشناسان DxOMark را جلب کرده افکت دقیق بوکه و محدوده پویایی عریض بوده است. از نظر فیلمبرداری هم تراز سفیدی دقیق، ثبت واضح جزییات و کنترل اختلالات ناخواسته حتی در وضوح 4K تحسین کارشناسان را در پی داشته است.

از طرف دیگر وجود نویزهای واضح پس زمینه در تصاویر ثبت شده در شرایط عادی و نویز قابل توجه در محیط‌های کم نور باعث کاهش امتیاز شده‌اند. همچنین سیستم فوکوس ثابت باعث تار شدن اشیاء دور شده و سطح نوردهی در فضاهای کم نور نیز در حد انتظار نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی